Nu Online
Momenteel zijn er 268 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Praktische vraag: satijn + strijkletters??

19-11-2011 10:00:39
Goeiemorgen allemaal!

Ik heb eens even een praktisch vraagje:

Ik heb reeds foto's gezien van bruidjes die tijdens het klaarmaken (haar & make-up) een satijnen kamerjas aanhadden met de tekst "Bride" in strassletters erop gedrukt. Nu vind ik dat echt superleuk en zou ik dit ook wel willen hebben. Ik vind dit echter niet onmiddellijk ergens terug en heb ook geen zin om mij bvb een Swarovski-exemplaar aan te schaffen dat veel geld kost.

Ik dacht dus, waarom koop ik niet gewoon een satijnen kamerjas (makkelijk te vinden) en zet ik er vervolgens zelf de tekst "Bride" op door middel van strass-strijkletters uit bvb de Veritas? Maar hebben jullie enig idee of dat wel zou lukken? Want voor zover ik weet, mag je satijn niet heel erg warm strijken....

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Evelien.

Evelien
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1893

Sanne
28-4-2012
 Meld misbruik19-11-2011 10:20:41

Hallo,

Misschien kan je een zijden kamerjas ergens kopen en dan naar een borduuratelier gaan. Normaal kunnen die dan "bride" erop zetten.

Sanne

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik19-11-2011 10:22:47

Hey Evelien, ik zou ook graag zoiets hebben voor 's ochtends ;) Volgens mijn vriend compleet zinloos omdat je het maar enkele uurtjes aandoet, maar voor mij hoort het bij het klaarmaakritueel! In NY heb ik alle Victoria's secrets bezocht, omdat ik weet dat ze daar zoiets verkopen. Maar dat bleek dus enkel in de lente- en zomercollectie te zitten...
Ik weet niet hoe warm die letters er moeten opgestreken worden, maar check gewoon eens zo'n pakketje. Op google vond ik niet meteen een duidelijke uitleg over strijken op satijn...

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik19-11-2011 10:47:28

Als het een zuiver satijnen kamerjas is vrees ik ervoor. die strijkletters moeten redelijk warm opgestreken worden of ze blijven niet plakken.

francis en joeri
6-7-2012
 Meld misbruik19-11-2011 10:58:08

hey
is zou het niet doen want sarijnen gaan smelten, wat je kan doen is een stuk van de mouw met een stuk tafelkleed er op en dan kijken of het gaat zo doen we het in de wasserij ook, en anders kan je ze eer ook op lijmen met speciaal kleding lijm.
hoop dat je er wat hebt .
oja pas op met wassen ze willen nog wel eens los laten .

gr francis

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 12:45:49

Bedankt voor de reacties!

@ Sanne: ja het laten borduren van de tekst was mijn back-up plan ;-) maar als het kan, zou ik toch nog liever strass-steentjes hebben :-).

@ Sarah: ja het is inderdaad iets compleet zinloos ;-) Maar ik vind het zo leuk en het hoort er gewoon bij ;-) (net zoals ik trouwens ook die kapstokken met de tekste "bride" de max vind (a)). Op google vond ik trouwens ook niets... heb al veel gezocht ;-).

@ Sofie & Francis en Joeri: ja dat is dus ook mijn schrik... Met lijm heb ik het in het verleden al op andere stoffen geprobeerd, maar dat blijft toch allemaal niet zo goed zitten.

Groetjes!

Evelien

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 13:45:50

Hey Evelien,

Kijk eens op etsy.com en dan geef je bij de zoekfunctie 'bride to be clothing' in...
Daar vind je én kamerjassen én zo strijkbare strass steentjes terug ;-)!
Ik ga voor een topje met 'bride' ofwel een jasje met 'bride' op...
Succes emee! ;-)

groetjes

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik19-11-2011 14:09:09

Sowieso moet je bij het opstrijken van die parels er best een keukenhanddoek of zakdoek tussen leggen om je stof en je strassjes te beschermen, dat neemt een deel van de warmte voor je satijn weg, en dan zou het wel moeten lukken. Maar zoals hier ook al gezegd is, laten die steentjes na enkele wasbeurten makkelijker los... (Maar dat is zo als je het zelf maakt, én als je je satijnen kamerjas zo koopt...

Veel succes alvast!

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik19-11-2011 16:02:01

zou dit ook in belgische winkels te vinden zijn?

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 16:27:13

ik denk misschien wel te vinden in winkeltje als pippoos? in Waasland shopping is er zo eentje...hebben ze vanalles qua steentjes en knutselgerief dus mss ook zo iets in de aard?

Jamie
12-5-2012
 Meld misbruik19-11-2011 19:48:07

Hoi, Heeft het merk Poirier dat niet? Ik ben van plan om een satijnen slaapkleedje te bestellen waarop in strass-steentjes 'just married' staat. Groetjes *

Emilie
25-8-2012
 Meld misbruik21-11-2011 9:20:53

Hoi

Ik had eigenlijk het idee om een badjas/ kamerjas te laten borduren met onze datum en dan Bride - Groom erop.

@ Jamie, waar bestel jij je satijnen slaapkleedje? :-)

Groetjes

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik21-11-2011 12:10:00

leuk idee zeg:-)
zal leuke foto's geven denk ik

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...