Nu Online
Momenteel zijn er 441 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zalenzoektocht rond gent

4-11-2011 9:17:53
Hallo iedereen,

Door dat ik een nieuwe account heb aangemaakt als bruid, en mijn oude account heb verwijderd, zijn de berichten ook verwijderd. En daarom ga ik nog eens mijn bericht van gisteren herhalen, sorry hiervoor.

Wij zijn bezig met eens rond te kijken (internet) naar zalen en zouden dan graag een selectie maken om er een aantal ervan te bezoeken. Graag had ik nog eens jullie reacties gehoord over volgende zalen:

- Salons Mimosa
- Salons Valckenbulcke
- Salons 't Groenhof
- Salons Caipriniha
- Hof Ten Bossche
- Ten Dauwe
- 't Balladehof
- Tybeert

Nogmaals bedankt!

Grtjs!
Nathalie

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1080

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik4-11-2011 10:03:29

Hallo Nathalie,

Ik ben niet van de regio, maar heb afgelopen zaterdag wel een trouwfeest meegemaakt in Artcube in Gent dus :-).
Het is wel een zeer mooie locatie, speciaal...je moet er voor zijn, maar wel veel mogelijkheden qua zaalindeling denk ik.

Wou het je maar meegeven...gezien ik het niet op je lijstje zag staan.

Succes ermee!

groetjes

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik4-11-2011 10:08:47

Wij zijn naar Salons Caipirinha gaan kijken, en hoewel dit bij vele mensen een goeie indruk heeft nagelaten, was het bij ons eerder een zware tegenvaller. Hangt er natuurlijk van af wat je verlangt van je trouwfeest. Mij gaven ze de indruk van vooral 'goeikoop en heel veel', er werd maar weinig gelet op details en finesse (zowel mbt het eten, omgang, accomodatie,...), en laat dat nu net iets zijn waar wij het meeste belang aan hechten.
De mensen waren heel vriendelijk daar, maar de zaal was niet ons 'ding'...Niks exclusief, niks speciaal, gewoon een feestzaal zoals 13 in een dozijn.... Maar zoals ik al zei, het hangt er van af waar je prioriteiten liggen en hoeveel geld je wil spenderen aan de feest.

Wij zijn in de streek van Gent ook gaan kijken naar Auberge du Pecheur in Sint Martens Latem, en dit is helemaal niet zoooo duur zoals de meesten denken of verwachten,
Het enige wat ons daar tegengehouden heeft is het feit dat je daar 3 keer van 'zaal' moet veranderen. Er is een zaal/ruimte voor de receptie, en aparte zaal voor het diner, en dan terug een aparte ruimte voor het avondfeest...

Zilte Zoen in Temse/Elversele zijn wij ook gaan bezoeken en hoewel daar wel de finesse en de exclusiviteit wel hoger lag dan in de meeste andere zalen, was deze zaal ook een volledige afknapper....niet alleen door de arrogantie van de zaakvoerder, maar ook doordat je geen echte finale prijs kan krijgen voor je feest.... uren van personeel moeten bijvoorbeeld achteraf nog apart bijbetaald worden....

Wij zijn van aalst en hebben uiteindelijk gekozen voor kasteel Oudeberg in Geraardsbergen, vanuit Aalst was dat zelfs minder lang rijden dan de bestemmingen richting Gent die wee eerst gaan bezoeken waren.

Succes nog met de zoektocht!
Grtjs
A.

Dorine

Meld misbruik4-11-2011 11:11:10

Hallo,
ik kan alleen maar positief zijn over Salons Mimosa. Vorig jaar was het huwelijksfeest van onze zoon daar. Echt het was top! We hadden ook veel geluk met het weer zodat de receptie buiten kon zijn, een echte meevaller. Veel genodigden lieten daarna ook nog eens weten, zowel van receptie als van het feest, dat ze zo tevreden waren en zooooooo lekker dat het was!!!
Uiteindelijk viel de prijs enorm mee, ondanks de geruchtenmolen van duur te zijn. Elk doet toch zijn eigen ding qua prijs zeker?! Het menu hoeft ook niet de pan uit te swingen en ik weet niet hoeveel gangen te zijn, om lekker te zijn. Het menu was simpel, lekker en meer dan genoeg. Oooo en de hapjes bij de receptie, verrukkelijk, mmmmmm!!!! :)
Kortom, we waren twee families die super-tevreden waren (schoonmoeder van de zoon is nochtans geen gemakkelijke)

Succes en veel plezier met de voorbereidingen

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik4-11-2011 12:57:19

Heyhey,

Wij zijn van Aalst en hebben Salons Caipirinha gekozen! :-)

In tegenstelling tot Annelies hierboven hadden wij wel een heel goede ervaring. We vonden de zaal 1 van de mooiste die we gezien hebben (en zijn er een 10-tal gaan bezoeken) en vonden het eten fijn met oog voor detail maar toch voldoende (wat voor ons echt belangrijk was aangezien we allemaal goede eters zijn ;-)). Kwa prijs was dit voor ons een mooie middenklasse (+/- 10.000 voor 110 personen en 5 gangen), niet de goedkoopste maar ook niet de duurste, wat natuurlijk ook mooi meegenomen is. Bovendien waren de eigenaars heel vriendelijk (niets was teveel) en moest je niet voor elk extraatje x euro meer betalen. Daarnaast zijn het ook mensen die al 30 jaar in de sector zitten en zelf in de keuken staan, wat wij een enorm pluspunt vonden aangezien een kok in dienst snel ontslagen kan worden, en dan ben je natuurlijk niet meer zeker van het eten :-).

De Tybeert ken ik ook omdat wij daar onlangs een communiefeest gehad hebben. Het eten was heel lekker en de service was goed, maar de afstand was voor ons te groot, vandaar dat we hier niet gaan informeren zijn voor ons huwelijk.

De andere zalen ken ik zelf niet.

Groetjes en nog veel succes!

Evelien

inge
15-9-2012
 Meld misbruik4-11-2011 13:39:52

Hallo,

wij trouwen in salons Mantovani in Oudenaarde, ook niet zo ver van Gent.

kelly
22-6-2013
 Meld misbruik4-11-2011 14:29:06

heykey

wij zijn ook van regio gent
hebben voor iets speciaals gekozen als feestbestemming
op le bateau het is een boot aan de muinkaai(zuid)
we hopen dat het echt goe meevalt de locatie op zich eel mooi en er zouden 100mensen op dek kunnen dus voor ons ruim schots genoeg :-)

mgv kelly

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info