Nu Online
Momenteel zijn er 510 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ideën voor LOW BUDGET trouw

10-11-2011 12:27:53
Hey mede bruidjes,

Mijn partner en ik willen het allemaal LOW BUDGET houden.
We zijn maar met een beperkte groep aanwezigen dat scheelt ook al veel maar toch...
We zullen maar met 40 personen ongeveer zijn. Mijn vriend gaat er ook altijd van uit dat we als cadeau vrij veel geld gaan krijgen van iedereen, daar we al samen wonen en niets meer nodig hebben.
Ik zelf ga er niet van uit.

Dus zijn we een beetje aan het nadenken wat we zouden doen.
De trouwjurk heeft een maximum budget van 600 euro. De fotograaf is wat duurder, maar vind ik toch belangrijk dat het klikt en het foto's zijn naar onze zin. Het is tenslotte een aandenken. Iemand van de familie gaat alles filmen daar hij die richting studeert dus dat is ook leuk meegenomen.

Om 11u zouden we trouwen. En nu moeten we denken hoe we verder de dag gaan indelen. We houden een vrijzinnige ceremonie. Maar gaan we die 's avonds doen of overdag? Gaan we een avondfeest geven met buffet ofzo? Gaan we een receptie doen? Gaan we gewoon een soort huwelijkfuif geven?
We willen zo budgetvriendelijk iets doen. Maar de vraag is... wat gaat iedereen ondertussen doen?
Ik zou zelf precies graag na de dienst op het gemeentehuis foto's gaan laten nemen en dan nadien die ceremonie om daarna een avondfeest te hebben. Maar mijn vriend ziet alles nogal groot soms.

Dus heeft er iemand ideetjes?

Mercikes

Vicky
18-8-2018
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1498

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik10-11-2011 12:36:35

Low budget is door iedereen anders. Ik denk dat het vooral zal afhangen van welk budget jullie in gedachten hadden! Dan kan je eens rekenen wat alles kost en kan je ook zien wat kan en niet kan.

Groetjes!

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik10-11-2011 13:17:10

Wij zijn in mei getrouwd. Ook ons plan was low budget te gaan. Wij wilden absoluut niet tafelen = iedereen over enkele tafels verdelen en niet bepaald ons idee van een trouwfeest + typisch ook voor verjaardagen en kleinere feestjes. Wij nodigden 66 personen uit en gaven een dansfeest met voorafgaand een receptie met hapjes voor het hele gezelschap. Onze uitgaven (kleding in) zitten rond de 6000 euro. Van de meeste vrienden kregen we 100 euro/koppel, sommigen 75, één iemand gaf een ontbijtbon, een fles dure wijn, twee koppels helemaal niks, onze ouders 250,-€ elk en ook nog (superleuk) 2 leuke tegoedbons voor een weekendje weg. Op onze uitnodiging stond duidelijk een envelopje en de vraag van geen bloemen te kopen wegens huwelijksreis. Wij wonen al 12 jaar samen. Aan geld zullen we ongeveer 2500 euro hebben gekregen = reisjes.
Het is nooit onze bedoeling geweest met het geld ons feest te betalen. De herinneringen zijn super en wij zouden het opnieuw zo doen.
Groetjes,

Els
27-1-2012
 Meld misbruik10-11-2011 13:47:44

Bij ons is het ook klein en low budget wij zullen met +/- 20personen zijn ,hangt echt af van hoe 'low' je budget is want daar zit ook veel verschil in heb ik hier al gelezen als je goed iutkijkt en vergelijkt kan je veel uitsparen vb nadat ik mijn jurk heb gekozen zag ik hem nog in andere zaken maar wel voor enkele 100 euros meer ( voor exact hetzelfde!!) ik was dan ook blij dat ik hem reeds gekocht had, dat verschil kan je dan al voor iets anders gebruiken, vb je fotograaf
mijn man denkt ook dat we wel wat geld zullen krijgen maar ik reken dat niet mee want heb al gemerkt dat het nooit is wat je denkt
veel succes
groetjes

Jessica

Meld misbruik10-11-2011 14:32:07

Ik weet van verschillende bruidjes die hun trouwkleed online hebben besteld en wat hebben laten inkorten eventueel bij een naaister. Zo heb je al voor 250 euro een prachtkleed.
Je hebt zalen die de toelating geven dat je je eigen champagne meebrengt enz. (scheelt al veel) Soms is het goedkoper om via een restaurant in plaats van een feestzaal te werken. Met ca. 40 man lukt dat perfect.

Je kan alles goedkoop vinden. Je moet gewoon goed zoeken. Ik zou je eventueel kunnen helpen hierbij. Ik kan voor kortingen zorgen.

Indien je nog een fotograaf zoekt, kijk dan maar eens gerust op mijn website .

Je kan me steeds vrijblijvend contacteren.

Mvg,
Jessica

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik10-11-2011 15:31:47

Willen jullie iedereen er graag bij hebben op het gemeentehuis? Als daar maar weinig mensen naar toe komen, zijn het er meteen minder waar je 's middags eventueel iets voor zou willen voorzien.
En dan kan je bijvoorbeeld de ceremonie in de late namiddag plannen met direct daarna de rest van het feest voor die 40 personen.

Of je voor iedereen een uitgebreid diner voorziet, is een beslissing die jullie zelf moeten maken. Dat is natuurlijk duur, maar als jullie dat belangrijk vinden... In dat geval zou ik trouwens niet eerst nog een receptie geven als dat met dezelfde personen is, enkel een aperitief.

kristien

Meld misbruik10-11-2011 20:35:27

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik10-11-2011 21:17:14

hey

wij hebben ook zo een trouwer rij en we hebben zijn nu nog geen 2000 euro kwijt oke moet er bij vertelen dan ik me jurk van me oma heb gekregen en me vetje zijn pak van zijn ouders en idd het hangt af van wat je wil en wat niet en je budget natuurlijk

kan je wel wat tips geven

wij rijden met onze eigen auto
we hebben onze uitnodigen zelf gemaakt en geprint ( 23 stuks waren nog geen 37 euro kwijt aan papier en inkt
maar je versieringen zelf
of als niet veel om de aankleding geeft kan je deze weg laten ( ik zelf heb wat aankelding bij de xenos en ancion weet niet of u deze winkels kent
wij laten het auto stuk weg en vervangen het voor een lint en wat tulen.
wij doen geen corsage alleen met ventje krijgt er een en onze bruids dames een polscorsage en dan het bruidsboeken ( dit doen ik zelf )

kort om als je beetje creatief kan je veel zelf maken. mijn is op gevallen dat als er trouw voor staat je 20 tot zelf 50 % meer betaald.

ik hoop dat ik je hier mee kan helpen mocht je nog wat willen weten kan je het altijd vragen oja wij hebben zo 50 gasten

gr francis

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik10-11-2011 22:14:57

Welk concept het beste bij jullie past, kun je alleen zelf bedenken. Ik vind het zelf niet zo'n goed idee om iedereen met grote tussenpozen te vragen. Zoals iemand anders al zei, is het misschien een beter idee om op het gemeentehuis enkel de suite te vragen, daarna rustig foto's te nemen en iedereen te vragen voor de ceremonie, met dan aansluitend de rest van het feest.

Als je mensen rond etenstijd wil hebben, dan voorzie je best wel iets te eten. Dat hoeft niet duur te zijn: gewoon uitgebreide hapjes of een klein buffet, of een barbecue, hoeft voor veertig mensen echt niet duur te zijn. Zoek niet naar een klassieke feestzaal voor zo'n groep, maar naar een gezellige ruimte waar je zelf je catering kunt kiezen. Met zo'n kleine groep is het ook heel haalbaar om zelf voor de drank te zorgen.
Een ceremonie aan het eind van de namiddag, met dan aansluitend hapjes en een fuif hoeft echt niet heel groots te zijn maar kan wel spetterend zijn!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik10-11-2011 23:36:08

Nog een tipje als je graag centjes krijgt: zet een tekstje op je uitnodiging:
wij hebben iets van 'door onze verbouwingen heeft ons spaarvarkentje maar magere billen, dus een centje (voor een reisje) is het liefste wat we willen'

Inderdaad ook veel zelf doen, uitnodigingen, bedankjes (zie topic van enkele dagen geleden, als je zoekt op 'bedankjes', dit gaat volledig over low-budget zelf bedankjes maken)

Wij gaan 'raar-maar-waar' voor diner aan tafel, en geen buffet, dit omdat het goedkoper was. Op deze manier kunnen ze namelijk veel beter inschatten hoeveel ze van elk gerecht zullen nodig hebben. In buffet-stijl moeten ze veel meer eten voorzien pp omdat iedereen van alles moet kunnen proeven.
Wij gaan wel voor een soort van dessertenbuffet met chocolade-fontein, maar hier is de overeenkomst dat mijn nichtje onze bruidstaart en een hoop cupcakes maakt, en dat de zaal voorziet in de chocolade-fontein met alles erop en eraan.

jurgen
5-7-2013
 Meld misbruik24-11-2011 9:41:24

Ann

Meld misbruik30-6-2015 6:40:10

@jessica, over welke kortingen heb je het dan?

Mvg

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...