Nu Online
Momenteel zijn er 350 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Echte kriebels, maar ook twijfels..... Spannend:-)

8-11-2011 17:06:45
Dag lieve bruidjes,

Vandaag was voor mij een ontzettend spannende dag aangebroken!
Ik mocht voor de eerste keer bruidsjurken gaan passen!
Mijn eerste afspraak ging door in Roeselare (La Sposa).
Hele vriendelijke mensen die echt direct wisten welke stijl ik had.
Ik heb zeker meer dan 10 kleedjes mogen passen.
Er blinken drie droomjurken uit. En nu gaat het twijfelen beginnen.
Mijn topfavoriet is echt heel mooi maar is geen klassieke prinsessejurk maar iedereen had direct zou iets van: waauw Het is een jurk die ik totaal niet uit de boekskes ging gehaald hebben maar die blijkbaar toch iets heel speciaals heeft als je hem aantrekt:-)

Het zijn echt totaal 3 verschillende jurken en stijlen.
En ze spoken nu constant door da kopke van mij hé natuurlijk

Volgende week gaan we nog een winkel doen, want je weet natuurlijk maar nooit hé.
Hopelijk gaan we dan niet nog meer twijfelen want ik moet zeker binnen de 3 weken beslissen heeft de mevrouw gezegd. Anders kan het zijn dat mijn jurk niet meer op tijd kan geleverd worden.

Hadden jullie ook een top 3? Of wisten jullie direct: this is the one

veel groetjes van een bruidje met een buikje vol vlinders en nog steeds nagenietend van een zalige & leuke dag. X

mieke
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1238

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik8-11-2011 17:22:53

Hoi Mieke!
Leuk om je verslagje te lezen!! Ik vind het al zo jammer dat het er al op zit! :-)
Ikzelf had uiteindelijk een top 5 samengesteld waarbij ik er bij 2 een goed gevoel had, maar geen waaauw-jurk. Nadien is de verkoopster nog een jurk achteraan gaan halen (is blijkbaar een merk waar ze minder commissie op verdienen en hangt dus niet vooraan in de winkel) die ik nog heb gepast. Toen ik hem aandeed was dit mijn absolute topfavoriet, de perfecte mix van alles wat ik zo nét bij de andere jurken misten. Heel content dus!! :-)
Ik zou alles even laten bezinken, als je de jurken wss voor een tweede keer aandoet is de keuze zo gemaakt! Hadden jij en je mede-kiezers een beetje dezelfde mening?
X

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik8-11-2011 17:36:40

Heyla, ik had ook een top 3 waar ik uit moest kiezen! Toen ik 1van de 3 terug aan deed wist ik dat dit de jurk NIET was terwijl hij daarvoor zo mooi leek! De andere twee waren precies 'zusjes' van elkaar. De een was meer romantisch en helemaal mijn stijl, de andere was meer modern en totaal niet wat in gedachte had. Uiteindelijk heb ik de jurken meerdere keren aangedaan en het is de derde geworden. Ik had geen tranen of de typische WAUW gevoel, maar ik kon niet stoppen met glimlachen! Uiteindelijk is het toch een van de moeilijkste dingen van de hele trouw dat ik al heb moeten! Groetjes Alessia

Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik8-11-2011 17:53:30

Oh dit klinkt zo bekend :-) Ik ben eerst naar Maastricht geweest en daar had ik meteen 1 favoriet. Voor de zekerheid wou ik toch nog een andere winkel doen, want je weet maar nooit of je niet toch die éne net iets mooiere jurk tegenkomt. 2e winkel gedaan en daaruit bleek dat toch kleedje van winkel 1 favoriet was. Dus terug naar winkel 1 en nog eens gepast, samen met vriedin en zus deze keer. Ook zij vonden het supermooi maar toch nog niet gekocht. Uiteindelijk heb ik nog 2 winkels gedaan en gisteren gekocht bij Le Chapeau in Bree. Mama&ik kregen tranen in de ogen dus we wisten, dat was hem. Héél moeilijke bevalling maar ben oh zo blij dat ik mijn droomjurk gevonden heb. Veel succes!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik8-11-2011 17:57:21

Hey Mieke,

Als je twijfelt, zeker blijven passen...er zal toch altijd 1 jurk blijven 'hangen'...

Ik heb ook een heel andere stijl gekozen dan ik voor ogen had...dus soms eens dingen passen waar je van op kapstok denkt 'neen, die niet...', je kan nog voor een verrassing komen te staan! :-)

Het is het allerleukste aan de voorbereidingen vind ik...jammer dat het al voorbij is!
Ik tel af naar mijn eerste pas eind maart...spannend...eindelijk voor het eerst MIJN kleedje aan, ook in de juiste maat want pasmodel was nog pak te groot :-).

groetjes en succes nog!!

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik8-11-2011 18:32:39

Neem de eerste jurk waar je aan denkt als je morgen ochtend op staat :-)
Ik heb er een stuk of 10 gepast, maar toen ik mijn kleedje al voor de eerste keer aanhad had ik al iets van waauw! en dan nogmaals 2 jurken aangedaan en mij keuze was gemaakt!

groetjes!

En nog veel succes!

Vicky
30-6-2012
 Meld misbruik8-11-2011 18:43:29

Hey Mieke

Ik heb maar 1 winkel gedaan en het derde kleedje dat ik aandeed, daarvan wist ik dadelijk: dit wordt het!
Ik was naar de modeshow geweest en had dit kleed ook al op internet eruit gekozen als topfavoriet. Ik was dus een beetje bang toen ik het uiteindelijk ging passen! Wat als dit nu echt niet meeviel, dat ik er echt niet mee stond...
maar ik deed het aan en de verkoopster, als mijn schoonzus en - moeder waren dadelijk overtuigt! Mijn mama zag een ander liever, maar toen de verkoopster begon uit te leggen dat mijn gekozen kleed beter is voor mijn model, ging mama ook helemaal mee in de keuze!
Ik hoop dat je ook een wauw-gevoel krijgt, hoe je dit gevoel ervaart, hangt van iedereen af! Ik kon niet stoppen met glimlachen en kijken naar het kleed in de spiegels! Ik heb spijtig genoeg geen foto getrokken van mij met het kleed, omdat het helemaal niet de bedoeling was om toen al te kopen :)
April mag ik terug gaan passen! Ik had wel het geluk dat het pasmodel exact mijn maat was, dus ik heb al een goed beeld van het kleed :)

Nog veel geluk met de fijne zoektocht!
xxx

Sarah
28-4-2012
 Meld misbruik8-11-2011 21:24:39

Hoi mieke,
ik ben bij Le chapeau gaan zien waar ik mn droomkleed ook gevonde heb!
Hoe het bij mij gegaan is,
de verkoopster vroeg dus mijn budget en welk soort van kleed ik zocht en terwijl ze aant kijke was naar welke kleedjes mij zoude interesseren zag ik een kleedje hange dak precies wel mooi vond en graag wou zien.. Ik had meteen het gevoel dak da wou passe, terwijl het nog in de rekken hing!
Toen ze het eruit haalde was ik meteen enthousiast en heb het dan ook als eerste gepast..
Toen ik het aanhad wask echt enthousiast en verschoot ik er van hoe goed het stond, ook al was het mijn maat niet..
Toch nog de rest van de kleedjes gepast maar ze konden niet tippen aan het eerste, en iedereen was het eens met mij..
Mijn mama, mijn (toekomstige) schoonmoeder en beste vriendin waren er ook allemaal weg van, dus vond ik het ng eens een extra bevestiging..
Ook al ben ik redelijk emotioneel, ik heb niet moeten huilen..
Maar ik zit nog altij me men kleedje in mn hoofd en et geraakt er absoluut niet meer uit! :)
Ben zelfs al gaan vergelijken, wat eigelijk niet mag, maar ben er wel zekerder door geworde dat het kleedje da ik nu heb gevonde écht wel mn droomkleed is!

Nog veel succes me jouw zoektocht naar je droomkleed :)
x

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik9-11-2011 7:07:08

Hoi Mieke , ik heb twee winkels gedaan ; Liliaene Claes in Herentals en JPC in Antwerpen.
Kort samengevat ik heb nooit een top 3 gehad waar ik tussen twijfelde.
De eerste keer bij Liliaene Claes had ik zo ja wel mooi, maar nergens een wauw gevoel. Plus ik vond dat ze daar niet echt mijn stijl hadden. Daar heb ik er een 9 tal aangehad Cymbeline en veel Marylise.
Enfin beetje gedesillusioneerd weggegaan want had nergens een wauw gevoel. Paar weken later was er een opendeurdag bij JPC te Antwerpen. Ik zelf had echt niets goesting om te gaan, maar me laten overhalen door de mama.
Enfin leg daar uit wat ik zocht en ze haalden onmiddellijk jurken uit waar ik van zei ah die wil ik wel passen. Plus een jurk die ze zelf voorstelde, het is iets anders maar je moet ze toch eens proberen.
Kort samengevat ik denk dat ik 20 jurken heb aangehad.
Weer allemaal ca va ... Tot ik hun keuze aandeed, was heel raar .. Ik deed ze aan , keek zelfs nog niet in de spiegel. Maar zei onmiddellijk tegen mijn moeder dat is ze. en ze is het geworden ook!
Begin november had ik eerste pas, en dacht ik ai wat heb ik toch gekozen, maar gisteren bij de tweede pas was het gevoel helemaal terug. Ik voelde me super. Einde van de maand derde pas.... Joepie!
Veel succes met je zoektocht en geniet ervan!

Jozefien
7-7-2012
 Meld misbruik12-11-2011 17:13:23

Hej! Ik ben vorig weekend ook voor het eerst op trouwkleedjesjacht geweest met de mama. Onze eerste winkel was ook la sposa in roeselare! En nog meer toeval, jullie trouwen op dezelfde dag zie ik :)

Ik vond het ook enorm spannend en leuk! Had me op voorhand goed voorbereid en al enkele foto's van kleedjes die ik mooi vond meegenomen naar de winkel. De verkoopster wist bij mij ook redelijk snel wat ik wilde, maar toch heeft ze me echt heel veel verschillende kleedjes doen passen, ook totaal verschillende stijlen. Toch was er 1 kleed waar ik direct zo iets had van "Ja, dit is het!" en zoals ik hier nog veel lees; ik kon niet stoppen met glimlachen en naar mijn spiegelbeeld kijken... Ik zag het al helemaal voor mij, t plaatje klopt echt! Mama en de verkoopster ook direct lovend over hoe goed mijn figuur uitkomt in dat kleedje en ik glunderde natuurlijk :))
Maar aangezien het pas de eerste winkel was die we bezochten zijn we de dag erna nog naar de linea raffaelli concept store geweest in Brugge. Daar nog eens hetzelfde kleedje aangehad en weer stak die er echt bovenuit! Nochtans daar ook even getwijfeld tussen nog een ander kleedje, maar uiteindelijk ben ik bij mijn eerste gedacht gebleven en nu staat het voor mij vast.

Enige moeilijkheid is nu nog: waar kopen? Ik heb een supergoed gevoel bij la sposa in Roeselare, maar in Brugge krijgen we een korting doordat het opendeurdagen zijn... Ik ben echt aan het twijfelen geslaan! Op de een of andere manier vond ik de service in Brugge n pak minder, maar daar hebben ze natuurlijk wel alle accessoires die bij mijn kleedje passen... Tis toch iets waar je goed moet over nadenken, vind ik toch een van de belangrijkste keuzes die je moet maken!

Duimen maar!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info