Nu Online
Momenteel zijn er 505 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zooooooo veel vragen...en twijfels...

3-11-2011 12:06:45
Hallootjes!
Wij zijn eigenlijk pas sinds kort echt begonnen met het plannen van onze huwelijksdag. We stappen in ons bootje op 11/08/2012 :)

En we zitten met zoveel vragen en twijfels.....m.n. over het feest achteraf...
Het zit zo..(ik zal proberen het kort te houden) ;).....

Ons budget is beperkt, gelukkig ook een beperkte familie (oef..) en met wat goeie vrienden erbij zitten wij maar aan een 40-tal genodigden + enkele kleine kindjes..

Maar zelfs voor zo'n kleine groep kost een feest al snel tussen de 3000 en 4000 euro!? Da's toch héél erg veel...(vind ik dan toch...)
We hebben gekeken in een feestzaal, daar kwam het erop neer dat we in een heel klein zaaltje zitten, voorgerecht en hoofdgerecht aan tafel en een dessertenbuffet, oja en ervoor een receptie van 1 uur met 6 hapjes dat buiten kan plaatsvinden. Wel was er drank all-in, en dat is wel belangrijk omdat wij toch een vriendenkring hebben die liever drinkt dan eet ;) Daar kwamen we dus uit aan bovenstaand bedrag..

Nu, aangezien wij eigenlijk wel de voorkeur geven aan buffet, omdat alles dan toch iets "losser" verloopt en je de mensen niet 'verplicht' om heel de avond op hun stoel te blijven zitten..Hebben wij eens geïnformeerd bij een traiteur in de buurt en voor een koud en warm buffet en daarna dessertbuffet met drank all-in tot na het dessert, komen we ook al op zo'n bedrag! En dan hebben we nog geen zaal gehuurd en hebben we de receptie nog niet betaald, hebben we nog geen drank tijdens het avondfeest én nog geen dj...

Ligt 't nu aan mij of zijn dit gewoon belachelijke prijzen?

Iemand die suggesties heeft, ALLES is WELKOM!!! Wij zijn van Malderen (Londerzeel) en willen ook het liefst zo dicht mogelijk bij huis feesten...

Melissa
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1265

Kim
18-8-2012
 Meld misbruik3-11-2011 12:15:08

Hey,

Je hoeft ook niet persé iedereen te eten geven. Je kan bijvoorbeeld ergens in een restaurant gaan eten met je dichte familie en getuigen en dan eventueel voor achteraf een zaaltje huren, waar je een soort fuif geeft.
Ik denk dat je dan wel al iets goedkoper zal uitkomen. Dan kan je voor in de loop van de avond nog altijd iemand zoeken die eventueel hapjes uitdeelt...
Veel succes
Groetjes,
Kim

Els
10-9-2011
 Meld misbruik3-11-2011 12:20:13

Wij huurden een zaal + traiteur (hapje vooraf, enkel koud buffet en dessertenbuffet)
& namen de dranken van de zaal (dus enkel betalen wat je hebt gedronken achteraf).
De prijs was hetzelfde dat jij hierboven zegt, maar dan wel voor 120 man. Dus het kan idd veel goedkoper :)
Ik ben van Kapelle op den Bos (naast Londerzeel), dus als je extra info wil stuur me dan een privé berichtje.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik3-11-2011 12:22:07

tis maar een suggestie hoor maar waarom geen trouwfuif als de genodigden toch liever drinken dan eten je kan enkel met de suite in een restaurant of brasserie enkel hoofdgrecht bvb nadien naar je zaaltje voor trouwfuif met drank en hapjes tussen de €1 a €1,5 stuk (bij ons hebben ze zelfs zon mini puntzakle frietjes hapjes zijn er trouwens ook verschillen maar na koude hapjes , warme hapjes en dessert hapje een mini maaltijd die toch vult of je kunt het natuurlijk combineren met een dessert buffet die heel nacht blijft staan ?ivm zalen kan je niet helpen maar ik weet mits een beetjes fantasie en creativiteit dat je zelfs de goedkoopste zaal gezellig kan maken
. wat wij al gedaan hebben is voor een feest vant werk in een eetcafe diesmiddags normaal biefstuk en zo ook verkoopt een offerte gaan vragen we hadden daar een mooi menu drank a volonte voor een heel mooie prijs en ze hebben de vogelpik zaal mooi gedekt en zo was top en niet duur succes

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik3-11-2011 12:26:26

Een feest met een strak budget, hoeft niet minder leuk te zijn dan een mega-party in een luxe-kasteel (ga geen namen noemen)...heb eens op een feestje gedraaid, waar de familie zelf alles had voorbereid (koud buffet), en zorgden voor borden-aanvulling. Alles ging door in een aftands parochiezaaltje met versleten zwart-wit tegeltjes, dansvloertje in het midden...Superfeest. Je zorgt voor genoeg lekker eten en drinken, gezellige tafeltjes, goeie muziek...meer moet dat niet zijn.
grtz www.discovideo.be

Annelies
1-6-2013
 Meld misbruik3-11-2011 12:51:55

@ Els, kan je mij die informatie ook sturen? Ik ben ook van regio Willebroek en ben ook al een tijdje aan het zoeken en heb voor die prijs nog niets kunnen vinden.
Thx!

Annelies

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik3-11-2011 13:05:10

Kan je niet eventueel een restaurantje huren. Of een restaurantje met een klein zaaltje aan?
vb Nachtegaal in Kapelle od Bos?
Das meestal goedkoper dan een typische feestzaal. En mss mag je vb zelf decoratie of bloempjes voor tafel voorzien (als je handig bent)...

Een BBQ is ook altijd goedkoper dan een echt diner, en ook iets "losser"
En door veel keuze te geven in vlees en groenten, is het mss een beetje buffet-achtig? :-)

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik3-11-2011 13:08:01

@Els: die info mag je ook altijd naar mij doorsturen!
wetrouwen@hotmail.be

Alvast bedankt!

@Melissa: ik zou ook eerder eten met de dichte familie, en de rest vragen voor het dansfeest. Eventueel vanaf het dessertenbuffet ofzo. Zo zou ik het ook willen doen. Enkel de suite vragen voor het avondfeest, en de rest van de gasten vanaf het dessertenbuffet.
Tussenin wou ik dan graag een mini-receptie doen, zodat de kinderen die voor het avondeten aanwezig zijn (dwz onze eigen kids + die van m'n schoonzus) op dat moment naar huis gebracht kunnen worden.

Katrien

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik3-11-2011 13:35:37

Onze traiteur heeft gezorgd voor receptie voor een 100-tal personen (vier hapjes per persoon), volgende receptie voor 150 personen (3 hapjes pp), bbq voor 150 pers. (zalmpapillot, côte à l'os, ribbetjes) met koude groentjes enzo bij, plus koffie. Dat heeft ons een dikke 4000 euro gekost, maar dus wel voor 150 personen én receptie...

Wij hebben ook vrienden die goed doordrinken, en hebben een feestzaal vrij van traiteur en brouwer gehuurd en de rekening van de brouwer viel écht heeeeel goed mee... Goedkoper dan bij forfaits in feestzalen denk ik.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik3-11-2011 13:50:25

hey!
@ Lieselot...Amai, daar sta ik toch van te kijken...ben beetje jaloers! :) Dus het kan idd wel een stuk goedkoper dan wat ik al gevonden had tot nu toe...

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik3-11-2011 14:43:52

Hallo,

Wij hadden een zaal van de gemeente gehuurd (120,00 euro), dit was een hele mooie moderne, pas vernieuwde zaal (OC Rooierheide in Diepenbeek). Wij hebben gewerkt met een aparte traiteur en hij heeft een 5-landenbuffet voorzien met dessertbuffet en bruidstaart. Hiervoor zaten wij rond de 3500 euro (ongeveer, het is al even geleden...)
voor 120 personen. De drank was via de zaal dus apart te betalen. Ik zou toch eens elders informeren want ik denk dat 3000 à 4000 euro voor 40 personen toch vrij veel is...

Groetjes
Annelies

Maarten

Meld misbruik3-11-2011 15:16:29

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik3-11-2011 15:44:15

Indien jullie een zaal apart huren, hoe doen jullie dat dan qua bediening en toog?
Ik zou hiervoor nooit vrijwilligers vinden :)

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik3-11-2011 16:01:25

bij ons was dat gewoon iemand die we kennen en dat regelmatig doet met een paar vrienden... of bij een jeugdvereniging, die doen dat ook regelmatig...

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik3-11-2011 16:48:57

Melissa, even misschien een tip ivm de drankenforfait. Bij onze feestzaal konden we o.a. kiezen tussen een drankenforfait tot aan de koffie (aperitief, wijn en kofie inbegrepen) of all-in tot 5u.
Wij hadden het vooraf even berekend en het verschil kwam op 6 €/persoon en bedachten dat toch niet iedereen nog zoveel aan euro's zou opdrinken na de koffie. Wij hebben dan beslist om niet de all-in formule te nemen, maar enkel tot aan de koffie. En achteraf gezien bleek dit de juiste keuze! Het verschil was toch zo'n 300 € ongeveer.

Dus vooraleer je zoiets beslist, toch even uitrekenen!

Groetjes Caro

Annelies
1-6-2013
 Meld misbruik3-11-2011 17:22:08

@ Carrie: soms kan je ook vragen aan de traiteur om iemand achter de bar te zetten. (tegen betaling weliswaar)

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik3-11-2011 18:28:21

hei...
ik verschiet toch ook wel van u prijs hoor
wij hadden een feest voor 150 man, (receptie er wel niet bij) voor iedereen bbq en dessertenbuffet, drank hebben we van zaal genomen, dus wij wouden niet werken met zo een drankenforfait omda wij vonden dat het duurder uitkomt, vb vrouwen drinken niet zoveel als mannen, de oudere generatie gaat al vroeg op de avond naar huis, maar je moet voor iedereen wel dezelfde prijs betalen...

dus wij hadden gewoon een zaaltje gehuurd, drank betaald die er echt werkelijk gedronken werd, bbq buffet en dessertenbuffet voor 150 man, en zaten rond de 3500 euro, met zaal en bediening inbegrepen, voor achter de toog hebben 2 goei vrienden van mijn zus hun goed hart laten zien, uiteraard heb ik voor hun ook eten gezorgd..

dus je ziet het kan idd pakken goeiekoper!!!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik3-11-2011 18:37:57

@ caro: bedankt voor de tip!

En bij de traiteur was idd ook mogelijk voor mensen te laten blijven voor de bediening, weliswaar tegen 30,- per uur...en dat vinden wij toch wel wat veel :)

Nu met al die reacties toch aan het twijfelen om idd gewoon met onze ouders iets te gaan eten 's middags. en morgen gaan we eens bellen naar die feestzaal of we daar ook gewoon een mini-receptie kunnen doen, dessertbuffet en feestje bouwen...

Een all-in formule voor de drank denk ik wel dat 't beste zal zijn bij ons, aangezien er eigenlijk geen 'oudjes' zullen zijn en de meerderheid zijn ook mannen...en die kunnen wel iets verzetten ;) Maar ik ga't toch voor de zekerheid maar even goed bekijken, dus merci caro! ;)

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik13-11-2011 0:00:18

Prijzen zitten tussen 20 en 30 euro/uur. 30 euro komt vaak voor als ze niet op hun eigen locatie kunnen werken. Mensen moeten dan meer verzekeringen betalen, dacht ik.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik14-12-2011 20:03:13

Hey Melissa,

Heb je ondertussen al beslist wat je met zaal en/of traiteur gaat doen?
Wij zijn van Merchtem en onze zaal is het beukenhof in Buggenhout, maar in Merchtem is ook vrij recent een nieuwe feestzaal gekomen 'Merfeza' in de Stoofstraat. Qua zaalhuur zou het meevallen en het is een mooie zaal! Dus misschien een tip :-).

groetjes!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik15-12-2011 16:44:39

hey!

We zijn eens aan het informeren voor de kantine van fc sparta buggenhout, omdat we ook wel de ruimte (voetbalplein) kunnen gebruiken 's avonds omdat we dan nog van die chinese lampionnen willen oplaten en dat mag niet overal. :)

We hebben ook een voorstel gestuurd naar een traiteur uit Londerzeel, maar we wachten nog op een antwoord...
We gaan ongeveer een 50 man hebben. en dan voorzien we een receptie en 's avonds op't feest een broodjesbuffet en later op de avond dessert en kaas buffet...Ben eens benieuwd naar't prijskaartje... :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik15-12-2011 18:38:13

Traiteur Eetclusief in Merchtem is ook ne goeie...best overal wat offertes opvragen en dan kan je vergelijken é!

Succes ermee!!

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...