TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
1-9-2012
|
2-11-2011 20:51:18
Heyhey,
Ga zeker eens langs bij een diëtiste :-). Ik en mijn verloofde zijn zo 20 kg vermagerd en bij mij was dit zelfs zonder sport (doe ik echt niet graag :-p). We houden ondertussen al 1.5 jaar dit gewicht (wil er voor onze trouw wel nog 5 kg af maarja, wie niet ;-)) door in de week het diëet te volgen en in het weekend eens lekker te gaan eten, feestjes te doen, ijsje te eten enz., dus het is echt wel vol te houden. Vraag wel naar een diëet met gewoon eten (kippenwit, light dranken, enz.) en dus geen met shakes of diëetvoeding, want dat hou je toch niet vol en nadien, als je weer min of meer gewoon gaat eten, komt alles er dubbel bij :-).
Groetjes en veel succes!
Evelien
|
|
|
Janine
30-6-2012
|
2-11-2011 21:19:32
Hoi, Voor mij helpt bodystyling heel goed: ik raak niet zoveel kg kwijt (was ook niet echt nodig om veel minder te wegen), maar wel cm's! En dat is toch hetgeen je ziet. Bodystyling is eigenlijk een vorm van "fitness", maar dan in verwarmde cabines: je doet oefeningen speciaal gericht naar "probleemzones". In elk geval veel succes! Groetjes, Janine
|
|
dorien
5-5-2012
|
2-11-2011 21:34:48
ik ben vandaag begonnen met een training op de fitnes + voedingsschema's ... vooral koolhydraten vermijden is mij opgevallen, 4x/dag eten en kleinere hoeveelheden + meer groenten
|
|
Charlotte
6-7-2012
|
2-11-2011 21:49:35
Hey!
Ik ben nu 1 jaar geleden bevallen! En mijn hulpmiddeltje is start to run (maar niet te overdreven hoor 1 à 2 keer per week op het gemak en mijn zoetigheden laten in de week maar wel eens zeuren in het weekend! En ik heb toch al resultaat geboekt! Iedereen zegt dat ik al veel vermagerd ben en ik ben nu 2,5 maand bezig! Je moet natuurlijk min 1 jaar rekenen tegen dat je lichaam terug een beetje op z'n plooi is hé en bij de één gaat dat rapper of bij de ander hé!!
Veel succes hé!!
Groetjes lotje x
|
|
Sophie
2-6-2012
|
2-11-2011 22:26:03
Wat bij mij heel snel werkt is héél veel water drinken ipv frisdrank.
Als je echt te verzot bent op frisdranken heb je nog het alternatief om ze zelf te maken met een sodastream machine. Is natuurlijk eerst een aankoop van machine, en de aangepaste flessen enzo, maar in de siropen die je erin doet zit soms tot 50% minder suiker dan in de gewone cola, fanta, sprite, ...
Ik heb dit leren kennen door een dietiste, ik heb een spierziekte waarbij ik geen light producten mag gebruiken eigenlijk. Suikers zijn ook niet gezond, dus dit was een goede tussenstap eigenlijk
Nu drink ik vooral water, maar af en toe maak ik een flesje cola ofzo om toch nog is afwisseling te hebben
Dit heeft me op net geen 2 maanden 5kilo verschil gegeven! Zonder ook maar iets van sport te doen!
Veel succes!
Sophie
|
|
sofie
15-8-2023
|
2-11-2011 22:34:14
ik ben nog maar 2 maand geleden bevallen en dan nog met een keizersnede! dan gaan de kilokes der helemaal ni goed af :-( ik geef alles gewoon zene tijd let een beetje op men ete en men ventje moet me maar pake zoals ik ben ik heb dem ten slotte ook iets heel moois in de plek gegeven ;-)
|
|
Hanne
1-10-2011
|
3-11-2011 8:28:08
Hey Stefanie,
ik ben anderhalf jaar geleden gestart met weight watchers. Mijn BMI was toen 23, dus zeker niet te dik, maar ik wilde graag wat slanker zijn. Op 6 maanden tijd ben ik 9kg afgevallen, en dat gewicht heb ik nu nog steeds (BMI van 21 nu). Zoals Evelien beschrijft, heb ik ook - eens ik op mijn streefgewicht zat - het zo aangepakt dat ik in de week alles strikt volg, en in het weekend overal wat losser mee omga. Op die manier is het inderdaad goed vol te houden. Ik vond dat ik meteen met een soort van programma moest starten, omdat ik al gezond at en dus niet meteen wist wat ik moest laten.
Mijn zus en mijn mama zijn intussen ook gestart met weight watchers en zijn beiden ook heel wat overtollige kilo's kwijt (mijn zus ook na haar tweede zwangerschap). Een vriendin van mij heeft het ook geprobeerd, maar zij vond het moeilijker om alles op te schrijven enz.
Ik denk dus dat je vooral eens wat moet rondkijken en de methode vinden die bij jou past.
Groetjes, Hanne
|
|
melissa
11-5-2012
|
3-11-2011 9:37:14
ik ben ook sinds juni 2011 gestart met mijn dieet. Nu ben ik er ondertussen 24kg kwijt,dus gaat redelijk vlotjes ;), weeg nu nog 62kg en voel me super erbij. Een wondermiddeltje heb ik niet echt maar dus zoals de meeste mensen hier ook zeggen,veel water drinken,groenten,fruit, vlees grillen ipv bakken in de boter, en zo weinig mogelijk koolhydraten eten. Ik eet maar 2 keer op de week iets van brood,aardappelen ,pasta of rijst,ik vul me met mijn groentjes en stukje vlees en heb zeker geen hongergevoel. In het weekend durf ik ook eens te zondigen en las dan de maandag een dagje in om het lichaam weer te zuiveren,daarmee wil ik zeggen een fles water met het sap van 2citroenen erin,dit zuivert je lever terug en kan je zeer veel van plassen en dus de afvalstoffen kwijt geraken. Verder ook nog 2 à 3 keer in de week naar het afslankhuys,das hetzelfde principe als bodystyling dus oefeningen doen in infraroodcabines. Werkt bij mij niet zozeer om gewicht te verliezen,dit is vooral door mijn dieet,maar helpt wel goed voor de versteviging van je lichaam en om celulities weg te krijgen. Veel succes allesinds grts Melissa
|
|
Ann
9-6-2012
|
3-11-2011 10:28:29
Hier Weight watchers. Toen ik 8 jaar geleden van jongste zoon was bevallen met keizersnede ben ik toen hij 2 mnd was begonnen. 8 maanden later was ik 23 kg kwijt. Eigenlijk moet je niet zozeer dieten, maar enkel levensstijl aanpassen, en wat voor mij superbelangrijk was, ik eet gewoon met gezin (dus geen commentaar van zonen: mama eet dat niet en wij moeten dat eten), maar neem vb meer groenten en minder vlees enzo. Ik vind ww een aanrader. je mag ook nog alles eten. Gaat wel niet zo snel als diegenen hierboven, maar het is wel een blijver. (bij mij zijn er daarna wel 7 kg terug bij gekomen, maar dat kwam omdat bij ons geen lessen meer waren, en de controle van de weegschaal daar heb ik wel nodig) Ben dus nu terug gestart en ben op 5 mnd toch weer 8 kg kwijt.
|
|
Silke
5-5-2012
|
3-11-2011 12:39:14
Hier al 5 kilo kwijt op ongeveer 2,5 maand door gewoon op eten te letten. Ook hou ik een grafiekje bij op excel waar ik ook een soort trendlijn opgetekend (beroepsmisvorming) heb die ik moet volgen, dus controleer vooral mijzelf.
Ik ben altijd al iemand geweest die veel water drinkt, maar doe dat nu nog een beetje meer. Voor de rest heb ik mijn porties zeer hard aangepast ( eet nu een klein ontbijt van een half kommetje cornflakes van nestle fitness, s middags 1 boterham met mager beleg, s avonds wat de pot thuis schaft maar eet er wel veel minder dan vroeger o.a. geen tweede portie), en tussendoor eet ik nog een paar stukken fruit of een dieetkoekje. Daarnaast gaan mijn vriend en ik 2 tot 3 keer per week een 1.5uur fitnessen. Heeft me ook al geholpen om redelijk wat centimeters te verliezen. Zo had ik dit weekend een feelgood moment, kon terug in een kleedje waar ik al 3 jaar niet meer fatsoenlijk inkon. En dit terwijl ik nog belange niet op het gewicht van toen zat.
In het weekend durf ik ook wel eens zondigen als we eens gaan uiteten ofzo. En momenteel gaat het niet meer zo vlot als in het begin, maar zolang ik tegen dat het trouwkleed moet aangepast worden nog een 8 kilo kwijt ben dan ben ik al content. Dan zijn mijn 'kotkilos' er terug vanaf.
Ben wel aan het overwegen om na de feestdagen even een dieet met shakes of dieetvoeding te volgen. Maar dan enkel als ik merk dat ik mijn streefdoel niet ga halen.
|
|
stefanie
30-6-2012
|
3-11-2011 20:44:47
Tgoh weet je, het is allemaal te zien hoe je eetgewoontes nu al zijn. Ik ben 1m64 en woog 64kg. Niet teveel maar mijn buikje begon me storen en wilde toch een 7kg kwijt. Mijn eetgewoontes waren al vrij gezond eigenlijk. At elke dag vers fruit en verse groenten en dronk alleen water maar kon niet van de koekjes en chocolade afblijven. Ik was echt enorm suikerverslaafd. Ik sportte ook niet. Ik ben begonnen met het Dukan-dieet. Ik weet het, er zijn voor- en tegenstanders van, maar ik ben mijn 7kg kwijt EN ze blijven er af!
|
|
petra
|
3-11-2011 21:43:34
ik heb een super dokter in Waasmunster. Hij hielp me op een 'veilige ' manier 10 kg afvallen in 3 maand tijd. Mijn vriendin die apotheker is zei dat het veilig was, als je dat maar geen jaar deed. Daar ik er op 3 maand van af was, was het zeker veilig en ik was super gelukkig.Het is nu A jaar later en ik ben 3 kg bijgekomen, dus dat valt goed mee: nog altijd 7 af.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|