Nu Online
Momenteel zijn er 595 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen: hoe vragen te bevestigen?

11-11-2011 21:55:13
Hey iedereen

Mijn vriend ontwerpt zelf onze uitnodigingen en het ziet er voorlopig al super uit!
Nu zitten we wel een beetje vast rond het bevestigen. We geven een alternatieve viering in de achtertuin van mijn ouders waardoor we ook moeten weten wie hier naartoe gaat komen (ifv aantal stoelen + kleine receptie nadien).
Nu vroegen we ons af hoe je dit duidelijk op de uitnodiging zet. Anders bevestigen mensen gewoon voor het avondfeest, maar dan weten we nog niet hoeveel mensen we moeten rekenen op onze viering.

Hopelijk zijn er nog mensen die ons kunnen helpen hiermee?

Alvast bedankt!

Kim
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 3250

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik11-11-2011 23:09:59

Ik volg dit item ook want wij zitten met hetzelfde probleem.
Ons plan is voorlopig dat we zouden vragen aan de mensen om ons te verwittigen met ons telefoonnummer erbij, als je ze dan aan de lijn hebt of een sms krijgt kan je altijd nog eens extra polsen of dit voor de viering erbij is of niet.

Maar ja, ideaal zal het ook niet zijn, dus ik ben volop ook op zoek naar alternatieven :-)

Emily
6-10-2012
 Meld misbruik11-11-2011 23:18:47

Hey Kim!

Eerst en vooral een dikke proficiat! Wat een geluk ook dat je vriend jullie uitnodigingen kan ontwerpen, dat zou ik zelf ook graag kunnen!
Wat ik eens heb gezien voor bevestigingen was dat mensen kleine 'rsvp' kaartjes bij de uitnodiging staken waarop mensen werden gevraagd deze ingevuld terug te sturen. Je kan dan bv. iets schrijven in de trant van '......... zullen aanwezig zijn met ..... personen', en hen eventueel opties laten aankruisen op welke van de gelegenheden ze aanwezig zullen zijn: '........ zullen aanwezig zijn met ..... personen op de (kruis aan): huwelijksviering, avondfeest'. Zo'n kaartjes kan je gemakkelijk zelf maken en afdrukken.
Indien je het op de uitnodiging zelf nog zou willen zetten, zou ik gewoon iets formuleren in de trant van: 'Graag jullie bevestiging van aanwezigheid op huwelijksviering en/of het avondfeest vòòr (datum) via telefoon of e-mail'. Of Als ze dan nog niet duidelijk hebben geantwoord, kan je het hen alsnog vragen via telefoon of mail, niet?
Groetjes,
Em

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik12-11-2011 11:38:14

Misschien kan je het zo stellen ?

Als u de viering in de tuin van mijn ouderlijk huis graag wil bijwonen, is bevestigen beslist noodzakelijk, omwille van praktische redenen.
Dat kan vanaf vandaag, telefonisch op nr : (gsm nr)
of via email : ...@...
en met vermelding van het aantal personen dat aanwezig zal zijn.
Wie niet bevestigt, zal helaas niet meegerekend worden.

Het klinkt allemaal wel wat zakelijk maar de ervaring leert dat mensen met zoiets idioots als "Allez ! Je kon nu van ons toch wel weten dat we zouden komen, he !" uit de hoek durven komen en dus onbevestigd op je trouwfeest verschijnen, dat je maar beter kan voorkomen dan genezen !

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik12-11-2011 14:06:26

Hey Kim,
wij doen ook een alternatieve ceremonie in de tuin van de feestzaal, waar dan een uitgebreidde receptie aan verbonden is waar iedereen van onze uitgebreidde kennissen en vriendenkring welkom is.
Wij hebben het als volgt geformuleerd:

Hierbij wordt U vriendelijk uitgenodigd op de ceremonie en receptie van het huwelijk van......

Adres van de feestzaal

U wordt verwacht vanaf 13u30, uiterlijk 14u15

Graag een bevestiging van Uw aanwezigheid ten laatste 15 april 2012

en dan onze Gsm nummers

Als er dan nog mensen niets van zich hebben laten horen, hebben we dan nog tijd om ze zelf te contacteren met de vraag of ze al dan niet komen.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes,
Cindy

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik12-11-2011 14:23:45

Ik begrijp het probleem niet eigenlijk. Is dit een oplossing?

Laat u ons voor 'datum' weten of u naar de viering en/of avondfeest kan komen?

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik12-11-2011 17:51:35

Wij hadden gedacht om er ook 'antwoordkaartjes' bij te steken, maar bedachten ons dan dat er eigenlijk héél weinig mensen nog de post gebruiken.

Dus nu staat er een e-mailadres waarop ze moeten bevestigen, en als ze niet alles duidelijk vermeld hebben ben ik van plan hen gewoon terug te mailen en die vraag zo te stellen.

Isabelle
11-8-2012
 Meld misbruik2-12-2011 14:45:08

Hey bruidjes!
ik denk dat gewoon terugmailen met de vraag waar ze precies wel en niet naartoe komen inderdaad een goed idee is.
Ik zou zelf niet kiezen voor "wie niets laat weten, wordt niet meegerekend", vind ik nogal zakelijk inderdaad. Maar het is natuurlijk wel een manier om op safe te spelen.
Succes er nog mee!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info