Nu Online
Momenteel zijn er 315 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1 jaar na de verloving.. huis gekocht :)

2-11-2011 15:41:37
Hey Bruidjes en gommetjes...

Zaterdag was het exact 1 jaar geleden dat mijn vriend "de" vraag gesteld heeft...
De tijd van verloving is zo snel gegaan.. Onze dag zit helemaal in ons hoofd en we hebben al 't één en 't ander vastgelegd :)
En zaterdag hebben we een huisje gekocht : )
Het is allemaal veel sneller gegaan dan verwacht, we zouden iets kopen nadat we getrouwd waren, maar we hebben onze droomwoning gevonden :) Er is nog veel werk aan, maar het is bewoonbaar, het leuke is ook dat onze paardjes thuis kunnen staan :)) Ik ben zoooo blij...
Het enige dat ik me afvraag... Wat met de gemeente?
We hebben de datum al vastgelegd op de gemeente, maar we verhuizen naar een andere gemeente...
Iemand een idee hoe dat in elkaar zit?
Ik wou daarstraks bellen naar de gemeente, maar mijn drukke agenda heeft dit in de weg gestaan...
Zouden we daar nog kunnen trouwen of moeten we in de nieuwe gemeente trouwen?
Nu maar hopen dat onze datum daar ook nog gaat lukken...

Groetjes,
Nathalie

Nathalie
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 727

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik2-11-2011 15:48:35

Hey, normaal is het zo dat je kunt trouwen in de gemeente waar 1of beide partners wonen! Dus je zult bij je nieuwe gemeente moeten informeren naar de mogelijkheid om op jullie datum te trouwen. Groetjes Alessia

frida
6-2-2010
 Meld misbruik2-11-2011 15:48:47

He, Je moet trouwen in de gemeente of stad waar één van jullie officiële adres staat..

Sukses

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik2-11-2011 16:07:41

inderdaad. wij dachten altijd dat we moesten trouwen van waar ik kom maar doordat ik ook naar hier ben verhuisd moeten we hier trouwen.. omdat we hier allebei wonen

proficiat met de koop van jullie huis!

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik2-11-2011 17:31:34

wij hebben ook dit weekend (onverwacht) een huis gekocht. We wilden ook wachten, nog een jaartje ofzo, maar plots was het daar: HET huis :-). Bij ons wel in dezelfde stad, dus voor de trouw verandert er niets, enkel het adres na de trouw zal wijzigen.

Het gaat supersnel zo ineens hé!

Marijke
5-5-2012
 Meld misbruik2-11-2011 17:38:52

Hey Nathalie!

Wij hebben hetzelfde voor. We hebben ook een huisje gekocht (ook iets sneller dan verwacht) en verhuizen dus nog voor de trouw. Ik heb ondertussen al naar de gemeente gebeld en we zullen moeten trouwen in onze nieuwe gemeente. Omdat we daar momenteel nog niet gedomicilieerd zijn, kunnen we nog geen officieel aangifte doen (de ondertrouw) maar onze datum en uur staan wel al genoteerd :)
Veel succes met de trouw en het huis!

Karen
12-5-2012
 Meld misbruik2-11-2011 17:52:24

In principe trouw je in de gemeente waarin één van jullie gedomicilieerd staat. Maar indien je je ondertrouw (max. zes maanden voor huwelijk) reeds hebt gedaan en je verhuist daarna, dan kan je nog steeds trouwen in de gemeente waar je de ondertrouw hebt gedaan. Indien jullie pas verhuizen begin 2012 en je nog de ondertrouw doet in jullie huidige gemeente kunnen jullie daar nog huwen. Anders zal het de nieuwe gemeente worden. Wij hebben zopas een hoger bod gedaan op een huis in een andere gemeente maar zouden graag trouwen in onze huidige gemeente en had dit dus al nagevraagd.

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik3-11-2011 11:36:36

Hallo,

Dank jullie wel voor de reacties...

Ik ben deze morgend naar de gemeente geweest en het is zoals Karen zegt...

Ze gaan nu de papieren aanvragen zodat we ze volgende maand kunnen tekenen (= 6mnd voor de trouw) en dan kunnen we trouwen in de gemeente waar de trouw gepland was...

Verhuizen zou pas rond februari zijn, dus komt het ideaal uit...

Groetjes,
Nathalie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...