Nu Online
Momenteel zijn er 531 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gevecht tegen de kilootjes

26-10-2011 19:29:25
hallo Bruidjes. 21 juli gaan wij trouwen en ik zou graag nog een paar kilootjes afvallen. Probleem is mijn kleed. 12nov ga ik voor kleedjes passen. Stel nu dat ik het juiste vind. wat zouden jullie dan doen. deze maat nemen of een maatje kleiner. probleem is nu... wat als het mij niet lukt om af te vallen. dan sta ik daar wel mooi hé.groetjes

sofie
21-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1101

Kristien
1-9-2012
 Meld misbruik26-10-2011 19:44:55

Als eerste moet je je afvragen of je je nu goed voelt in je vel, als dat zo is, dan zie ik geen reden waarom je zou moeten afvallen... Er zijn bruidsjurken die ook kunnen afslanken en ik zou sowieso raad vragen aan de verkoopster. Het zijn ettelijke kilo's die je gaat moeten vermageren om een maat minder te hebben, want dat had ik ook gevraagd toen ik voor mijn kleed ging.
Stel dat je nu kiest of je voor uw huidige maat gaat of een maatje minder, je hebt sowieso nog pasmomenten, waarbij ze nog wat kunnen innemen. Indien je zeker bent dat het je kan lukken en je denkt dat je je dan beter gaat voelen op jullie trouwdag, dan moet je het gewoon doen en doorbijten. Maar vergeet niet dat het jou heel wat stress gaat bezorgen... En trouwen en de voorbereiding moet genieten zijn!!

Groetjes

inge
15-9-2012
 Meld misbruik26-10-2011 20:02:49

Hallo,

ik was ook van gedacht, de verkoopster zei tegen mij, doe dat niet. Als je u inderdaad goed voelt in u vel, zou ik het niet doen. Als je u niet goed voelt, dan moet je ervoor gaan. Ik zelf let ook op mijn gewicht, maar na twee kindjes, zit alles niet meer zo strak bij mij. Algewel als ik het nuchter bekijk, mag ik niet klagen en zit ik wel goed in mijn vel. En zoals Kristien ook al zei, die kleedjes zitten goed en steken veel weg. En er is voor ieder wat wils hoor. Geen zorgen maken, ga passen en je zult wel zien. Veel succes.

Els
27-1-2012
 Meld misbruik26-10-2011 20:29:08

Hallo,
5weekjes geleden ben ik bevallen van ons 3de kindje, in januari trouwen we, het kleed dat ik gekozen heb zat net juist gepast dus als ik begin januari mijn pas heb kan het nog wat ingenomen worden indien nodig en ik ook al zeg ik het zelf van de 'overtollige'buik is in mijn jurk helemaal niks te zien, doen waar jij je het beste bij voelt, dit word JOUW dag dus zorg dat jij je super voelt
groetjes

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik26-10-2011 20:38:48

ik wil zelf ook nog wat afvallen om me echt super te voelen op onze dag.
De oplossing: ik heb mijn kleedje reeds besteld half september, maar ik heb nog 3mnd de tijd gekregen om af te vallen. Half december (net voor de feestdagen) ga ik terug. Dan worden mijn definitieve maten genomen en wordt het kleed echt bij de fabrikant besteld. In april mag ik dan een eerste keer mijn eigen kleed gaan passen dacht ik.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik26-10-2011 20:40:50

Je moet ongeveer 5kg per kledingsmaat tellen.
vb Je hebt nu maat 46, valt 5kg af, dan heb je een 44 (meestal)
Een jurk is meestal wel wat flexibel, zeker met een vetersluiting achteraan.
Ik zou je gewone maat nemen, en als je dan wat afvalt dan nemen ze de jurk wat in....

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik26-10-2011 20:48:30

Mij hebben ze in de bruidswinkel verzekerd dat één kledingsmaat afvallen geen probleem is. Meer dan dat (5kg) wil ik toch niet kwijt, dus ik heb het in mijn huidige maat besteld...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik26-10-2011 20:49:17

Heyhey,

Ik ben ook van plan om nog 5 kg af te vallen (nu nog 4 :-)) en heb dat ook in de winkel gezegd. Daar hebben ze mij echter verteld dat ze daar nooit rekening mee houden tenzij je bvb een maagring hebt laten plaatsen of nog gaat laten plaatsen of wanneer je net bevallen bent of hoogzwanger gaat zijn :-). Maw ze houden enkel rekening met grote maatverschillen. 5 kg is inderdaad ongeveer 1 maat (al kan dat bij mij ook eerder 6à7 kg zijn maarja :-)) en daar houden ze echt geen rekening mee. Ze bestellen gewoon de correcte maat en indien nodig nemen ze dan bij de eerste en tweede pas nog wat in, dit om te vermijden dat je inderdaad niet meer in je kleedje past als je toch niet afvalt ;-).

Groetjes!

Evelien

Severine
26-5-2012
 Meld misbruik26-10-2011 22:37:31

bij mij hebben ze gezegd dat ik tot 30 kg mocht afvallen ( dan zie je mij niet meer lopen) en maar 8 kg mocht verdikken. Ze hebben nu mijn maat al genomen en ik moet terug gaan passen op 1 maart en dan kunnen ze nog alles aanpassen... Dus als je wilt afvallen moet je dat niet tegen houden om een kleedje te gaan bestellen.

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik27-10-2011 6:25:57

een kleed innemen is makkelijker, een stuk erbij zetten kan niet. je moet idd veel afvallen wil je ineens een maat kleiner gaan. bestel gewoon de juiste maat en moest het te groot zijn kunnen de mensen in de winkel het makkelijk inleggen. de opleggen bij een bustier kan zijn , door de rits eruit te halen en er veters insteken, maar dat is ineens ook een ander effect van kleed en dan mag je in principe aan de heupen niets verdikt zijn.
kies de juiste maat is mijn raad

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik27-10-2011 7:18:51

ik heb die vraag ook gesteld omdat ik ook aan het afvallen ben ( teller staat al op -8kg woehoe) en daar werd mij gezegd dat ze gewoon jou huidige maat bestellen en dat je niet minder dan 12 cm moogt afvallen. En als je kijkt 12 cm is echt wel veel. Da lukt mij toch nooit :-p

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik27-10-2011 8:55:30

Innemen kunnen ze altijd...dus meestal nemen ze de huidige maat en kijken ze achteraf waar er moet ingenomen worden.
Ik ben al 3 jaar op hetzelfde gewicht, maar ben voordien wel 6-7 kilo magerder geweest en dacht ook van kom, voor den trouw ga ik er voor...maar heb er geen zin in :-). Mijn verloofde zag dat ook niet zitten :-) dus ik blijf gewoon zoals ik ben met men maatje 40.

Veel plezier met passen!!

groetjes

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik27-10-2011 19:47:44

Hey

Innemen is mooier dan uitnemen!
Ook ik wou nog wat afvallen voor ons huwelijk. Maar ik ben niet zoveel kilo's kwijt geraakt als ik had gewild. (gelukt: 2kg, gewenst: 5kg) Ik had dus geen andere maat nodig.

Tip: de centimeters zijn belangrijker dan de kilo's. Soms kan je niet afvallen, maar toch centimeters verliezen door te sporten bv.

stefanie
30-6-2012
 Meld misbruik29-10-2011 10:16:47

Een vraagje, hoe zijn jullie aan het diëten gegaan? Wat doen jullie om af te vallen (buiten sporten)? Is er iets specifieks dat jullie doen?

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik29-10-2011 17:28:02

bij mij hebben ze men maten genomen van hoe ik was. ik mag afvallen tot een maand voor onze trouw ... dan heb ik pas mijn pas dusja. ik fitnes al een hele tijd maar was nog niet afgevallen nu is er daar iets nieuws ... - 5 kg op 5 weken tijd : ik ben benieuwd!

sofie
21-7-2012
 Meld misbruik29-10-2011 20:09:40

Ik probeer vanaf nu gewoon op mijn voeding te letten. Je mag blijven eten, maar je moet gewoon je manier van eten aanpassen. Meer groenten, soep, thee, als tussendoortje peperkoek (heel weinig calorieen) of een yoghurt. Ik ben op 2 maand tijd 3kg kwijt. das niet veel, maar ik verhonger me ook niet. Ik blijf eten, maar gewoon een beetje andere voeding :). groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info