Terug naar overzicht
Hoi VanessaWij gaan eerst samen dansen en dan ik met m'n papa en hij met z'n mama en dan direct de ambiance er in :-) Ik dans ook niet zo graag en zeker geen slows met "vreemde mannen" :p Dus misschien een polonaise door de zaal en zo iedereen de dansvloer op?GroetjesKatrien
En gaat dat dan een slow zijn, jij met je vader je hij met zijn moeder? Of met iets meer tempo erin?
Wij nemen een slow omdat dat het makkelijkst te dansen is :-)
De 'klassieke' manier is idd na de openingsdans bruid met haar vader en tegelijk bruidegom met zijn moeder. Meestal is dit een slow, maar soms ook een lichte swing.Vanaf het derde liedje komen dan alle gasten erbij.De iets modernere versie is dat alle mensen erbij komen vanaf het tweede liedje, een slow.De meest moderne versie van een klassiek trouwfeest is dat er vanaf het 2e liedje volop gedanst wordt op party-muziek.Bij een trouwfuif gaat er nog veel losser aan toe: dan is er soms zelfs geen vast moment om een openingsdans te doen, en loopt alles veel losser door elkaar.Het hoeft allemaal niet zo stijf te verlopen, terwijl je toch respect opbrengt voor de oudere generatie. Zoals altijd: met een goede bespreking op voorhand & een goede voorbereiding kan er veel. Met vriendelijke groeten,Thierry Heldenberghwww.discobar-imagine-music.be
hey, wij doen onze openingsdans ( die duurt ongeveer 4 min) en dan doen we 2 liedjes gemixt ( in totaal 3 min) waarin ik eerst met mijn papa en hij met zijn mama danst en dan ik met zijn papa en hij met mijn mama. En dan ambiance!!!!!