Nu Online
Momenteel zijn er 235 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen te duur?

4-11-2011 17:13:25
Wij hadden mooie trouwringen gezien bij Wim Meeussen. Toen ik die aan ons mama liet zien, zei ze dat ze die wel heel erg duur vond. De mijne zou 515€ kosten en die van mn partner 770 €, beiden geel goud en zonder steentjes. Is dat dan zoveel geld? Bij de goudsmid waar we daarvoor waren geweest, kostten de ringen die we mooi vonden wel dubbel zoveel. Jullie spreken hier ook allemaal over Fede Di Oro, maar mijn vriend vindt die winkel te ver voor trouwringen nog zouden we daar echt zoveel profijt doen? Maken zij zelf hun ringen, of kopen zij die aan? Is er ergens een catalogus met hun aanbod? Groetjes, Imke

Imke
31-3-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2644

An
18-5-2012
 Meld misbruik4-11-2011 17:26:58

Goh. Wij zijn nog niet gaan kijken voor trouwringen maar als ik het vergelijk met de prijzen die ik gezien heb, vind ik jullie ringen precies wel duur, zéker omdat er bij jou geen steentjes in zitten. Alles is relatief natuurlijk en je geeft eraan wat je wilt. Bovendien is de prijs ook erg verschillende al naargelang de breedte van je ringen.
Je kan Fede di Oro eens googelen en een kijkje nemen op hun website. Je hebt er al eenvoudige ringen met een steentje voor de vrouw vanaf 540 voor het paar. Ik heb wel gehoord dat de levertermijnen nogal kunnen oplopen...

Nog veel plezier met de zoektocht!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik4-11-2011 17:36:21

Hey,

Onze ringen kosten samen 1100 euro samen en komen van Fede Di Oro. Wim Meeussen is inderdaad zeer mooi maar en stuk door de naam duur (betaalt ook de ontwerper). Het goud staat inderdaad duur (al vind ik ook algemeen dat juweliers voor een ring van ca. 3 gram goud veel vragen, dan mag het goud nog 30 euro de gram staan is het eigenlijk steeds teveel). Dit nu terzijde zou ik persoonlijk niet op de ringen besparen, is het enige dat voor altijd blijf.... Dus als je deze ringen zo prachtig vinden zou ik er voor gaan....

Veel groetjes Ellen

maike
4-8-2012
 Meld misbruik4-11-2011 18:45:17

wij zijn begin deze week ook voor ringen gaan zien en voor de paren die we gezien hebben en tof vonden, lagen de prijzen tussen 1800 en 2200 eur (wat ik eigenlijk wel veel te veel vind :o)
Wij willen zeker nog bij Wim Meeussen gaan kijken en evt. zo'n workshop doen voor zelf je ring te maken. Ook bij Hemelrijk in Hasselt vonden wij enkele mooie exemplaren en zaten voor een paar dan ook rond de 1500 eur.

(vrees dus dat wij ons 'ringen-budget' wat zullen moeten opschroeven :o)

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik4-11-2011 18:49:02

kun je geen "oud goud" inwisselen om zo de prijs om laag te krijgen?

je ringen heb je voor je leven u feest is na die 24uur wel voorbij

maike
4-8-2012
 Meld misbruik4-11-2011 18:49:49

ik vergiste me van site blijkbaar - het zou moeten zijn:
http://www.yvesvanschoenwinkel.be/juwelen.html
beetje zelfde stijl als wim meeusen

Els
27-1-2012
 Meld misbruik4-11-2011 20:08:08

Wij hebben ook geel gouden ringen zonder steentjes en voor het paar zaten wij onder de 700euro zijn gewoon bij onze juwelier gaan kijken, er waren er natuurlijk ook van 2000 euro voor een paar maar dat vonden wij echt te duur ( we betalen onze hele trouw dan ook zelf) als je even zoekt hoef je echt niet zoveel uit te geven voor ringen die eeuwig meegaan...
veel succes ( kies vooral wat je echt mooi vind hij hangt tenslotte voor altijd aan je vinger :-) )

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik4-11-2011 22:26:17

Wij hebben onze ringen laten maken bij/ontwerpen door een goudsmid, die van mijn man is zes mm breed, de mijne acht, hij heeft geen steentjes, ik heb een saffier (ietsje goedkoper dan briljant) en onze ringen zouden samen 1200 euro gekocht hebben (prijs wel gedrukt door oud goud met sentimentele waarde erin te laten verwerken). Het goud staat idd echt heel duur, en da's niet weinig geld voor twee ringen, maar wij wilden daar niet op besparen omdat we onze ringen allebei echt heel erg mooi vonden...

Denk dus niet dat dat een overdreven hoge prijs is, hoor...

groetjes!

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik5-11-2011 6:30:56

hey

wij hebben onze ringen laten maken bij mijn nichtje (juweelontwerper). we gaan ze in het wit goud laten maken, 1 omdat ik nergens anders tegen kan en 2 die gaan mee voor het leven.
dit wil ik je gewoon meegeven, een zilveren ring, is pakken goedkoper maar heeft niet het eeuwige leven. na zo'n 15 jaar zijn de ringen eigenljk om weg te gooien.
dus als je ringen wil voor het leven kies dan voor goud. deze kan je ook vergroten/verkleinen en dit kan niet bij vb. titanium.

ik weet het budget nog niet honderd procent, maar wij hebbenn ons oud goud verkocht en ik moet zeggen dat dit wel een aardige som opleverde en ik vermoed dat we met dat budget wel gaan toekomen.

veel succes

Stefanie
10-3-2012
 Meld misbruik5-11-2011 10:21:36

Dit zijn onze trouwringen en kostte samen 1800 euro! Op onze ringen wouden wij niet besparen want dit is voor het leven!
( Mijn ring heeft ook een gelig gouden randje zoals de ring van de man )

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik5-11-2011 10:52:12

Ik vind dit eigenlijk een hele normale prijs hoor...
Wij zijn zelf van Antwerpen (regio noord-antwerpen) en zijn wel helemaal naar Izegem gereden. We hebben er een dik uurtje over gedaan maar vonden het echt de moeite!!
Ik heb toen een grote selectie gemaakt met alleen maar ringen met veel steentjes en uiteindelijk een top 3 ervan gemaakt. De maximum prijs voor ons met twee was toen € 1400 ongeveer. Wel gek dat je vriend zijn ring meer kost, meestal is het andersom... :-)))
xxxx

Sarah
19-5-2012
 Meld misbruik5-11-2011 11:15:57

Mijn verlovingsring is van Wim Meeuwsen en ik ben er helemaal verliefd op! Hij maakt ontzettend prachtige ringen die speciaal en toch tijdloos zijn. Zoals hierboven al aangehaald lijkt mij dit een heel belangrijk onderdeel van de trouw. Die ringen zal je de rest van je leven moeten dragen. Dat mag dan ook wel wat kosten denk ik.
Wij gaan ook wel eens kijken bij Ines B. in Lier. Zij heeft zowat dezelfde stijl. Van prijs kan ik daar wel nog niets van zeggen..

Els
10-9-2011
 Meld misbruik5-11-2011 12:31:39

Ik vind dit ook een normale prijs hoor :s, de prijs hangt vooral af van het gewicht van je ring dacht ik...
Wij hebben er zelf van Wim Meeussen en ik krijg er nix dan complimentjes over :)
Uiteindelijk zal je deze ringen heel je leven dragen, dan betaal ik liever wat meer hoor :)

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik5-11-2011 16:29:44

@bruidje: de ring van m'n verloofde is duurder omdat hij een breder model neemt (meer gewicht=meer goud). Voor de rest zijn de ringen identiek. Bedankt voor jullie reacties, stelt me wat gerust :-).

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik5-11-2011 18:25:07

Als je die ringen echt wil, dan zou ik ze nemen. Je gaat die per slot van rekening (hopelijk) de rest van je leven dragen. Als ik moest kiezen tussen een duur trouwkleed of dure ringen, dan worden het bij mij de ringen. Daar kijk je elke dag naar. Dat trouwkleed belandt waarschijnlijk ergens in een kleerkast.

tinneke
13-7-2012
 Meld misbruik6-11-2011 9:41:03

Hey!

Op ringen mag je echt niet besparen, die zijn voor je leven. En Wim meeussen ringen zijn toch net iets specialer, wij gaan ook bij hem en ik vind de prijs eigenlijk nog meevallen (als je dan vergelijkt met wat de gemiddelde trouwjurk kost, die je maar 1 keer draagt! Hilarisch eigenlijk).

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik7-11-2011 11:02:45

Hey,
Wij zijn ook helemaal tot in Izegem gereden om onze trouwringen te gaan kiezen bij Fede Di Oro. Enorme keuze, goede prijzen.
Zij werken rechtstreeks, zonder tussenpersonen, vandaar de interessante prijzen. Wij vonden dat zeker de moeite!
Wij hebben wit gouden ringen gekozen, de mijne heeft 4 steentjes en hebben geen 1000 euro betaald voor de 2.
Je hoeft ook maar één keer naar daar, want ze leveren ofwel aan huis of in een servicepunt in de buurt.
Voor mijn schoenen ben ik ook naar Roeselare gereden.
Je kan er misschien een weekendje van maken?
Groetjes,
Sonja

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik15-11-2011 15:09:58

Ik ben deze week op de ringen van Nico Taeymans gebotst... echt prachtige exemplaren, maar allemaal gemiddeld 1000 euro duurder dan de ringen van Wim Meeussen (buiten de zilvercollectie natuurlijk, kheb het over de goudcollectie...)

Dus bij Wim Meeussen betaal je mss al de naam mee, maar bij Nico toch nog een héél stuk meer ! Ik vind de ringen van Wim Meeussen écht super.

Verder ben ik deze middag 3 juweliers afgelopen... en behalve de eenvoudige en traditionele trouwringen die gewoon een cirkeltje goud zijn, is alles van goud wel héél duur. En inderdaad, hoe breder de ring, hoe duurder.

ik moet wel zeggen dat ik er enorm van achterover gevallen ben, ik geef normaal nooit veel geld uit aan juwelen (duurste ring is 60 euro), maar voor m'n trouwring wil ik toch wel wat verder kijken...

Ik ben verliefd geworden op de collectie van Wim Meeussen en denk dat ik zeker eens ga langsgaan ! Maar eerst op zoek naar oud goud :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...