TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annelies
22-9-2012
|
4-11-2011 10:53:37
Hey Sandra!
Zoooo herkenbaar :-)..... Blijkbaar verwachten de ouders dat de dochter het ouderlijke huis buitenstapt ! :-) Wij wonen beide in Aalst, dus we moeten sowiso in Aalst voor de wet trouwen. Mijn thuis is in Herzele (dikke 20 min rijden nr Aalst) en ik ging er ook van uit dat ik op het app ging blijven slapen, dat mijn verloofde naar zijn thuis zou gaan (ook in Aalst) en dat we dan van aan ons appartement richting stadhuis zouden trekken... Maar inderdaad ook hier hetzelfde liedje.... nog voor er met 1 woord gerept was over waar of hoe, gingen mijn ouders er al van uit dat ik thuis ging 'buitenkomen', zelfs mijn schoonouders waren al bezig over 'het vervoer' naar Herzele om mij te komen ophalen?? :-) Uiteindelijk is het voor niet zo'n HEEL slechte oplossing..... :-) Ik ga uiteindelijk de avond voordien zelfs in Herzele reeds gaan slapen! :-) Om de simpele reden dat mijn kapster en mijn visagiste in Herzele hun praktijk hebben, en das dan makkelijker om sochtends de 'opmaakroute' te doen vanuit Herzele dan vanuit Aalst (dan moest ik nog een half uur vroeger opstaan) Uiteindelijk vind ik het wel een ebetje spijtig dat we die dag niet op ons appartementje zullen zijn, en plek die ons toch wel heel nauw aan het hart ligt, maar blijkbaar betekende het zoveel voor onze ouders om allebei de avond voorheen thuis te komen slapen.... dat we het hen niet konden weigeren...te meer omdat zowel mijn verloofde als ik allebei onze kledij voor het huwelijk van onze ouders gekregen hebben... en mijn kleed was nit van de goeikoopste, alles behalve, dus een klein beetje respect terug nr de ouders vond ik zeker niet misstaan dan.... + het voordeel is dat we dan de zondagnamiddag na een overnachting in de feestzaal in een proper appartementje zullen thuiskomen, terwijl dat bij mijn ouders thuis wss de champagneflessen nog zullen moet bij elkaar verzameld worden! :-p (alhoewel, dat heeft ook zijn charmes...)
Maar, uw mama en papa zijn dus niet de enigen die daarvan uitgaan... En hier..wij hebben eraan toegegeven...
Succes met de beslissing!
Grtjs A.
|
|
Sandra
7-9-2012
|
4-11-2011 11:31:50
Hey Annelies,
Van dat blijven slapen ga ik toch nog wat zwijgen :-) haha!! Ewel mijne kapper zit in Nevele...dus Merchtem-Nevele is bijna een uur :-). Ga toch nog proberen heeeeeel lief aan mijne kapper te vragen of hij niet aan huis wilt komen voor mij diene dag...dat zou ons veel stress en tijd besparen eigenlijk :-).
Mijn verloofde vindt het zo erg niet, kan hij langer met onze ceremoniewagen rondrijden (hij gaat er zelf mee rijden dus) :-).
Och ja, moet nog even wennen aan het ganse idee...gaat daar 1 emotionele boel worden denk ik! Heb gisteren aan mijn papa een foto laten zien van men kleedje en ik zag zen oogjes al zo wat waterachtig worden...ai ai ai :-)! Maar je haalt een super voordeel aan: dan blijft het appartement inderdaad proper :-)!!
groetjes!
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
4-11-2011 11:35:10
En toch, ondanks alle praktische problemen vind ik dat persoonlijk een echte aanrader! Dat heeft zelfs niks met traditie te maken, da's gewoon superontroerend.
Mijn man heeft zich daar op voorhand niet echt mee gemoeid, ik was diegene die persé bij mijn ouders wou slapen (ook al zijn wij "alleen maar" voor de wet getrouwd). Maar op't moment zelf, toen ik de deur opendeed stond hij daar met tranen in zijn ogen, en achteraf zei hij dat dat voor hem het mooiste moment van de dag was...
Ik zou niet twijfelen... :)
|
|
Sofie
28-8-2010
|
4-11-2011 11:48:45
Hey Sandra,
Wij zijn ook enkel voor de wet getrouwd, maar ben ook bij de ouders blijven slapen en we zijn vandaar ook vertrokken. Vond het gewoon leuk om vandaar te vertrekken. Aan ons appartement konden al die auto's ook helemaal niet staan. We hebben dan ook nog foto's in de tuin van mijn ouders kunnen nemen. Bij het buitenkomen stonden de buren allemaal buiten en de buurkindjes hadden zelfs ook ballonnen bij die ze een voor een kwamen afgeven met feliciaties. Vond ik toen echt een heel mooi moment en ben zeer blij dat ik heb gekozen om vanuit het ouderlijk huis te vertrekken!
groetjes
Sofie
|
|
Sandra
7-9-2012
|
4-11-2011 11:57:34
@ Lieselot: ik denk ook dat het gewoon een speciaal moment zou kunnen zijn ja...iedereen die eigenlijk buiten 'wacht' tot ik de deur opendoe...ik zie t al voor mij :-) hehe...Tis niet dat ik er tegen ben hoor, maar het is echt wel een switch om te maken qua voorbereidingen :-) maar ik gun het ze wel hoor...zeker weten!
@ Sofie: parking voor auto's is ook nog een reden waarom het idd beter bij mijn ouders zou doorgaan :-) wonen in een heel rustig straatje, dus auto's kunnen wild parkeren :-) staan nog niet in de weg dan!
|
|
ilse
7-8-2010
|
4-11-2011 12:37:36
Hey Sandra, Je hebt nog een hele tijd om je planning aan te passen en in orde te maken en ik zou je ouders het plezier gunnen als ze het zo zien zitten... Ik ben wel thuis gaan slapen maar enkel omdat ik mijn oude vertrouwde kapper wilde en mijn tante mijn make-up deed. Daarna ben ik naar ons appartement getrokken om mijn kleed aan te doen. Dat was toch 40 minuten rijden. Mijn man had mijn kleed mee gekozen en dus al gezien dus daar moest ik geen rekening mee houden. Ik vind het ergens een beetje spijtig dat ik geen showke heb kunnen opvoeren en van de trap afdalen enzo maar dat had ik bij mijn ouders ook niet gekund want die hebben een laagbouw haha Doen dus zou ik zeggen en geniet er van! groetjes
|
|
Sandra
7-9-2012
|
4-11-2011 13:19:42
Ja, qua trap maakt het niet veel uit...ons appartementsgebouw heeft enkel een gelijksvloers en eerste verdiep (waar wij wonen) dus een trap heb ik op beide locaties...hihi!!
Vooral het kleed ja...moet toch wel geheim blijven en het zal toch bij mijn ouders ergens hangen, dus daar omkleden (om niet weer dat kleed in die hoes te moeten proppen).
Mijn ouders zien het helemaal zitten ja! Vond het wel grappig...wist niet dat ze zo erg met de trouw 'bezig' waren, maar wel leuk om te horen! :-)
groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|