Terug naar overzicht
Je kan in appels jullie namen en datum laten rijpen als tafeldecoratie. zo is de hele appel rood en heb je nog gele letters op de appel.Je kan in plaats van met een gastenboek met een wensboom werken. De kaartjes die ze er moeten aanhangen zijn dan in de vorm van appeltjes. Daarop schrijven jullie gasten dan hun wensen voor jullie. Je kan als bedanking kleine potjes zelfgemaakte appelmoes meegeven of kleine flesjes appeljenever.Zijn enkele ideetjes ...
Wat een leuk thema! Als tafelindeling kan je de mensen onderverdelen in verschillende soorten appels: granny smith, jonagold...Je kan appels gebruiken als decoratie: is heel mooi in vazen (misschien niet te veel, want waar gaan al die appels daarna naartoe? =) )Succes nog!
Beste Ines,De taart zou ik met appelen erin laten maken. Dessertjes met appelen. Of je kan de appel als rode lijn doorheen al je gerechten laten gaan. Appelbeignets is iets dat velen graag eten. Misschien perfect voor de kinderen, maar ik denk dat de volwassenen er ook van gaan smullen ;-) Misschien appeljenevershotjes aanbieden in de avond. Een leuke aperitief is Iced tea met appeljenever. Uiteraard zou appelsap ook niet mogen ontbreken. Als je met groen gaat werken kan je bv. een dresscode opleggen, iedereen moet "iets met groen" aandoen. Ik werk met Apple computers en op het huwelijk zet ik een Apple scherm waarop een diashow met foto's te zien is. Hierbij dus ook weer perfect passend bij jullie appelthema.Hopelijk heb je hier al iets aan. Veel plezier met de voorbereidingen! Mvg, Jessica
Bedankt voor jullie reacties zeg! Zo snel, super!Als alternatief voor een gastenboek gaan we werken met een grote canvas met een appelboom erop, waar mensen hun vingerafdruk met in het rood hun naam mogen noteren ( blaadjes en rode appeltjes?!) Als bedankinkjes heb ik enkele mooie vb gevonden van granny's die gewerkt werden.We houden enkel receptie voor iedereen en daarna uitgebreid eten voor dichte familie en beste vrienden (30 tal personen). Mss nog ideetjes om de avond verder aan te vullen?Die appelgenever en die apero met appel vind ik super voor na middernacht!! Alle tips zijn welkom thx
Appels die BEwerkt werden natuurkijk
Hey, en een groen accentje op jullie uitnodiging om de lijn toch door te trekken??
Ons thema zit in dezelfde richting. Als kleurenthema hebben we (lente)groen-bruin-wit en er gaan ook bij ons groene appels (en bruine peren) aan te pas komen. We hebben al van toen we pas samenwoonden een grote groene appel en bruine peer in keramiek op onze keukentafel staan, dus iedereen die ons goed kent, gaat meteen een gevoel van herkenning hebben :) Bovendien is mijn papa ook nog eens fruitkweker en trouwen we in het hart van Haspengouw (hopelijk temidden van fruitbloesems, als die tegen dan al niet uitgebloeid zijn). Ah ja, en onze keuken is ook in donkerbruin hout, met een felgroene muur, dus het zijn echt "onze kleuren" die gaan terugkomen :)We waren ook al op het idee gekomen om de tafels naar appel- en perensoorten te noemen. Op Wikipedia vind je lijstjes van alle bestaande soorten en vooral peren hebben hele speciale, sjiek aandoende namen. Onze bruine uitnodiging gaat inderdaad ook een groen accentje hebben, in de vorm van een lintje dat rond de kaart zit.Ik heb ook online al héél wat inspiratie opgedaan, bv. groene appels met witte blaadjes erop gespeld, met de namen van de gasten, of groene appels op de tafels gebruiken, als menukaart- of naamkaartjeshouders. Als je wil, kan ik wel eens wat foto's uit mijn "inspiratiemap" doorsturen.De wensboom met appelhangertjes vind ik ook wel een héél tof idee !
Leuk Veerle! Mag je zeker doorsturen, je inspiratiemapmijn e-mailadres is saxobarresgirlfriend@hotmail.com
Hoi!Wij hebben op onze trouw ook met appels gewerkt. Op de tafels hebben we als decoratie vazen met groene appels gezet. Hierop hadden we stickertjes geplakt met onze namen en een foto. Als je wil kan ik per mail enkele foto's bezorgen. Ik heb trouwens de vazen thuis nog staan. 10 stuks, deze mag je overkopen als je geïntresseerd zou zijn.Succes!!
Hey Greet,Zou je de foto's ook naar mij willen doorsturen ?veerle_thoonen@hotmail.comMercikes alvast !
Greet, je mag ook naar mij doorsturen hoor, mijn e-mail staat hier boven vermeld héLeuk dat hier zoveel reacties op komen!
Hallo Greet, wij trouwen in de herfst en zijn ook geïntereseerd in het thema 'herfstfruit/appels/peren'. Zou je me je foto's ook kunnen bezorgen aub? Alvast bedankt voor je hulp! Annemie annemie_jacobs@hotmail.com