Nu Online
Momenteel zijn er 350 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwkleed

26-10-2011 22:40:31
hallo iedereen, vandaag mee gaan zien voor trouwkleed met toekomstige schoondochter,haar ma en haar zus bij
Maya in Hemiksem.. mijn vraag heeft daar iemand ervaring mee?? de trouw is in september en volgens de
verkoopster moest ze het kleed nu vastleggen of ze zou het ni op tijd hebben ???? toen ik zei dat ik het niet
mooi vond dat ze zo pushte, antwoordde de mevrouw dat ik haar in haar winkel haar vak niet moest leren kennen ,
zij wist toch hoelang de leveringstijden waren enz enz het was niet mijn bedoeling bedweterig te zijn, maar ik vind
als je voor de eerste x in een winkel gaat om een kleed te kiezen en je er maar vier aan hebt gehad, je toch wat
bedenktijd mag hebben voor je iets beslist, misschien ook nog is in een andere winkel gaat kijken ?? of ben ik daar
nu zo verkeerd in ?? de toekomstige bruid zelf had nog helemaal geen zin om al iets vast te leggen ...ze heeft bedenktijd
gekregen tot vrijdag ???? zijn die allemaal zo opdringerig ???

maria

Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1383

Jorien
31-3-2012
 Meld misbruik26-10-2011 22:47:14

Je hebt nog wel tijd hoor! Ik heb mijn trouwkleed ongeveer 3 weken geleden gevonden en zoals je ziet trouw ik in maart... ik moet wel toegeven dat het kantje boordje was
Als je nog niet dat wauw gevoel hebt moet je zeker nog blijven rondkijken, bij mij was het eerste kleed in de eerste winkel raak en al de andere jurken vond ik niet meer mooi...
Veel liefs

maria

Meld misbruik26-10-2011 23:04:38

thx , dat is wat ik ook dacht, tijd zat, maar volgens Maya , MOEST het kleed nu besteld worden of de bruid zou het nooit op tijd gehad hebben - leveringstijden van 6 maand en meer !!! - ik denk dat ze eerder bang was om een verkoop mis te lopen.

Cindy
25-8-2012
 Meld misbruik26-10-2011 23:28:03

Ik heb bij haar gestaan op de beurs en daar was ze ook al zo opdringerig...Ik trouw in augustus '12 en heb afspraken gemaakt bij Cermo en Linx de eerste 2 dinsdagen van januari.Volgend die zaken heb ik dan nog tijd zat...de reden waarom ik pas in januari ga kiezen is omdat ik vorige week een buikwandcorrectie heb laten doen.Volgens mij kon ik beter wachten tot wanneer alles een beetje tegoei hersteld was én dat ik ineens het juiste 'zicht' had in mijn kleed.Als ik een maand geleden was geweest dan had ik misschien al een aantal kleedjes niet mooi gevonden omwille van mijn buik terwijl het binnen 2 maanden misschien wel mijn droomkleedje is,snapje.
Maya zei dat ze ook klantjes heeft gehad die maar pas bevallen waren,"en die hebben ook nog nen buik zenne"."Komt gewoon ne keer meer en dan passen we daar wel een mouw aan vast".Ze begon ook een beetje te pikken op de zaken waar ik mijn pasbeurten al bij heb vastgelegd.Linx(alleen maar Linea Raffaelli) is volgens haar gewoon confectie,dat is daar bandwerk.Maar zij verkoopt dat merk toch ook...ksnap het niet,wat doet zij er dan anders mee?Enfin,ik ben wel naar haar modeshow geweest en dat was wel de moeite maar ga gewoon mijn vastgelegde pasbeurten houden en als ik dan nog niets heb gevonden dan kan ik nog altijd ergens anders gaan hé.
En dan heb ik ook nog de volgende bedenking:moest Patrik mij nu maar pas in maart '12 ten huwelijk vragen én ook willen trouwen in augustus '12,dan zal ik ook wel een kleedje vinden hoor,er is zoveel keuze...
Veel geluk verder in de zoektocht,en je zeker niet door de eerste de beste in de doeken laten doen!!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik27-10-2011 7:11:34

Ik trouw ook in september en ben 2 weken geleden al mijn kleedje gaan kiezen :-). Ik was wel op tijd maar ze spraken toch ook van levertijden van 6 maand en meer en dan moet je nadien nog een 1ste en 2de pas hebben.... Dus zolang moet je er toch ook niet meer mee wachten hoor ;-).

Groetjes!

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik27-10-2011 7:57:01

Bij de meeste zaken zeggen ze een maand of 6-7 op voorhand te gaan kijken. Je toekomstige schoondochter heeft dus nog tijd genoeg.
Neem rustig de tijd en laat je niet pushen.

Jessica
7-7-2012
 Meld misbruik27-10-2011 7:59:46

Hey Maria,

Ik heb een gelijkaardige ervaring, maar dan in een andere winkel. Ik was helemaal weg van 1 kleedje en heb het ook tweemaal gepast. Ik moet toegeven dat het ook nog steeds in mijn hoofd zit. De verkoopster was heel vriendelijk maar pushte toch ook door te zeggen dat ik echt tenlaatste eind augustus moest bestellen. Van vriendinnen die getrouwd zijn, hoorde ik dat als ze willen, je bij wijze van spreke 3 maanden op voorhand nog een kleedje kan gaan kiezen, maar ideaal is denk ik tussen de 9 en de 6 maanden. Maar net omdat ze me zo pushte om te beslissen, heb ik besloten te wachten en opzoek te gaan naar een ander kleed (mocht ik echt niets vinden dat me dat kleedje doet vergeten, dan laat ik het namaken)Ook vond ik het erg dat ik vroeg of ik een foto mocht maken met het kleedje aan, de verkoopster neen zie, kwestie van de exclusiviteit te bewaren. Wel ik heb de naam van de ontwerpster en het model ingegeven. En zowel de voor als achterkant + de gebruikte stoffen vind ik terug op internet. Wat een exlusiviteit dus.

Soit, ik zou dus zeggen niets overhaast beslissen, nog in andere winkels wat gaan rondkijken. En eens kijken of het kleedje dat ze mooi vond ook in andere winkels te verkrijgen is

Veel succes

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik27-10-2011 8:45:37

Hey Maria,

Hangt er natuurlijk van af over wel kleedje het hier gaat he.... al weet ik zekr dat er voor sommige ontwerpers inderdaad wachttijden zijn... Ik ben 2 weken geleden een kleedje gaan passen bij Pierre Yves te aalst van Jesus Piero een Spaanse ontwerpster, ze hebben toen gebeld nr bureau te Spanje omdat de levertijden verschillen van het aantal aanvragen ze binnenkrijgen. Alles wat in Spanje besteld werd voor 31/10/2011, zou in belgie geleverd worden tegen 30/6/2012; dat is inderdaad 6 maand, ik trouw 22 september, dus dat zou willen zeggen nog een dikke 2.5 maand om een eerste en 2de pas te doen en eventueel nog de nodige retouches. Zelfde voorval had ik met een kleedje va Ian Stuart,normaal is de levertijd van de kleedjes van deze ontwerper blijkbaar +/-4maand, nu is het voor sommige kleedjes reeds een dikke 6 maand (heeft iets met de schaarste van bepaalde gebruikte stoffen te maken daar)... Dus ik moet niet te lang meer twijfelen want ik ga sowiso voor 1 van beide ontwerpers gaan. Als het om meer commerciele kleedjes gaat zoals marylise en dergelijke dan geloof ik inderdaad dat je tot op 3 maand voor de trouw nog een bestelling kunt plaatsen. Laat je sowiso NOOIT iets opdringen...een gepushte keuze is meestal de verkeerde....
Groetjes
A.

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik27-10-2011 8:46:44

Sorry, ik bedoelde 8 maand levertijd voor JP....

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik27-10-2011 9:53:57

hallo
bij lecoq in lommel waren ze helemaal niet opdringerig. daar zeiden ze zelf van als ik nog ergens anders wou gaan kijken dat ik dat zeker moest doen. Ze vonden dat heel normaal want het moet jou mooiste dag zijn zeiden ze. Maar ik had zo een klik met mijn kleed dat ik niet meer naar een andere winkel wou gaan.

groetjes wendy

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik27-10-2011 10:34:16

Hallo,

Zelfs als er lange levertijden zijn, dan is dat nog geen reden om opdringerig en onvriendelijk te zijn. Hetgeen dat jij vertelt lijkt me helemaal niet klantgericht. Je haasten en zo'n grote aankoop doen als je niet zeker bent, is nooit een goed idee. Laat het niet aan je hart komen en ga naar de volgende winkel!

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik27-10-2011 12:41:48

Hey!
Ik trouw in april en ben pas op 8 oktober voor het eerst kleedjes gaan passen in Le Chapeau. Dus tijd genoeg als je pas in september trouwt... Ik zou me zeker niks laten opdringen. Tussen de 6 en 9 maand op voorhand kiezen is volgens mij genoeg op tijd (en hangt er idd van af van welk merk je kleedje is).

Groetjes,
Evelien

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik27-10-2011 13:11:48

Hey,
mijn kleed komt ook van bij Maya en ik snap perfect waarom ze mss vor jullie zo "opdringer" over kwam. Het lijkt mss wel zo maar sommige kleedjes hebben een lange levertijd en als de bruid afvalt of bijkomt moet Maya die aanpassingen doen. Je moet gemiddeld 3 tot 4 keer gaan passen bij Maya. En dat is verspreid over een bepaalde tijd. Ze heeft veel klanten en je krijgt exclusiviteit. Wanneer je een kleed kiest kan niemand dat in die zelfde gemeente woont hetzelfde kleed kopen wnnr je dezelfde maand trouwt.
Maya lijkt mss opdringer maar is echt een toffe madam. Ik heb mijn kleed dit jaar in februari besteld en het is pas binnen in december. Sommige kleedjes hebben nu eenmaal een lange leverperiode. Tuurlijk dat je nog in andere winkels mag kijken, daar zal niemand iets op zeggen. Ik heb direct mijn kleed gevonden bij Maya, heb er stuk of 15 gepast. Je moet gewoon zien dat je u goed /u schoondochter zich goed voelt bij degene dat ze haar kleed koopt. Iedereen heeft zo wel erges zijn slechte ervaringen, maar wou toch ff mijn goede ervaring meedelen

groetjes

maria

Meld misbruik27-10-2011 21:16:01

wel ik twijfel ni aan je goede ervaring, ze zal dan niet tegen mijn gezicht gekunnen hebben vrees ik , want ze heeft maar 4 kleedjes laten passen en zich daarna meer bezig gehouden met het pashokje ernaast.. ik vind het ook al geen stijl dat je twee personen op hetzelfde moment laat komen om te kiezen..ik vrees een beetje dat het haar dwars zat dat mijn toek. schoondochter ook graag een ander kleed wou passen , dat ze niet in
huis had en dat ze een mogelijke klant aan haar neus zag voorbij glippen, niet klantvriendelijk van haar en geeft haar zeker niet het recht om uit te vliegen als je gewoon even bedenktijd vraagt... vond het ook helemaal geen klassedame ...en ik vind het ook heel raar dat je allemaal in hetzelfde pashok moet als de toek. bruid... je staat daar toch maar steeds in je ondergoed te wachten tot ze een volgende jurk aanbrengt, sorry maar daar wordt zeker geen kleed gekocht na haar opdringerig gedoe.

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik28-10-2011 10:04:57

Iedereen heeft zo zijn ervaringen bij in 1 of andere winkel.
Wel spijtig dat ze zo is over gekomen.
En het passen met 2 hokjes tegelijk is helemaal niet raar wat in een andere winkel zijn er ook meerdere bruidjes kleren aan het passen. Er staat bij elke bruid een medewerkster en zij gaat van het ene hokje kijken naar het andere. Ze zal wel haar vak kennen en al wel veel klanten gelukkig gemaakt hebben als je al 20jaar in het vak zit. Maar idd ze zal mss al wel klanten zijn kwijtgespeeld door mss zo over te komen.

stephanie
30-6-2012
 Meld misbruik28-10-2011 21:06:36

Jammer van u ervaring, maar ik kan enkel lof over haar spreken !
En dat ze geen bedenktijd kreeg vind ik nogal raar :s
Ik heb zelf daar ook niet direct beslist of ik daar mijn kleed ging bestellen ja of nee en ik zei
haar dat ook eerlijk en haar antwoord was geen probleem maar vergeet niet dat ik exclusiviteit heb per gemeente..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info