Nu Online
Momenteel zijn er 267 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Planning?

5-11-2011 13:43:10
Beste bruidjes
Ik heb even jullie hulp nodig. Wij trouwen zowel voor de wet als voor de kerk op dezelfde dag. Het burgerlijk huwelijk is om 11.30u, daar is enkel de dichte familie aanwezig. Nu twijfelen we om het kerkelijk huwelijk ofwel om 12uur ofwel om 14 uur te doen. Ik kan echt niet beslissen. Om 12 uur sluit het mooi aan maar ik vrees dat onze 7 bruidskindjes dan te veel honger hebben en dan hebben we ook een minder mooie aankomst aangezien gemeentehuis en kerk tegenover mekaar liggen. Als het om 14 u is, kunnen we in stijl arriveren en dan zouden we intussentijd al wat foto's nemen en een broodjesluch bij ons thuis
Wat denken jullie?
Alvast bedankt om ons te helpen de knoop door te hakken!
groetjes

Bianca
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 724

An
18-5-2012
 Meld misbruik5-11-2011 13:52:32

Ik zou het om 14u doen en ik denk dat dit ook jouw voorkeur is als ik het zo lees ;-). Je hebt dan even tijd om op adem te komen. Samen met de suite een broodjeslunch te houden / foto's trekken met de suite, zoals je zelf voorstelt is leuk en zo heb je nog even tijd voor je dichte familie voor de drukte van receptie begint. Je kan dan in stijl arriveren en niemand zit met een knorrende maag in de kerk. Alles hangt natuurlijk ook een beetje af van de verdere planning van jullie dag: startuur receptie/avondfeest/dansfeest...

Wij trouwen ook om half 12 in het gemeentehuis en doen om 15u een viering in de tuin van de feestzaal (fingers crossed voor goed weer). Om 16u begint dan aansluitend onze eerste receptie voor mensen die niet op het diner/dansfeest uitgenodigd worden. Om 18u30 nodigen we onze gasten uit voor het avondfeest.

Succes met de knoop door te hakken!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik5-11-2011 14:03:37

Ceremonies kunnen nogal saai zijn, of wel te eentonig, niet voor jezelf misschien maar ook voor de genodigden. Zo dicht op elkaar, lijkt me iets teveel van het goeie.
grtz www.discovideo.be

Caroline
23-6-2012
 Meld misbruik5-11-2011 16:35:08

Wij doen om 11u gemeentehuis en om 12 u kerk. Dat is veel achter elkaar maar dat komt gewoon praktischer uit. Kerk en gemeentehuis liggen wel niet vlak over elkaar. En onze suite zal zijn honger we heel even kunnen uitstellen denk ik. Dit is voor ons ook goedkoper vermits wij ons vervoer en ceremoniemeester per uur betalen. En mijn vriend is extreem zenuwachtig voor die ceremonies en dan is dat voor hem ineens voorbij en kan hij daarna relax op de foto en moeten we niet de hele tijd het uur in't oog houden. Gewoon de uren kiezen waar jullie je het beste bij voelen, de rest zal zich wel aanpassen. Groetjes

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik5-11-2011 21:15:08

Ook wij doen het gemeentehuis om 11u15 en de kerk om 12u00. Ik vond dit leuker en makkelijker om dit dadelijk na elkaar te doen. Het gemeentehuis duurt toch maar max. een kwartiertje en dan moet je daar toch weg, want dan is de volgende mss al daar... als ze honger hebben moesten ze maar 2 of 3 keer een hostie gaan halen :-)

Ik zou ook gewoon de uren kiezen wat voor jullie het beste uitkomt, zonder rekening te houden met anderen, het is tenslotte jullie dag, de rest past zich wel aan hoor... en ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die echt stipt om 12u00 moeten eten hoor...

Groetjes

Jessy
16-6-2012
 Meld misbruik5-11-2011 22:06:18

Wij doen het gemeentehuis om 11u en om 13u de kerk. Gemeentehuis is normaal een half uurtje en dan gaan we ff met de suite thuis iets eten voor we tegen ong half 1 naar de kerk vertrekken. De kerk is een kwartiertje rijden ong. Dit komt eigenlijk goed uit, zo kan mijn dochtertje nog haar middageten netjes op tijd eten en zit ook niet iedereen met grote honger in de kerk.

grtz

benita
8-9-2012
 Meld misbruik6-11-2011 8:08:26

hoi,

wij trouwen om 11u voor de wet (duurt tot half 12), dan gaan we met de suite gaan eten in een park (picknick), en tussendoor gaat de fotograaf foto's nemen.
om 2u trouwen we voor de kerk.
met kinderen bij is het beter dat je eerst iets gaat gaan eten, anders zit iedereen met honger, dat zou natuurlijk erg zijn e, en dan is het geen opgejaagd gedoe
geniet van je dag!!

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik7-11-2011 9:20:43

Hey Bianca,

Vraag zeker ook eens na wat de mogelijkheid is in de kerk zelf.
Want door miscommunicatie hebben wij onze volledige dagindeling moeten herbekijken omdat we de kerkelijke trouw van 15u30 naar 13u00 moesten verplaatsen.
Als beide uren lukken voor de kerk, denk ik inderdaad dat het beter is eerst de kindjes wat te laten eten (wij hebben zelf geen kinderen, maar de kindjes van zijn zus worden onze ringendragers, dus we letten er ook op dat hun kindjes niet met honger blijven zitten)

Veel plezier nog met alle voorbereidingen!

Bianca
11-8-2012
 Meld misbruik7-11-2011 9:27:20

Bedankt voor jullie reacties!
De kogel is door de kerk. Als het voor onze priester lukt, trouwen we om 14u. Ik ga straks eens bellen, spannend!
Dan zijn we zeker dat onze bruidskindjes (zijn niet onze kindjes) al iets gegeten hebben en zijn ze hopelijk braaf en stil tijdens de viering.
Nog veel succes met de voorbereidingen allemaal!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...