TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ann
9-6-2012
|
15-11-2011 11:01:28
Amaai! Dat is echt belachelijk zeg. wij trouwen pas om 14u, wij doen 's middags bij mijn pa eerst een kleine receptie en bij ons enkel ouders/grootouders/broers en zussen (en onze kids)/ en getuige van mijn vriend (is vriend van ons). Niemand van tantes/nonkels doet daar moeilijk over. Als ze echt zo moeilijk doen, dan zou ik gewoon een fotograaf zoeken. (waarschijnlijk goedkoper ook) Wij vragen 1 zus van mijn moeder niet, daardoor "overweegt" een andere tante ook om niet te komen. Ze doen maar op, ik laat mij niet chanteren. Ik wil nog wel eens zien dat zij dan ook niet gaat komen. Want zo komt het over bij mij, ze willen jullie gewoon chanteren. En zouden ze het dan echt zo hard spelen om dan niet naar avondfeest te komen? Dan weet je ineens wat je aan die mensen hebt! Het is jouw dag, en als je die tantes/nonkels echt graag hebt (wat ik mij op deze manier niet kan voorstellen) dan moet je er 's middags mee gaan eten, maar volgens mij is dit niet zo (anders zouden ze zo niet doen) en dus zou ik er 's middags niets mee doen.
|
|
Annelies
22-9-2012
|
15-11-2011 11:25:06
Als uw schoonmoeder persé wil dat die kant van haar familie wordt gevraagd, dan zou ze dat stuk van mij zelf kunnen bekostigen, of ik zou ze niet vragen, en dan ben je wss nog VEEL goeikoper af met een andere fotograaf te zoeken! Ik vind het eigenlijk al geen werk om smiddags ook al zo uitgebreid een receptie te geven, bij ons is dak ENKEL voor de suite, en iedereen heeft daar respect voor.... What's the sense van je avondfeest als iedereen smiddags er persé al wil bij zijn??? Bij mij zouden ze niet komen. Kan je verloofde dit niet bespreken met zijn moeder????
Succes, en goed doen voor iedereen lukt toch NOOIT, dus doe vooral waar jullie zich goed bij voelen!
grtjs A.
|
|
Heidi
7-7-2012
|
15-11-2011 11:36:54
Is dat trouwens een veronderstelling van uw schoonmama? "als die smiddags ni gaan mogen komen, gaan ze voor de hele dag hun kat sturen!" Misschien veronderstel jouw schoonmama dat, omdat ze op haar tenen getrapt is en wil dat die derbij zijn... maar is daar eigenlijk helemaal niets van waar? je gaat mij niet zeggen dat er niemand van die 40 extra personen beseft dat het de gangbare norm is dat de "middagreceptie" enkel voor suite is? spreek die tantes/nonkels zelf eens aan, desnoods via neven/nichten waar je een goede band mee hebt... en hoor zo eens of ze daar écht een probleem mee hebben ...
Ik hoop voor jullie dat jullie eruit geraken.
|
|
Kim
18-8-2012
|
15-11-2011 12:24:42
Hier hadden we dezelfde situatie maar betalen zij wel de helft van het feest. Probleem daarbij is dat er door deze regeling veel meer personen van zijn kant komen, dan mijn kant en mijn ouders die ook mee bijleggen vinden dat ze daar niet extra voor moeten betalen (waar ik ze wel gelijk in kan geven). Vind het een beetje belachelijk eigenlijk dat mensen zichzelf uitnodigen en anders gewoon niet komen. Kunnen ze niet snappen dat het jullie feest is en jullie misschien andere gedachten hebben? Ik zou er toch nog eens extra over nadenken, is misschien wel moeilijk, maar als ze niets bijleggen vind ik niet echt dat ze zoiets kunnen vragen... Groetjes, Kim
|
|
Gitte
14-4-2012
|
15-11-2011 12:42:17
Ik zou absoluut voor oplossing 1 gaan. Alleen, voor je een nieuwe fotograaf zoekt, pols je best een keer bij die broer van je schoonmoeder, of hij het ook zo ziet. Mij lijkt het meer op de wil van je schoonmoeder eigenlijk. Waarom zou er een uitzondering gemaakt moeten worden voor haar broers en zussen? Of moet je dan maar ineens alle broers en zussen van je schoonvader en jouw ouders ook uitnodigen? Ik zie ook niet in waarom ze al van 's middags zouden moeten uitgenodigd worden? Het feest is toch 's avonds? En als ze echt zo kinderachtig zijn om dan ook 's avonds niet te willen komen, dan blijven ze maar thuis. Het is pure chantage en daar hoef je niet aan toe te geven.
|
|
Severine
26-5-2012
|
15-11-2011 12:45:04
hey,
Het blijft toch nog steeds jullie dag en niet uw schoonmoeder en haar familie hun dag!! Wij zijn daar van in het begin steeds duidelijk over geweest dat enkel wij beslissen hoe het er aan toe zal gaan! Wij hebben een gelijkaardig probleem voor ons avondfeest en ik begrijp uw frustatie maar uiteindelijk is het jullie dag, jullie feest en jullie zin!!
veel succes nog
groetjes, Severine
|
|
rafa
6-5-2011
|
15-11-2011 13:01:12
idd het blijft julllie dag, en jullie beslissen, ik zou ook zoals de rest hierboven al eens gezegd werd, eens achter de rug van de schoonamma, eens polsen bij haar broers en zussen, of ze er wel echt zo over denken, mij lijkt dat ook straf, want dan zou dat betekenen dat je een suite hebt van 64 man da word toch nooit zo gedaan, smiddags is het toch meestal met dichtste familie, anders heb je toch meteen 2 feesten op ene dag, als je het 2 keer zo groot gaat bezien, amai dat wil ik zelf niet betalen hoor
dus ik zou ook gaan voor oplossing 1 als ze echt allemaal niet willen komen, maar ik zou zeker eerst ns polsen
|
|
Patricia
2-6-2012
|
15-11-2011 13:06:30
Grrrr, Ik kom daar echt gek van hé als ik zulke dingen lees. En, voor alle duidelijkheid, Alessia, dit is geen kritiek op jour hoor!! In wat voor een bekakte wereld leven wij tegenwoordig. Mensen die zich zelf uitnodigen op een trouwfeest en dan nog met "dreigementen" afkomen als het niet naar hun zin is. Een mens moet "lief en vriendelijk" zijn maar potverdorie op zo'n momenten zou ze ze toch naar de maan schieten hoor! Het zou nooit in mijn gedachten komen zo iets te doen maar je leest het hier constant. Wat ben ik blij dat wij al een jaartje ouder zijn en alles zelf regelen en betalen zodat we ook volledig ons zin doen. En eerlijk gezegd, voor diegene die toch nog zo zouden reageren, dan zullen zij maar voor de rest van hun dagen met het schuldgevoel mogen lopen dat ze ooit zo gereageerd hebben. Sorry Alessia, waarschijnlijk heb je geen boodschap aan deze melding, maar het moest even van me af! Succes !
|
|
Eline
7-7-2012
|
15-11-2011 17:21:00
Wat belachelijk! Zo ondankbaar, in plaats van blij te zijn dat ze een uitnodiging krijgen voor avondfeest? Inderdaad chantage, volgens mij draaien ze wel bij hoor. Misschien helpt het ook als je het 's middags geen 'receptie' noemt, want dat klinkt zo officieel maar gewoon de suite vraagt om iets te drinken. Is natuurlijk gewoon hetzelfde, maar klinkt anders.
|
|
Sarah
28-4-2012
|
15-11-2011 17:59:51
Ik vind het ook een erge reactie, zeker omdat ik je schoonmoeder beetje ken (vooral van vroeger).. Had et echt nie verwacht van haar, en zeker niet als ze niets financieert.. Wij hebbe voor het middag eten ook een beperkt groepje, nl ik en mijn verloofde dan, mijn ouders, mijn zus en haar man, mijn getuige en haar man, zijn ouders met zijn broers, zijn getuige, zijn grootouders, langs de 2 kanten en dan de fotograaf met zijn vrouw.. En dan zijn we juist met 20.. Maar veel groter zou ik zeker niet gaan, uiteindelijk ist ook maar de bedoeling dat de naaste familie erbij is.. Want ik had zelfs voorgesteld om zijn tante en nonkel met de kinderen bij te vragen omdat we daar heel veel contact mee hebbe, maar zijn ouders zeiden zelf dat dat normaal niet gedaan word..
Groetjes xx
|
|
Patrizia
2-6-2012
|
15-11-2011 18:01:44
hey vind het echt erg als ik dit lees... ik zit met (ongeveer) met hetzelfde probleem,maar dan met mijn eigen ouders en geloof me! Dat is allesbehalve prettig!!! Nu als ik jou was dan zou ik met uw schoonouders aan tafel gaan zitten en uitleggen dat het niet zomaar gaat allemaal...en als ze de planning willen veranderen dat ze dan een deel moeten sponsoren want dat het anders niet gaat financieel...allé dat zullen ze wel begrijpen zeker??? En als jullie er echt op staan dan die extra familie niet meekomt dan moeten jullie dat duidelijk zeggen... vind het schandalig dat ze dan zeggen dat de rest dan ook niet meekomt naar het feest.. allé toch!? Er moet wat uigeklaard worden... en ik weet dat het niet altijd even leuk is maar moet toch gebeuren! Het is jullie feest en jullie moeten tevreden zijn Véél succes ermee xxx Patrizia
|
|
heidi
14-7-2012
|
15-11-2011 18:42:07
Ik zit een beetje in de zelfde situatie maar dan met mijn eigen moeder . Zij wilt kost bij kost dat wij de familie van mijn stiefpapa uitnodigen . Wij zijn dit niet van plan en dat om de volgende redenen : ongeveer een onder half jaar terug werden wij ouders van een kersverse zoon Axel . Wij hadden heel de familie van mijn mama en stiefpapa een geboortekaartje gestuurd . Nu het volgende was dat wij enkel van mijn stiefpapa's kant een klein kaartje hebben aangekregen , ze hadden niet eens de intresse om even naar onze spruit te komen kijken . De familie van mijn moeder hadden de kat gestuurd en hebben helemaal niets van zich laten weten . Wij willen dus geen geld besteden aan 20 extra uitnodigen voor mensen die niet willen komen . Trouwens die uitnodigen zijn maar een begin . Ik heb helemaal geen zin om daar 100 euros aan te besteden . Mijn moeder stelde voor dat mijn stiefpa de trouw mee betaald maar dit enkel als hij getuigen mag zijn ! Sorry maar door omkoperijen laat ik mij niet ompraten ! De getuigen kies ik mooi zelf !
|
|
pit
18-5-2012
|
15-11-2011 19:48:32
Oh my god wat een groffe, onbeleefde en zelfs gemene reactie van u schoonmoeder. Trek het je vooral NIET aan! Het is jullie dag en ik denk dat jullie beslissen wie jullie uitnodigen. En zeggen dat ze niet gaan komen moet je niet geloven. Je denkt toch niet dat u schoonmoeder haar zoon zomaar in de steek laat die dag! Ik zou gewoon voorstellen: Als ze wil dat haar zussen en broers mee op de receptie aanwezig zijn, dat zij voor die personen betaalt. Wat denkt je verloofde van deze situatie? Wij gaan na onze ceremonie eten in een restaurant met enkel de ouders, getuigen & grootouders. (17 personen) Zelfs mijn eigen zus en broers zijn daar niet bij. Zij respecteren dat en zullen met veel plezier op ons dansfeest uit de bol gaan! Veel succes nog! Groetjes, Pit
|
|
Fredie
26-6-2010
|
15-11-2011 20:18:26
Ik kan me slechts aansluiten bij de meerderheid : niet toegeven aan chantage ! De beste manier om zo iemand af te remmen is hun de situatie omgekeerd serveren. Zo zou je kunnen zeggen : als jij morgen een (huwelijks)verjaardagsfeest zou geven, wat zou jij er dan van denken mocht ik het in mijn hoofd halen om te dreigen met "als mijn broer/zus niet mag komen, kom ik ook niet !" terwijl ikzelf natuurlijk geen euro zou betalen voor je feest, he, net zoals jij nu. Wàt zou je daarvan zeggen ?... En euh... om te willen bepalen, moet men wel eerst betalen, he !
|
|
Alessia
7-9-2012
|
15-11-2011 20:26:27
Hey, dankjewel voor de reacties! Het zit zo dat de broers en zussen van zijn mama allemaal achter de oma aangaan! Dus als zij niet komt, dan komt niemand! Ik vind het zelf echt stom! Mijn schoonmoeder heeft wel gezegd dat het haar niet uitmaakt watvwe kiezen .wel uitnodigen of niet. Maar datver dan ruzie gaat komen, en dan het zo niet hoort... Nja vervelend enorm!!!!
|
|
Sanne
9-7-2011
|
16-11-2011 9:50:03
Als je de broers en zussen van je schoonmoeder uit zou nodigen, zou je eigenlijk voor de broers en zussen van jullie andere ouders hetzelfde moeten doen... Anders kan het zijn dat je van die kanten weer problemen gaat krijgen als ze er achter komen dat zij voor minder uitgenodigd zijn. Ik weet natuurlijk niet hoeveel dat er zijn (en of jullie van plan waren om die mensen uit te nodigen voor het avondfeest), maar dan wordt het misschien wel heel veel. Ik zou dus zelf voor oplossing 1 gaan. Ook omdat het jullie feest is, niet dat van de schoonmoeder. Maar voor je op zoek gaat naar een andere fotograaf, zou ik het wel eerst eens met hem bespreken, want misschien wil hij nog wel komen.
|
|
Alessia
7-9-2012
|
16-11-2011 10:39:39
Wij hebben beslist! Wij gaan het gewoon houden zoals oorspronkelijk was afgesproken. De twee gezinnen met grootouders zullen tijdens de middag met ons wat kleins eten en de rest krijgt een uitnodiging voor hete avondfeest, komen ze niet dan liggen we daar niet wakker van want wij hebben ons deel gedaan en het is nog steeds onze trouw! We gaan hun wel een keer uitleggen waarom dat we enkel met de suite eten en niet met de hele familie zodat ze niet denken dat wij het niet willen, maar het kost gewoon heel erg veel! Hopelijk dat ze het verstaan en anders is het om het grof te zeggen pech.
Groetjes
Alessia
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
16-11-2011 17:46:31
En terecht!! X
|
|
Patrizia
2-6-2012
|
16-11-2011 21:23:16
De Juiste beslissing
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|