TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annelies
7-8-2010
|
4-11-2011 15:59:43
Hallo, Ik begrijp wat je bedoelt. Als ik nu het kostenplaatje bekijk en dan kijk naar de kosten die we nog in ons huisje moeten steken ga je natuurlijk even nadenken. Heb ik spijt? Nee, helemaal niet! Wij wouden heel graag trouwen en dit delen met familie en vrienden en ja, dat kost veel. Het is natuurlijk een eigen mening, het is voor iedereen anders. Je hebt ook mensen die zeggen wij trouwen gewoon om getrouwd te zijn en gaan eten met de familie... Dus dat heel persoonlijk. Je moet dit eigenlijk met jullie twee bespreken en uitmaken of jullie deze kosten willen doen om "getrouwd" te zijn. En het is best mogelijk dat jullie zeggen dat jullie bouw belangrijker is en dat bergrijp ik ook volkomen want voor een huwelijk (met alles erop en eraan) ben je al snel 15 000 à 20 000 euro kwijt... daar heb je al wat bouwmaterialen en inrichting voor.... Dus een goed gesprek met jullie tweetjes en jullie komen er wel uit (er bestaat ook nog een gulden middenweg , een klein feestje met de belangrijkste mensen in jullie omgeving) Groetjes Annelies
|
|
sofie
15-8-2023
|
4-11-2011 18:51:52
ik ken het helemaal! wij hebben net gebouwd en ik ben van de zomer bevallen! mijn ouderschapsverlof loopt eind vd maand af ik ben daarstraks naar de vakbond geweest met de vraag hoeveel ik dop krijg na deze maand dikke paniek want blijkbaar houden ze er gewoon geen rekening mee dat je aan't bavallen bent of ni! en hebben ze mijn dagprijs van mijn uitkring verlaagd!
|
|
Carmen
12-1-2012
|
4-11-2011 23:13:55
Wij hebben onze centen meer dan nodig en moeten alles zelf betalen. Wij hebben wel een 'groot' avondfeest (85 man) maar geen aparte receptie. En zo sparen wij toch wel een deel uit! Ik zou ook niet besparen op een videograaf!
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
5-11-2011 8:03:56
Hier konden we ook iedere cent betalen en toch... We hebben zo goed mogelijk een "budgetvriendelijk" trouwfeest georganiseerd. Achteraf gezien waren we voor alles een kleine € 10.000 kwijt... Ik vond het niet slecht een receptie én avondfeest van 85 man ... Dus spijt? No way! Eerder trots dat we het hebben kunnen doen met 0,0 spaargeld voor ons ogen op het moment dat we ons verloofden en geen lening hebben moeten sluiten En onze tweede droom is ook uitgekomen, we wonen nu in ons huisje se
Ik ben eerder heel blij dat ik éérst ben getrouwd en dan pas ben beginnen kijken voor een huis, want t'ging moeten omgekeerd zijn, k'ging nooit trouwen maar eerder het geld in ons huisje steken!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
5-11-2011 9:21:18
Heyhey,
Onze trouw zit momenteel aan een geschatte kostprijs van 21.000 à 22.000 eur. Daarnaast hebben wij 2 maand geleden een bouwgrond gekocht waarop wij binnenkort (als in begin volgend jaar) een huisje willen bouwen. Je zou dan inderdaad kunnen denken dat dit toch wel veel geld is en als je dit zelf betaald, of je dit niet beter in de bouw zou steken.
Maar ik denk dan aan de andere kant: wat als je nu vlugvlug voor de wet trouwt in gewone kleren en geen feest of niets geeft, ga je dan achteraf geen spijt hebben dat je huwelijksdag zo in stilte voorbijgegaan is? Want je trouwt normaal maar 1 keer en alles wat je later doet (bvb hernieuwing van de geloften), zal nooit meer zo speciaal zijn als je eerste, echte trouwdag. Ik zou het persoonlijk niet zien zitten om me dit de rest van mijn leven te beklagen.... En wat het "later doen" betreft, uitstel is afstel want je gaat dit altijd veel geld vinden.... Is het niet voor de bouw, dan is het voor de kindjes die er komen of voor communiefeesten die gegeven worden, enz enz.
Denk dus goed na of je dit wel gewoon zo wil laten.
Groetjes!
Evelien
|
|
dany
16-6-2012
|
5-11-2011 14:46:28
Hallo,wij doen alles,van fotograaf tot receptie en avondfeest met ong.90 personen.Wij houden het wel sober,maar wel gezellig.Het hoeft zeker niet duur te zijn om mooi of plezant te zijn.Wij zitten rond de 8.000 euro .
|
|
Ann
9-6-2012
|
5-11-2011 18:31:35
Tja, wij hebben het eigenlijk helemaal andersom gedaan. Eerst kregen wij onze twee zonen. Daarna kochten wij bouwgrond en hebben gebouwd. Nu is ons huis zo goed als af, (enkel nog bekleding trap en hier en daar nog schilderen of kleine prullen afwerken) maar wij hebben gespaard om nu te kunnen trouwen zoals wij het zelf willen. (eigenlijk heb ik altijd gedacht dat mijn vriend niet wilde trouwen, maar.... een half jaar geleden stelde hij het toch voor).(hij is niet zo romantisch, dus van op z'n knieën gaan en het vragen is er niet van gekomen, maar ik was al lang blij dat hij nu toch de stap wilde zetten) Dat wil nu niet zeggen dat we helemaal zot gaan doen. Wij hebben 2 opgroeiende kinderen die ook geld kosten, maar ons trouwfeest zal toch in de lijn zijn van wat ik altijd gedroomd heb. Wij hebben avondfeest voor 130 personen en 50 voor dessertbuffet. Als ik alles bij elkaar neem zal ons trouwfeest ongeveer 13500 euro kosten.
|
|
heidi
|
6-11-2011 7:14:10
meestal weet je van tervoren of je er al dan niet veel geld wil aan uitgeven... toen wij trouwden hadden we al 2 zoontjes en juist gebouwd, maar we zeiden steeds tegen elkaar, van als we trouwen doen we hoe wij het willen met alles erop en eraan, dit hebben we dan ook gedaan...met de huwelijksreis bij kwamen we op zo'n 25000euro...natuurlijk veel geld als je dat nu bekijkt maar ik zou het niet anders willen...soms zeg ik ook wel eens van...ik had een goedkoper kleed kunnen kiezen (zo'n 2500euro), of goedkopere juwelen (650euro), enz... maar dan was het niet hoe ik het wou. We hebben een droomhuwelijk gehad, een mooie huwelijksreis, nadien nog een derde zoontje en nu een vierde kindje op komst en we hebben van niets spijt.
|
|
clara
1-9-2012
|
6-11-2011 8:47:06
hey allemaal,
bedankt voor jullie reacties :) Ben blij te horen dat niemand het echt een waste of money vond! Mijn vriend zou het liever in intieme kring vieren, omwille van de centjes, maar hij respecteert wel mijn wens om een feest te geven. Ik heb altijd gezegd dat ik ook voor één dag echt wil stralen in zo'n jurk en bij een intiem dineetje gaat dat toch niet .. ik kreeg alleen wat koudwatervrees toen ik meer begon te tellen (heel grote nabije familie alleen al, dus veel volk), maar we komen er wel uit en maken er een geweldig feestje van :p
|
|
Lauren
15-9-2012
|
20-11-2011 21:32:32
Ik ben enorm blij dat de ouders bijleggen. Zo kan ik voor mezelf toch nog een beetje verdedigen met het feit dat we dat geld dat we nu uitgeven anders toch niet zouden krijgen. Anders zou ik het echt Spaans benauwd krijgen :p Maar ik weet gewoon dat ik spijt zou krijgen als ik geen feest zou geven, het zou gewoon een beetje pieken ;)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|