Nu Online
Momenteel zijn er 293 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Familie kies je niet zelf he

2-11-2011 13:37:49
Hallo allemaal,
Goh, ik zou zo graag eens met de grove borstel door onze gastenlijst gaan hé...
Er zijn zo veel mensen waarvan ik nu al mijn neus optrek als ik hun naam zie staan, en niet zomaar...
Maar ja, soms kun je het niet maken om bepaalde mensen weg te laten hé, al zou ik het met veel plezier doen, enkel een feest met de mensen die we er ECHT graag bij hebben!
Wie herkent dit gevoel?
Groetjes

tiffanie
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 972

Marga
7-7-2012
 Meld misbruik2-11-2011 13:42:46

Een heel erg bekend gevoel. Zeker de gedachte erbij dat ik dan nog eens geld mag gaan hangen aan die mensen, maar zoals je zelf zegt kan je het moeilijk maken de ene wel en de andere niet uit te nodigen. Mijn verloofde en ik zouden er nog niet zo mee zitten, maar andere familieleden uiteraard wel.
Ach ja aangezien onze trouw in de zomer valt, kunnen we maar hopen dat desbetreffende misschien op reis zijn dan ;-)

Ik denk dat veel mensen er zich in herkennen.

stefanie
30-6-2012
 Meld misbruik2-11-2011 13:44:58

Oooooooh IKKE IKKE IKKE!! Het zijn er wel niet zo heel erg veel (ik stoor mij aan een 5-tal personen) maar de ergernis is hoog genoeg! Ik probeer er mij nog steeds bij neer te leggen... :s

stefanie
30-6-2012
 Meld misbruik2-11-2011 13:46:16

Hehe Marga, ik had dat ook gehoopt dat sommige mensen verstandig genoeg zouden zijn om gewoon weg te blijven... Maar helaas zijn ze zelfs zo dom vrees ik... :s Ik leef op hoop :p

Els
27-1-2012
 Meld misbruik2-11-2011 13:58:36

Wij lossen dat heel eenvoudig op : enkel onze ouders, broers (+gezin), en grootouders zijn van de partij, wij geven geen avondfeest en zo zijn enkel de mensen erbij die we het liefste erbij hebben ( wij betalen ook alles zelf dus ons budget laat ook geen groot feest toe) onze jongste dochter word die dag gedoopt dus besloten we : al wie belangrijk is voor ons is op de doop dus laten we dan gelijk trouwen !!! en wij zijn daar heel blij mee beter zo dan onze 100 familieleden te vragen die we al jaren niet gezien hebben :-)

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik2-11-2011 14:00:14

Hier hetzelfde!! Het liefst van al nodig ik gewoon een deel van de familie niet uit... gewoon omdat ze ons als gezin niet eens kunnen uitstaan en altijd zitten te roddelen en omdat ik hun ten hoogste 1 keer per jaar zie!! Gjah om de vrede wat te bewaren nodig ik ze gewoon uit... of ze komen, dat blijft een grote vraagteken!

groetjes
Alessia

Hannelore
21-4-2012
 Meld misbruik2-11-2011 14:45:43

Hier ook zo,

Gisteren de adressenlijst van de familie van mijn vriend gekregen. Staan 3 oudere mensen op, die ik in die 5 jaar dat we samen zijn nog nooit heb ontmoet en mijn vriend heeft ze ook al hele tijd niet meer gezien. Het zijn zelfs maar broers en zussen van zijn opa, niet eens echt dichte familie volgens mij. Maar zijn ouders staan er lijk op dat we ze vragen. Dus ja, zullen ze dan maar vragen, maar hoop stiekem toch omdat de feestzaal op 40 min rijden ligt van hun huis, dat ze het niet zullen zien zitten, maar als er niet moet betaald worden om te eten, zijn de meeste mensen er graag bij hé.

Dus zeker herkenbaar hoor.

groetjes Hannelore

Linde
26-5-2012
 Meld misbruik2-11-2011 14:54:14

Grappig,
Deze week hebben we onze gastenlijst eindelijk definitief samengesteld. ook hier waren er veel mensen die we niet kunnen uitstaan of gewoon er niet bijwillen. wij hebben deze mensen van onze lijst gehaald. het is onze dag en daar stopt het voor ons. ik wil die dag geen mensen kussen of hypocriet moeten doen. dus we nodigen ze gewoon niet uit. of het nog zever en ruzies zal teweegbrengen zien we wel. ik sta achter onze beslissing!
Linde

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik2-11-2011 15:04:13

ik denk dat er zich hier veel mensen in herkennen. hier ook zo maarja we nodigen iedereen maar uit ... of sommige komen ?! dat weten we niet!

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik2-11-2011 15:49:19

Ben blij dat jullie mij begrijpen!

Linde, tof dat je dit durfde. Ik zou dit ook moeten durven eigenlijk!
Mijn neef was altijd een goeie vriend van mij, tot hij met een bepaald iemand samen was. Dat mens bekijkt mij scheef, lacht me zelfs uit in mn gezicht, ...
Daarvoor alleen al zou ze komen! Maar zijn broer is onze dj, dus zit ik zwaar in dilemma. Dit met nog veel andere mensen...
Mensen geven me de raad gwn mn hart te volgen, en dat zou ik idd beter doen!

Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik2-11-2011 17:07:55

Yep, ook bij ons van toepassing.
7 mensen vooral in de 9 jaar dat wij samen zijn hebben wij ze nog maar 1x gezien.Maar wat doe je er aan. Als we hen niet uitnodigen komt mijn schoonvader niet.

Tanden bijten en hopen dan maar zeker zoals jullie ;-)

Groetjes en allemaal veel sterkte ;-)

Titia
28-7-2012
 Meld misbruik2-11-2011 18:48:23

Idem dito hier....

wij zijn nog steeds mensen in de weegschaal aan het leggen.

Hopelijk komt het goed bij jullie :) En als mensen alleen komen naar je trouw om met je te lachen zou ik ze al zeker niet vragen.

Het is jou dag en je moet er van genieten!!!!

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik2-11-2011 19:32:48

Ach, bij ons staan er mensen op de lijst die ik, in de 6 jaar die we nu samen zijn, nog geen enkele keer gezien heb, neven en nichten van hem, maar die er wel bij moeten zijn van zijn ouders. En zij hebben dat sympathiek opgelost. Zijn ouders vinden dat die mensen écht moeten komen, maar betalen dan ook alles voor hen die dag...

En de andere mensen die we er eigenlijk niet bij willen zullen we aan de verst mogelijke tafel in één of ander hoekje samen zetten, in de hoop dat ze elkaar irriteren en ons wat met rust laten...Maar die mensen moeten we gewoon vragen omdat zijn ouders er op staan... En om de lieve vrede... wie kent het niet?

Maar ja, zo gaan wij er mee om :)

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik3-11-2011 9:06:17

Hey Tiffanie,

Ik herken de situatie, gelukkig is dit wel niet het geval bij ons bij de familie maar eerder bij sommige verwaterde vriendschappen.
Nu ze plots weten dat we gaan trouwen zou plots het contact vernieuwd moeten worden, valt een beetje hard op.
Daar doen we dus niet aan mee en sommige mensen worden dan ook niet uitgenodigd.
Ik besef dat we op sommige tenen zullen trappen maar who cares, het is onze trouw en wij betalen :-)

Groetjes
Joeri en Romain

Vicky
7-7-2012
 Meld misbruik3-11-2011 10:21:40

@ joeri,

Ja, ook mij valt het op dat er heel veel mensen "gewoon van uit gaan" dat ze mogen komen. Heel vaak hoor je, 'ja, ik ben al aan het oefenen om te dansen op jullie feest en zo hoor'. Maar dan zijn we zo helemaal niet van plan om hen uit te nodigen. Ik begrijp de mensen soms niet goed maar ja.

groetjes, Vicky

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik3-11-2011 10:47:38

hahaha dat is helemaal waar.
Bij ons valt de prijs per persoon heel goed mee om ze uit te nodigen op het dansfeest, ze betalen bij wijze van spreken hun eigen drank doordat het maar 25euro kost.
Maar dat houdt me niet tegen om iedereen zomaar uit te nodigen.

Ik wil de mensen bij mij hebben waar ik me goed bij voel en waar ik een band met heb.
Niet de mensen die ik af en toe tegenkom en eens vluchtig dag zeg.

groetjes

Els
10-9-2011
 Meld misbruik3-11-2011 12:25:16

Zo herkenbaar! Maar meestal zijn dit mensen dat je die dag toch niet (veel) zal spreken.
Dus eventjes sterk zijn ;)

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik3-11-2011 12:33:00

Oh idd, her-ken-baar.
Ik zou met veel liefde en plezier een 10-15tal mensen kunnen schrappen van mn gastenlijst. Mensen die ik niet ken, of niet graag mag. Maar om ruzie in de familie te vermijden en mn ouders wat te ontzien ga ik er maar mee door.

Bon, ik heb besloten dat ik ten volle ga genieten van de dag en mezelf ga omringen met de fijne mensen die ik er echt erg graag bij wil. Maar het is idd écht frustrerend en eigenlijk zo idioot als je erbij nadenkt :-)

Het is al een troost dat dit eigenlijk een gedeelde frustratie is hier op dit forum!

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik3-11-2011 16:26:20

@ Joeri: Idd, ik merk dit ook! Mensen zoeken plots weer contact, of tonen superveel interesse voor de trouw, en gaan er idd van uit dat ze mogen komen, nodigen zichzelf zowat uit... Maar wat vrienden betreffen maak ik daar makkelijker een keuze in, zoals je zegt, eigen trouw, eigen centjes, dus eigen keuzes!

Natuurlijk bij familie ligt dat ietske gevoeliger hé...

patricia
10-3-2012
 Meld misbruik3-11-2011 23:30:01

ik heb dat ook.
als wij echt mochten kiezen kwamen er maar 60 pers ipv 120!
maar ja, niets aan te doen.
soms heb je verplichtingen e...
het zou een stukken goedkoper zijn ook :)

kan je geloven dat ik echt stress heb, nu al!
omdat er echt dikke nekken komen en zowizo commentaar hebben!

ik ga er een leuke dag van maken, en de rest kan de boom in :)

groetjes

Dorien
13-7-2012
 Meld misbruik4-11-2011 10:24:08

Dat gevoel hangt hier ook dagelijks rond....
Maar we hebben het opgelost...Die mensen krijgen gewoon geen uitnodiging.
We vragen enkel de dichte familie (ouders, grootouders,...) en een paar tantes en nonkels die we super vinden en wat vrienden.
Hebben al commentaar gehad, maar daar trek ik me eerlijk gezegd niets van aan, dat is ondertussen toch al weer overgewaaid.
Wij dachten ook van Goh, we kunnen die toch niet buitensluiten, maar dan heb ik liever een maandje commentaar van die mensen tot het overwaaid, dan ons dagje te laten verpesten door mensen rond ons te hebben waar we niet veel van moeten weten :D

An
9-9-2011
 Meld misbruik4-11-2011 14:11:52

Heel herkenbaar hoor :)!
Het heeft me slapeloze nachten bezorgd!
MAAR... op de dag zelf heb ik me aan niemand geërgerd. De mensen met wie we niet zo'n nauwe band hadden, bleven ook niet superlang en de mensen die we supergraag zien, hebben de dansvloer mee afgesloten :)!

annelies
11-4-2012
 Meld misbruik30-11-2011 19:40:34

Super herkenbaar! Op de dag dat we in het gemeentehuis trouwen, is alleen onze dichte familie uitgenodigd. Alleen jammer dat mijn tante en haar gezin niet uitgenodigd is, want met hun hebben we een goede band, maar met mijn andere tantes is de band minder, en de familie van mijn vriend zie ik hoogstens 1x per jaar. Mijn vader vond het jammer dat zijn zus niet mocht komen; maar mijn moeder begreep het, als iedereen gelijk voor de wet was. Wat ons tuinfeest (op een andere dag) betreft: soms denk ik wel van goh: die wil ik eigenlijk wel uitnodigen, maar die heb ik al een jaar niet meer gezien dus jah, heb die mensen wel op de hoogte gebracht, maar erbij vermeld dat op de trouwdag zelf geen feest is, omdat we het intiem willen houden.
Ik zal het in de gaten houden of er mensen plots willen afspreken :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...