Nu Online
Momenteel zijn er 267 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

waarom doen de priesters moeilijk over het uur???

7-11-2011 12:35:16
beste bruidjes en gommen,
wij willen graag trouwen voor de kerk om 15u! maar toch hebben we al verschillende priester aan ons toegeweze gekregen omdat het voor de ene ni gaat en voor de andere het te laat is! pfff nu hebben we weer een nieuwe priester. ik belde paar weken terug voor een afspraak waarop hij vluchtig antwoordde: jaja bel eens terug in januari, ik gaf het uur van de misdienst door en normaal geen probleem. nu stond ik deze morgen op met een raar gevoel en dacht bij mezelf ga diene mens nog is contacteren! wa blijkt: hij vind 15u ook te laat en hij moet toestemming vragen aan een meerdere! nog e geluk of al ons uitnodigingen (die in december worden gedrukt) waren voor de vuilbak. dus nu is het weer afwachten op een telefoontje of we al dan niet om 15u mogen trouwen! pfff :( zijn er nog bruidjes die probleme hebben of hadden met het vastleggen van het uur in de kerk???

groetjes x

Jana
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 503

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik7-11-2011 12:44:51

Wij hebben niet echt keuze bij ons uur. Wij trouwen in de kathedraal in antwerpen en daar heb je semi vaste uren waarop je kan trouwen, ofwel om 12u ofwel om 14u30 Dit omwille van de toeristen en omdat er 's avonds nog een viering is. Wij hebben ons daarbij neergelegd en gaan gewoon de receptie aansluitend doen en da komt dat nog redelijk goed uit.

maar rottig voor jou zeg, zo echt van de ene naar de andere gestuurd worden :-(

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik7-11-2011 12:52:47

hey sara,
ja we kunnen niet echt anders, onze suite (familie en vrienden) komen van overal. en ik wil ze niet graag voor een uur of 3 naar huis sturen smiddags! dus ja bij ons wet om 12u en dan lunch, om 15u kerk tot 16u15. dan aansluitend receptie en feest. wauw da moet wel de moeite zijn de kathedraal van antwerpen! echt genieten! pff trouwen brengt toch wel veel stress mee zenne!
groetjes

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik7-11-2011 13:08:59

wij hebben ook veel mensen van echt overal in Belgie en wij hebben besloten om de wet in intieme kring te doen vlak voro de middag ( hopelijk 11u)en dan echt pas iedereen uit te nodigen voor de kerkelijke trouw, zo besparen we ook op lunch kosten ;-)

en jah idd trouwen brengt veel stress mee, wij hebben nu zelf ook zo een drempeltje waar we over moeten nl het vervoer maar ik ben er zeker van dat da los gaat lopen!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik7-11-2011 13:11:00

bij ons is ni de kerk het probleem ... we doen een alternatieve viering. maar de laatste dagen voel ik me toch ook niet zo happy bij al dat gebeuren. we weten totaal niet waar we op huwelijksreis willen gaan bv. zaterdag zuid-afrika tegen gekomen oké leuk maar hoe is het weer dan?, ander vb. trouwringen moeten we precies vrij snel gaan kiezen (hadden we niet gedacht), alles is echt duur!! als je naar iets hoort, ik had al een kapster maar ben dit weekend michel freyaerts tegen gekomen en ben toch sterk aan de twijfel gegaan nu want ze heeft zaterdag mijn make-up prachtig gedaan ... zou ik misschien andere kapster afbellen en voor de deze gaan dan heb ik alles bij elkaar en dan moet ik geen uur rijden ...

achja zo zie je maar dat het bij iedereen al wel eens iets is zeker :s

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik7-11-2011 13:39:06

brrrr al die stress! dorientje toch zo twijfelen :) je moet doen waar je je gelukkigst bij voelt! wij moete ook nog aan de ringen beginnen maar das pas voor in december! ja heb ook steeds schrik bvb dat mijn visagiste mij gaat vergeten of gaat afbellen enzo. pff je kan nooit van iets 100 procent zeker zijn! zelfs van je jurk niet tot je ze zelf in handen hebt.
@sara; ons vervoer is een ramp! wij kunnen dat maar pas 2weken ervoor gaan regelen omdat ze de straten gaan openleggen aan het gemeentehuis en de kerk :( het enige waar ik op hoop is dat ikzelf met mijn jurk en mijn suite niet door de modder moet te voet! pfff de laatste tijd is het alleen maar stress voor de trouw te regelen!

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik7-11-2011 14:17:10

Hier ook problemen met het uur van de mis! :-( Grrmmmffll...die priesters houden enkel rekening met zichzelf....:-(
Hoewel wij zeker weten dat ze geen 2 huwelijkmissen doen op ons kleine dorpje waar we voor de kerk zouden trouwen op 1 dag, doch wil de priester niet toegeven om de mis en half uurtje te vervroegen....
Hij wil pas om 14u trouwen, wij wilden om 13u30 trouwen...
lijkt voor jullie misschien niet zo'n groot verschil, maar wel ons mij.....Als we pas om 14u trouwen, moeten we direct daarna aanzetten richting feestzaal en 1ste receptie. Als we om 13u30 kunnen trouwen kan ik als -voor de kerk getrouwde- vrouw met mijn kleed aan!!! nog eens binnenwippen bij mijn oma in het rusthuis en kan ik mijn opa op het kerkhof nog eens gaan bezoeken..... héél belangrijke bezoekjes voor mij.....
¨Pfff...
A.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik7-11-2011 15:28:54

oei dan hadden wij geluk, onze viering was om 16 uur!!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik8-11-2011 10:25:33

hier is het ook 14u30 en niet 15u zoals ik ingedachten had nu uiteindelijk na dag planning te maken komt het wel goed uit over al wat ruimt we moeten ons nergens naar toe haasten en de wet heb ik een 15' vervroegd
En huwelijksstress ja wie kent het niet ik dacht heel snel mijn trouwjurk te vinden ondertussen maak ik nu een afspraak voor winkel 5 hierdoor ga ik gaan slapen en sta ik op met paniek wat als ik die perfecte niet vind settelen voor less ? gelukkig een support team die met mij gewillig alle winkels afschuimt

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik11-11-2011 22:49:15

Dan hebben wij precies nog chance: aangezien wij op een vrijdag trouwen, had hij de viering liefst niet in de voormiddag of toch ten vroegste om half 12 (om eventueel voordien een begrafenis te kunnen doen). Was OK voor ons: 13u30 is voor ons het ideale uur en vormt voor hem gelukkig geen probleem.

Ik duim voor jou dat het goedkomt!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...