Nu Online
Momenteel zijn er 379 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zelf ontwerpen uitnodigingen- welk computerprogramma?

27-10-2011 11:19:50
Dag iedereen,

ik zou ook graag zelf mijn uitnodigingen ontwerpen. Kent er iemand van jullie een goed computerprogramma om mee te werken?

Bedankt!

Melissa
3-3-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1565

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik27-10-2011 11:30:58

Photoshop is natuurlijk ideaal. Maar dan ook niet geschikt om er zonder kennis mee te starten. www.magix.nl heeft gebruiksvriendelijkesoftware voor diegenen die iets makkelijker zoeken. Bent u niet direct een creatieve computernerd, dan kan
in dit geval google uw vriend zijn: "create free invitations online".

grtz

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik27-10-2011 12:37:25

Deze ga ik volgen want daar ben ik ook wel naar op zoek.

groetjes
Joeri en Romain

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik27-10-2011 13:05:57

Heyla, je kunt het ook eens proberen via Microsoft Publisher!
http://microsoft-office-publisher.dutch.toggle.com/

Veel Succes!!
Alessia

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik27-10-2011 13:15:25

Een eigen ontwerp op papier zetten. Foto's teksten meegeven aan een drukker. Deze wat laten experimenteren, een keuze maken, alles laten drukken....zou wel eens de meest economische manier zijn. Indien je zelf wilt printen: papier kopen, alles op de juiste plaats krijgen, bijsnijden, inktpatronen die leeglopen en vastlopende printers...kopzorgen en veel tijd die verdwijnt en dus ook geld kwijt...

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik27-10-2011 13:49:28

hey

ik heb die van mijn met microsoft publisher gemaakt
en werk echt heel goed je kan zelf je eigen afmeting kiezen en foto's toe voegen (tip let op hoe je printer print)
als je meer wil weten hoor ik het wel

gr francis

An
25-5-2012
 Meld misbruik27-10-2011 14:22:00

Ik probeer publisher te downloaden maar dat lukt niet :-s Hij vraagt mijn productcode, als ik die ingeef geeft hij de foutmelding dat mijn productcode niet klopt... Weet iemand raad?

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik27-10-2011 14:33:29

Publisher is een onderdeel van "Microsoft Office" (waar excel, word,...inzit), da's niet gratis of beperkt bruikbaar.
Wil je een echter volledig 'gratis' Office pakket, zo goed als indentiek Microsoft Office, download dan "Open Office" http://nl.openoffice.org . Word noemt daar Writer, Excel..Calc, en Publisher...Draw. grtz

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik27-10-2011 15:12:27

Hey Melissa & andere geïnteresseerden,

ik raad jullie heel sterk aan op het advies op te volgen van Discovideo (tweede comment): bereid alles heel goed voor en ga dan spreken met de drukker.

Ik had het zelf in powerpoint gedaan (werkt eigenlijk min of meer hetzelfde als Publisher, merk ik steeds weer op - tenzij je echt opgeleid bent in Publisher, veronderstel ik) en dan afgedrukt naar pdf. Daar kan een drukker zeker mee overweg, maar het heeft toch wat voeten in de aarde gehad. Uiteindelijk was het gemakkelijker om in één winzip file lettertypes, tekst, foto's en schets mee te geven, en dan hebben we 45€ betaalt aan de drukker om dat te "zetten", zoals zij dat noemen. Persoonlijk vind ik dat niet zoveel geld als ik bedenk hoeveel tijd ik er al (onnodig) had ingestoken en dat jullie zouden uitsparen door het meteen zo te doen.

Je steekt je tijd beter in het ontwerp, kiezen van lettertype en foto's, hoe je alles erop wil hebben. Geef het dan aan de professional, die in een mum van tijd alles correct zal zetten, met hulplijnen om bij te snijden enz. Tenzij je het natuurlijk ook zelf gaat afdrukken, dan moet je het wel zelf doen.

Groetjes,
Hanne

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik27-10-2011 15:14:02

Hallo,

Persoonlijk heb ik de voorkeur voor Photoshop of Indesign voor uitnodigingen, menukaarten,.... Als je niet vertrouwd bent met deze programma's is het wel niet zo eenvoudig (met alle respect). Je hebt ook wel kleine cursussen om een basis van deze programma's te leren. Dit kan volgens mij op enkele weken.

Je kan ook op de ouderwetse manier (met kleurtjes en stiften en met het nodige knip en plakwerk) een prototypje maken en met dit naar iemand gaan die het digitaal voor jullie kan uitwerken...

Groetjes
Annelies

Roeland

Meld misbruik27-10-2011 15:30:56

Ik sluit me aan bij de meningen hierboven: maak zelf een basisontwerpje van jullie idee en laat het dan afwerken door iemand met ervaring. De lijdensweg vanaf het zoeken naar (betaalbare?) software tot en met het afleveren van een mooi resultaat kan zeer lang zijn als je geen ervaring hebt hiermee. Meestal valt bij een goeie drukker trouwens de meerkost voor het maken van het ontwerp wel mee hoor, vergeet niet dat eender welke software vaak ook moet betaald worden. Alternatieven zoals OpenOffice en anderen buiten beschouwing gelaten dan...

Hopelijk heb je hier wat aan,

Roeland

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik27-10-2011 15:50:24

via poobies.om kan je ook heel leuke uitnodigingen zelf samen stellen en je kan een proefdruk aanvragen

Melissa
3-3-2012
 Meld misbruik27-10-2011 22:11:46

Bedankt voor al deze reacties. ik heb al wat geëxperimenteerd met de Publisher en dat lukt wel vrij goed. als ik mijn idee op papier heb, ga ik er echter wel mee naar een drukker gaan denk ik... die zal het dan toch nog wat kunnen perfectioneren.

Groeten!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info