Nu Online
Momenteel zijn er 256 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwreis : zuid-afrika

6-11-2011 0:59:34
heeft er iemand van jullie al eens rondgetrokken in zuid-afrika?

we kregen vandaag uitleg op de trouwbeurs van hoe zo'n trouwreis er kan uitzien...

ik ben er al van aan het dromen, mijn verloofde zit met wat vragen/twijfels hier rond.

gewoon even om misschien wat verhalen van jullie te horen :) x

dorien
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 794

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik6-11-2011 8:57:18

Dorien,

als je tot na 15 januari kan wachten
Dan zijn wij terug uit Zuid Afrika
Groetjes

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik6-11-2011 11:07:28

Ik heb 3 maanden in zuid-afrika gezeten als buitenlandse stage toen ik nog studeerde (is nu 3 jaar geleden). Ik heb 2 maand stage gedaan en dan een maand rondgetrokken.

Als je specifieke vragen hebt kan je ze altijd stellen! Stuur dan misschien even een persoonlijk berichtje....

Gwen
21-4-2012
 Meld misbruik6-11-2011 11:16:22

Vrienden van ons zijn daar vorig jaar in september op huwelijksreis geweest.
Ze zijn daar met een huurauto rondgetrokken.
De foto's die we gezien hebben zijn gewoon prachtig!
Wij denken er ook aan naar ginder te trekken.

Groetjes,

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik6-11-2011 11:19:59

vrienden van ons hebben een rondreis gedaan via Riksja online, ze vonden het zeker een aanrader...

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik6-11-2011 12:35:47

wij willen gewoon iets unieks... vorige reizen deden we de safari-uitstap dolgraag en daarmee is bij mij vooral dit gedacht gaan groeien. nu kent mijn verloofde wel iemand die onlangs terug is gekomen van zuid-afrika ... meer moe dan voordien!! en op onze huwelijksreis willen we toch ook wel wat rust :s

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik6-11-2011 22:26:09

Dorien

in mei begint daar de herfst, niet vergeten.
ik ben heel vaak in Z-afrika geweest voor mijn werk, Johannesburg en omgeving moet je vooral vermijden wegens echt te gevaarlijk maar Capetown, de wijnroute, de kust volgen tot Durban en de bloemenroute zijn super.
Ik was er altijd in dec/jan/feb, ik ben 1x in juli geweest (joh.burg) en toen was het zoals hier in de lente : korte mouwen in de zon en ijzig koud 's morgens vroeg en zodra de zon onder ging.
Met de auto rondtrekken vormt geen enkel probleem, je kan ook gemakkelijk een chaperonne huren en die rijdt dan met je rond en zorgt voor frisdrank en zo in de wagen en regelt alles, heel handig !!
Bovendien kan je overal leuk logeren, het stikt er van de (belgische) b&b's als dat je zou interesseren.
ik geef in Z-afrika (vooral capetown en omgeving dan) altijd de voorkeur aan de guesthouses boven de hotels, ik betaalde daar meer voor dan voor ene hotel maar het was veel charmanter vond ik.
Z-afrika heeft wel mijn hart gestolen, het is het enige wat ik mis aan mijn vroegere job.
b

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik7-11-2011 14:14:22

ik zou zeker ook voor de guesthoueses gaan en niet voor de grote hotels! Ik vond wijnroute en kaapstad wel mooi, maar te Westers. Dat is voor mij niet het echt Zuid-afrika.

Hangt er ook allemaal beetje vanaf hoeveel tijd jullie hebben, ik heb 3 weken rondgetrokken en 5 dagen in Kaapstad verbleven om te bekomen want zoals je zelf al zei, het is vermoeiend!!

Wij zijn deze zomer op huwelijksreis gegaan naar Kenia en zijn ook vermoeiender thuisgekomen dan toen we vertrokken waren. Zo'n landen doe je niet om aan het zwembad te liggen maar om zoveel mogelijk mee te pikken van de cultuur en natuur met alle gevolgen van dien!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik7-11-2011 14:28:18

ja da is het twijfelgeval juist e .. ik zou het ideaal vinden om enkele dagen echt safari te doen!! en daarna wat rusten in een mooi hotel ergens aan de kust in warm weer :) maarja budget moet je ook wel een beetje in het oog houden e :s

ach ja we hebben nog even tijd om te twijfelen x

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik7-11-2011 23:41:24

dorien, Z-afrika zelf is idd redelijk 'westers', als je een safari of zo wil doen dan zou ik ook eerder voor Kenia kiezen (Kruger is wel tof maar in die buurt het enige wat ik de moeite vond)

Tsavo in Kenia is super voor safari's, je struikelt over de giraffen en olifanten, niet normaal gewoon. Je kan dat perfect combineren met een paar dagen Mombasa (= kust), of zoals wij deden doorvliegen naar Zanzibar (1 uurtje vliegen vanuit Mombassa)
Serengeti ben ik nog niet geweest.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik8-11-2011 11:18:05

het spijtige is het weer in mei daar overal ... misschien toch maar ergens anders naartoe trekken :s pff twijfelen!!!

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik10-11-2011 3:56:43

Beetje laat want net terug van een weekje reis in Kaapverdië (een aanrader trouuwens, wij hebben er enorm van genoten!!). Heb een paar jaar geleden een maand rondreis gedaan in Zuid-Afrika, in mei, en vond het fantastisch. Ook Johannesburg en omstreken, het is idd een gevaarlijke stad maar neem gewoon de nodige voorzichtigheid in acht. Je kan aan de kust in mooie kleine guesthouses enzo logeren voor redelijke prijzen. Wij sliepen zelfs eens in een annex van een jeugdherberg, waar we een kamer hadden met bubbelbad en uitzicht op zee:)
Voor de mooiste safari's verkies ik nog steeds Tanzania (Serengeti, Ngorongoro en Lake Manyara bijvoorbeeld in het noorden), meer dan Kenia. Als je echter al safari gedaan hebt en eens iets anders wil, moet je misschien eens naar Heels gate national park in Kenia gaan, dat kan je met de mountainbike doen, vond ik fantastisch! Of eerder eens gorilla's of chimpansees bezoeken in Uganda of Rwanda (of West-Tanzania ook voor chimpansees), echt een aanrader.
Geniet van de reisplanning!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...