TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
23-6-2012
|
5-11-2011 12:00:54
Hey, ik begrijp wat je bedoelt. Heb het daar soms ook moeilijk mee dat het allemaal zo duur is... Kan je niet gewoon een broodjesbuffet doen met wat vis, vlees, groentjes, soep. Daar heb je toch ook mee gegeten? En verder proberen de kostprijs zo laag mogelijk te houden: een amateurfotograaf, geen vervoer huren, uitnodigingen via internet bestellen bij vistaprint ofzo,... Veel succes!
|
|
stefanie
30-6-2012
|
5-11-2011 12:02:39
Ho is een moeilijke. Ik weet natuurlijk niet jouw dagplanning, maar ik kan jou wel zeggen wat wij gaan doen.Wij trouwen om kwart voor 12 voor de wet en om 13u voor de kerk. We moet maar 2 minuten rijden voor we van het gemeentehuis aan de kerk zijn dus tussendoor gaan we wat fotootjes nemen. Ik schat dat de kerk tegen kwart over twee zal gedaan zijn. Dan gaan we eventjes naar huis wat eten met de suite. Mijn mama zal bij de slager sandwiches bestellen met allerhande beleg. De suite blijft dan nog even thuis en dan gaan wij bij ons in de buurt fotootjes nemen (nadat we toch wat verorbert hebben ;)). Tegen 15u30 vertrekken wij naar de feestzaal en dan is er nog tijd voorzien voor familiefoto's en foto's van ons twee in het hotel. En dan zal het ongeveer al receptietijd zijn en volgt het avondfeest.... Ik weet niet of ik je hierbij een beetje geholpen heb... Maar ik hoop dat je een oplossing vindt!
|
|
julie
23-6-2012
|
5-11-2011 12:07:30
@ caroline: bedankt voor je mening!
@ stefanie: Wij trouwen voor de wet een dag eerder. Dus op 23 juni 2012 trouwen we voor de kerk om 14u. Daarna foto's trekken normaal tegen 16.30u eten met 25 personen en ons avondfeest begint om 20.30u
Groetjes
|
|
Eline
8-9-2012
|
5-11-2011 13:05:54
Hey,
voor ons hoeft dat uitgebreid eten 's middags niet, er is 's avonds vanalles in overvloed! Bij ons zijn het gewoon broodjes en een drankje, veel tijd zal er toch niet overschieten. Wat wel leuk is, is bvb een tapasbuffet. Is iets specialer dan broodjes en toch lekker.
Hoop datk je heb kunnen helpen
grtjs
|
|
Alessia
7-9-2012
|
5-11-2011 13:09:33
Hey, wij hebben ook besloten om in plaats van met de suite (23) man iets te gaan eten, thuis wat hapjes te laten rondgaan! Broodjes, soep, mini pizza,... We hebben dan aan een paar mensen gevraagd dit allemaal gereed te maken zodat we het gewoon thuis kunnen doen! En dan kunnen eventueel de buren ook langskomen voor een hapje. Dit drukt het budget toch wel, want uiteten kost heel veel als je met veel bent, en het avondfeest kost al genoeg hè!
Groetjes
Alessia
|
|
Sandra
7-9-2012
|
5-11-2011 13:56:06
Dag Julie,
Wij trouwen enkel voor de wet en dit op vrijdag, omdat we op een zaterdag ook met een 'gat' in de planning zouden zitten tussen de wet en het avondfeest... Onze burgerlijke trouw is om 15u, gaan nadien foto's nemen met suite en wij als bruidspaar. Onze suite vertrekt na hun foto's al naar de feestzaal en als wij daarna toekomen doen wij apart een 'betere' receptie met hapjes en belegde sandwiches voor de suite (omdat een diner ons ook te duur uitkwam). Om 19u komen de avondgasten - receptie + frietjes met stoofvlees (opgediend) en nadien nog dessertenbuffet.
Wij werken met een traiteur en de prijs voor dit alles valt goed mee bij ons (inclusief huur materiaal en personeel).
Veel succes nog met voorbereiden en ik ben het zeker met je eens dat het allemaal veel geld kost voor 1 dag!!
groetjes
|
|
dany
16-6-2012
|
5-11-2011 14:23:08
Hallo,even onze dag situeren.Wij trouwen om 11 uur voor de wet,dan om 12 uur hebben we een broodmaaltijd voorzien,lekker en niet te duur.Om half 3 trouwen we voor de kerk,om 4 uur receptie met ook "gewone hapjes,en om half 8 avondfeest met bbq.Wij zoijn ook wel prisbewust bezig,vervoer hebben we wel via mijn getuige(zij is in het bezit van een oldtimer).Daar kunnen wij al flink op besparen en ik hoef ook geen bruidsboeket. Daar doe je toch niks mee.Onze (feest)zaal is een gewone zaal bij ons in het dorp.Mits wat versieringen met bloemen en ballonnen kan je dat heel mooi omtoveren tot iets speciaals.Eigenlijk kan je op vele dingen besparen en er toch een mooie dag van maken .Veel plezier.
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
5-11-2011 14:58:03
Wij hebben een gemeentezaaltje gehuurd, ook voor zo'n aantal mensen, en daar gaan we broodjes en zelfgemaakte hapjes geven, en een niet zo'n dure aperetiefwijn. Mensen drinken op zo'n moment niet om te drinken, aangezien ze ook aan het eten zijn. Het zaaltje kost ons het meeste van al, maar misschien kun je dit oplossen door rond te vragen bij kennissen, ... Veel succes!
|
|
Evelien
1-9-2012
|
5-11-2011 15:34:32
Heyhey,
Wij doen wet en kerk in de namiddag en moeten dus niets voorzien over de middag maar wij dachten anders in een zaaltje van een brasserie vlak bij de kerk soep met sandwiches te geven :-). 'S avonds hebben wij immers een avondfeest voorzien met een 5-gangenmenu en dessertbuffet, dus dan zal iedereen meer als genoeg kunnen eten ;-).
Misschien trouwens ook een oplossing? Alles in namiddag zodat je smiddags enkel voor jezelf (en de fotograaf) eten moet voorzien? :-) In ons geval zal dat een picnicmand zijn ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Vicky
7-7-2012
|
5-11-2011 15:39:54
Ook wij hebben 'smiddags niets voorzien. Ik voorzie een broodje of bokes voor mijn ventje, mijn bruidsmeisje, fotograaf en videograaf (de mensen die dus mee op shoot gaan) de andere familieleden hebben op dat moment tijd om eventueel samen of apart ergens iets te gaan eten of drinken, ze kunnen doen wat ze willen. Maar wij hebben ook niet voorzien voor hen om dat moment. Heel goedkoop, dan konden we dat geld extra spenderen voor 's avonds. Groetjes
|
|
inge
15-9-2012
|
5-11-2011 16:06:32
Hallo,
wij trouwen om 14u30 voor de kerk en om 18 uur start ons avondfeest. Doen geen afzonderlijke receptie. Wij geven receptie van anderhalf uur, voorgerecht, hoofdgerecht en dessertbuffet. Maar tussen door zou ik met de mensen van de suite naar de zaal gaan, familiefoto's nemen en vragen of ze koffie met boterkoekjes, chocoladekoekjes en dergelijke willen geven. Zodat ons maagje een beetje gevuld is, vooraleer aan de receptie te starten. De foto's van ons en onze kindjes nemen we in de voormiddag, we trouwen voor de wet op een andere dag. Kwestie van geen te druk schema te hebben.
groetjes
|
|
Marieke
18-8-2012
|
5-11-2011 17:23:16
Hey Julie Wij kochten ook niet zo lang geleden een huisje waar we het ondertussen naar onze zin hebben gemaakt (we hebben nog wel grootste plannen, maar voor later :-))en hier en daar nog wel wat doen. In april vroeg mijn partner me ten huwelijk en op zich hadden we ook wel in onze gedachten om in de zomervakantie van 2012 te trouwen. Daarna hopen we een kindje te mogen verwelkomen, maar inderdaad dit alles kost geld. Ook gehoopte kindjes ;-) Je koopt een huis en van de ene dag op de andere heb je zoiets van yes ik bouw aan iets maar anderzijds is het het eerste jaar vaak denken zullen we rond komen? Is onze reserve er? Wat bij een tegenslag... Die er sowieso ook zijn. We moesten al onze beide occasiewagens vervangen ed. Op zich hebben wij voor onze trouw een budgetplanning gemaakt waardoor je hierin iets rustiger wordt. Wij namen ook een maximum van 10.000 euro aan wat op zich voor ons al veel geld is zeker als je bedenkt wat je hiermee kan verbouwen op langere termijn in jullie huisje. Wij zullen het bedrag van 10.000 euro bijeengespaard hebben tussen april 2011 en aug 2012 dus op zich in een ruim jaartje. Waar houden wij rekening mee bv. hebben jullie ouders aan voorhuwelijkssparen gedaan. Dat geld kan bij je trouw vrijkomen. In ons geval hebben we dat van mijn partner opgehaald bij het samenwonen (want ook dan krijg je een bonus) en dat van mij zullen we ophalen wanneer we getrouwd zijn (wederom bonus, los afhalen is geen bonus). Van mijn partner was zijn voorhuwelijkssparen toch al 1.600 euro dus daar kom je al aardig mee vooruit mocht je dat van jullie twee nog staan hebben. Voorts moet je voor jezelf eens bekijken hoe het zit met jullie schuldsaldoverzekering of ik denk toch dat het dat was bij ons (onze bank heeft dat geregeld). Wij betaalden dat bedrag in één keer waardoor we het eerste jaar na de koop (vorig jaar) een mooie som van de belastingen terugkregen. Op zich heb je het moeten betalen dit jaar voor je huisje maar dan weet je wel dat dit voor jullie trouw ter beschikking is. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit. Op zich zou je nu al moeten weten of je van de belastingen volgend jaar geld krijgt of moet betalen. Ook leggen wij maandelijks elk een deel van ons overgebleven loon ( wij hebben een gemeenschappelijke rekening voor gemeenschappelijke kosten en lening waar maandelijks een deel van af gaat.) en hebben we besloten onze jaarlijkse skireis van de krokusvakantie eens niet te doen wat toch met twee personen ook weer een slordige 1200 euro betekent. Een beetje een lange uitleg om te zeggen dat wij op voorhand hebben gekeken hoe we het bedrag bijeen konden krijgen zonder dat we iedere maand boterhammen met choco moeten eten of rekenen op het geld dat je van je gasten krijgt. Op zich 'hopen' we 5000 euro van de 10000 euro terug te krijgen in cadeaugeld, wat dan weer leuk is om het jaar nadien veder mee te verbouwen... Wij zien dus de 10000 euro ergens ook als een sparen voor de verdere verbouwingen...
Wat de maaltijd 's middags betreft houden zullen wij wellicht met verrassingsbrood werken op zich eet je 's avonds al ongelofelijk veel en ik vermoed van mezelf toch dat ik gezien de kerk 's middags staat te nerveus zal zijn om veel te eten :-) 's Avonds wouden wij iedereen kunnen vragen die we wilden en daarom vonden we een zaal met bediening en eten zoals de duurdere zalen, maar vrij van drank we mogen dus zonder kurkrecht een brouwer of dergelijke laten komen wat heel wat scheelt...
Hopelijk ben je hier iets mee... Groetjes Marieke
|
|
dorien
5-5-2012
|
6-11-2011 0:40:05
wij trouwen om half 1 smiddags in het gemeentehuis, nadien viering met de goede herder hier thuis. wij zullen hapjes voorzien als de suite toekomt, deze kunnen we nadien ook nog opeten bv. wat popcorn, toastjes, kleine koffiekoekjes, ...
|
|
Kendra
21-5-2011
|
6-11-2011 9:46:50
Je kan misschien gaan picknicken? Ze leveren heel mooie manden met champagne indien je dat wenst.
|
|
Tine
26-5-2012
|
7-11-2011 7:44:57
Wij trouwen enkel voor de wet en dit om 13u30. De suite wordt bij mijn moeder thuis ontvangen rond 11u30 en dan gaan we wat broodjes voorzien. Ook niet te uitgebreid, we moeten 's avonds nog genoeg eten
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|