Terug naar overzicht
Hey, normaal is het zo dat je kunt trouwen in de gemeente waar 1of beide partners wonen! Dus je zult bij je nieuwe gemeente moeten informeren naar de mogelijkheid om op jullie datum te trouwen. Groetjes Alessia
He, Je moet trouwen in de gemeente of stad waar één van jullie officiële adres staat..Sukses
inderdaad. wij dachten altijd dat we moesten trouwen van waar ik kom maar doordat ik ook naar hier ben verhuisd moeten we hier trouwen.. omdat we hier allebei wonen proficiat met de koop van jullie huis!
wij hebben ook dit weekend (onverwacht) een huis gekocht. We wilden ook wachten, nog een jaartje ofzo, maar plots was het daar: HET huis :-). Bij ons wel in dezelfde stad, dus voor de trouw verandert er niets, enkel het adres na de trouw zal wijzigen.Het gaat supersnel zo ineens hé!
Hey Nathalie!Wij hebben hetzelfde voor. We hebben ook een huisje gekocht (ook iets sneller dan verwacht) en verhuizen dus nog voor de trouw. Ik heb ondertussen al naar de gemeente gebeld en we zullen moeten trouwen in onze nieuwe gemeente. Omdat we daar momenteel nog niet gedomicilieerd zijn, kunnen we nog geen officieel aangifte doen (de ondertrouw) maar onze datum en uur staan wel al genoteerd :)Veel succes met de trouw en het huis!
In principe trouw je in de gemeente waarin één van jullie gedomicilieerd staat. Maar indien je je ondertrouw (max. zes maanden voor huwelijk) reeds hebt gedaan en je verhuist daarna, dan kan je nog steeds trouwen in de gemeente waar je de ondertrouw hebt gedaan. Indien jullie pas verhuizen begin 2012 en je nog de ondertrouw doet in jullie huidige gemeente kunnen jullie daar nog huwen. Anders zal het de nieuwe gemeente worden. Wij hebben zopas een hoger bod gedaan op een huis in een andere gemeente maar zouden graag trouwen in onze huidige gemeente en had dit dus al nagevraagd.
Hallo,Dank jullie wel voor de reacties...Ik ben deze morgend naar de gemeente geweest en het is zoals Karen zegt... Ze gaan nu de papieren aanvragen zodat we ze volgende maand kunnen tekenen (= 6mnd voor de trouw) en dan kunnen we trouwen in de gemeente waar de trouw gepland was...Verhuizen zou pas rond februari zijn, dus komt het ideaal uit...Groetjes,Nathalie