Nu Online
Momenteel zijn er 315 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer zijn jullie beginnen plannen?

19-11-2011 12:27:44
Mijn verloofde en ik zijn 10 maanden op voorhand begonnen met het plannen van ons huwelijk. Toen we net verloofd waren dacht ik dat dat netjes op tijd zou zijn, maar blijkbaar zijn wij er enorm laat bij en hebben we echt enorm geluk dat we toch nog de zaal en kerk van onze keuze hebben kunnen vastleggen. Dus eventjes puur uit nieuwsgierigheid: wanneer zijn jullie begonnen met het plannen van jullie huwelijk? :)

Lauren
15-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 1017

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 12:49:09

Heyhey,

Wij zijn verloofd sinds april 2010 :-). In de zomer van 2010 gingen we op zoek naar een feestzaal voor de zomer van 2011. Toen bleek echter dat de eerste beschikbare zaterdag pas in oktober 2011 was, dus hebben we besloten om in de zomer van 2012 te trouwen :-). Ook daar waren er toen al zaterdagen volzet, dus hebben we toen snel onze dag gereserveerd ;-).

Wij zijn dus nu ondertussen al bijna 1.5 jaar aan het voorbereiden. Eindelijk begint het te korten! ;-)

Groetjes!

Evelien

benita
8-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 13:21:46

Hoi, wij zijn verloofd in augustus dit jaar. onze feestzaal hebben we de 1ste week van sept. vastgelegd, en we konden alleen nog maar kiezen tussen april/september, dus trouwen we dan maar in sept. normaal zouden we in juni trouwen. En voor de rest zijn wij pas van de maand beginnen plannen, bus reserveren, fotograaf, kerk,.....

nog veel succes met de voorbereidingen!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 13:44:00

Hoi,

Wij zijn verloofd in juli dit jaar en trouwen in september 2012.
Na een maand voorbereiden hadden we al datum, gemeente en zaal vastgelegd.
Wij trouwen op een vrijdag, dus dat geeft minder problemen qua boeking van zaal...
We hebben ook al fotograaf, vervoer, deco zaal, traiteur...Ik heb mijn kleedje al, bruidsboeket gekozen en juwelen besteld.
Maar het belangrijkste is wel gemeente (kerk eventueel) en zaal vastleggen denk ik...

groetjes

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik19-11-2011 13:45:19

Hey hey,

Wij zijn verloofd sinds december 2010 en we zijn beginnen plannen vanaf januari denk ik vanaf de huwelijksbeurs in kortrijk. De feestzaal die we wilden konden we al niet meer krijgen. Maar we hebben nog een andere toffe zaal gevonden, dan hebben we de grote zaken geregeld en heeft alles wat stilgelegen vanaf september ben ik terug gestart met de rest van de voorbereidingen...

Nog veel succes!

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik19-11-2011 13:52:11

de tijd tussen het aanzoek en de trouw is net 5maand. En wonder boven wonder, alles lukt perfect.Alle belangrijke zaken stonden de eerste maand al vast, nog geen enkele keer hebben we een sorry we zijn bezet gehoord. zalig :)

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik19-11-2011 14:01:11

Wij zijn verloofd sinds oktober 2011 en trouwen in augustus 2012. We hadden voor de zaal niet meer de vrije keuze en kunnen niet meer op een zaterdag trouwen in de zaal die we dan toch gekozen hebben. De kerk was gelukkig wel nog vrij. Fotograaf en dj ligt bij ons zelfs nog niet vast. Ik denk dat het allemaal wel in orde komt.

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik19-11-2011 14:06:12

Wij hebben beslist te trouwen in mei 2011 en trouwen augustus 2012, en zelfs toen al kregen we te horen dat ons weekend het laatste vrije weekend was voor onze zaal. Gelukkig loopt de rest vlotjes. Maar ik ben wel blij dat we tijd genoeg hebben. Ik kan alles op het gemak plannen zonder last te hebben van stress, al lijkt het voor mijn vriend wel dat ik er 24/24 mee bezig ben...

Els
27-1-2012
 Meld misbruik19-11-2011 14:25:12

Wij beslisten in oktober 2011 dat we gaan trouwen in januari 2012 en hebben ook nog geen enkele keer de reactie gehad ' we zijn bezet' , dit komt mede door het feit dat zowat iedereen de lente en zomer maanden kiest voor een wintermaand heb je zoals wij gemerkt hebben echt niet veel tijd nodig

Caroline
23-6-2012
 Meld misbruik19-11-2011 15:17:14

Wij zijn verloofd sinds april 2011 en trouwen in juni 2012. Wij hebben direct de belangrijkste zaken vastgelegd maar kregen regelmatig te horen "oei jullie zijn wel wat laat". Maar uiteindelijk zijn we van al onze keuzes zeer tevreden.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 15:51:15

wij zijn in juni 2011 verloofd we zijn direct begonnen met de voor bereidingen van de 6 mails naar zalen waren er al 3 bezet op onze datum 1 zaak had wel meerdere zalen dus op zich geen probleem maar toch even verschieten , 1ste cermoniemeester van mijn keuze was al bezet de 2de gelukkig niet onze fotograaf die in de top 2 stond ook gelukkig vlug besloten want op de dag dat ik langs ging om voorschot te betalen waren er trouwers in de winkel voor de zelfste datum kerk en wet waren geen probleem vervoer en dj ook niet al was van de dj ook 1 van de enigste weekends die hij in de " zomer maanden " nog vrij was nu kheb veel het antwoordt had dat ze nog andere data vrijhadden maar als het perse die dag moet zijn moet je je aanpassen wij zijn dan 10 jaar samen nu is de jurk mijn grootste hoofdbreker wat the dress nog niet gevonden in december doen we winkel5 gelukkig nog wat tijd

inge
15-9-2012
 Meld misbruik19-11-2011 16:23:14

Wij zijn beginnen zoeken naar zaal in augustus voor trouw september 2012 en er al veel volzet. dat heeft mij doen inzien dat ik best alles vastleg wat er op die dag belangrijk is. Ceremoniemeester, visagist, zang in kerk, vervoer, dj, fotograaf, videograaf, ... . Dat ligt nu reeds allemaal vast. Dus de rest kan weer eventjes wachten.

Ann
18-8-2012
 Meld misbruik19-11-2011 16:50:02

Hoi,
wij zijn verloofd van april 2011, dan gestart met een zaal te zoeken.

Met nog 272 dagen op de teller liggen volgende zaken al vast:
- ceremoniemeester
- vervoer
- feestzaal
- kerk en priester
- stadhuis
- bruidskleed

Momenteel zijn we bezig met een fotograaf, bloemen en de uitnodigingen.

Ik heb nergens gehoord dat we te laat zijn, ik had overal nog de eerste keus. We zijn wel meer dan een jaar voor het huwelijk gestart met de voorbereidingen.

Veel succes nog!

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik19-11-2011 17:04:29

Wij zijn verloofd sinds januari 2011 en trouwen in juni 2012. In februari hebben we onze zaal vastgelegd en toen hadden wij de laatste zaterdag in de maand juni. Ook mei waren de zaterdagen toen al helemaal volzet. Heel veel geluk gehad dus, ook al waren we 1,5 jaar op voorhand beginnen plannen.

Wij verschoten er ook enorm van hoe snel je met alles moet zijn! Maar gelukkig hebben wij tot nu toe altijd onze eerste keus kunnen vastleggen!

Lieve groetjes

Chantal

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik19-11-2011 20:21:06

Wij zijn in december 2010 begonnen om in juli 2011 te trouwen. Dus dat viel best mee. Ik heb altijd de indruk dat er veel spel van gemaakt wordt. Dat 'snel bij zijn' is zever, vind ik. Tenzij je natuurlijk per se die ene locatie wil, dan is t misschien iets anders.
Wij wisten goed wat we wilden, wie we wilden als traiteur/dj/fotograaf... en dat scheelde misschien wel wat. Maar het is in mijn ogen nog altijd fel overdreven dat je er meer dan een jaar voor nodig hebt om een trouw te regelen. Ik hoorde dat in bruidswinkels ook; maar je hebt ong. 6 maanden nodig voor een jurk. Ik heb de mijne laten maken bij een couture naaister en dat is op 8 weken geregeld geweest.
Ach ja, ieder op zijn tempo zeker?

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik20-11-2011 9:06:18

Wij zijn verloofd sinds december 2010 en zijn begin 2011 beginnen zoeken naar een zaal voor juni 2012.

Groetjes

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik20-11-2011 11:40:11

Wij zijn verloofd sedert 29 juni 2010 en wouden oorspronkelijk eind juni 2011 trouwen. Een paar dagen na ons verloofde mijn schoonbroer zich ook met zijn vriendin (intussen vrouw) en zij wouden heel graag begin juli 2011 trouwen. Dat zou een beetje veel geweest zijn voor mijn schoonouders en aangezien wij toch nog niet zo lang samen waren hebben we besloten om mijn schoonbroer te laten voorgaan en in juni 2012 te trouwen.

We zijn in september en oktober 2010 beginnen plannen en hebben toen de zaal samen met huis-DJ, fotograaf, videograaf en live-bands geboekt. De rest hebben we mee gewacht. Onze zaal had gelukkig nog onze voorkeurdatum vrij maar zat toen al aardig vol. Fotograaf had ook al veel boekingen voor 2012. De live-bands hadden in juni 2012 nog 1 weekend vrij: dat van ons! Als je écht die zaal, die band, die fotograaf e.d.m. wil moet je er op tijd bij zijn, hebben we gemerkt. Ik ben echt superblij dat we zo'n lange voorbereidingsperiode hebben want we kunnen echt alles op het gemakje regelen, over alles rustig nadenken en hebben overal eerste keus. We hebben allebei een drukke voltijdse job en mijn verloofde voetbalt daarnaast nog (4 x trainen + wedstrijd). Het zou voor ons niet haalbaar zijn om alles op korte termijn te regelen of onze vrije tijd zou enkel en alleen naar onze trouw toe gaan (en dus ten koste gaan van ons sociaal leven wat natuurlijk niet de bedoeling is).

Liefs,

Nathalie

Els
8-9-2012
 Meld misbruik20-11-2011 12:46:32

hey
wij zijn verloofd sinds eind september 2011 en zijn begin oktober 2011 naar een zaal beginnen zoeken! Wij hebben nergens te horen gekregen dat er geen plaats meer was voor september 2012! Ik kreeg van collega's eerder te horen dat ik veel te vlug was met alles! Toch ben ik blij dat we er direct aan begonnen zijn! ( ik kon eigenlijk ook niet wachten)
Momenteel hebben we al een zaal, bruidsjurk, ceremoniemeester, kerk, fotograaf en ideetjes voor de ringen en het bruidsboeket! Voor de moment is het een beetje rustig in de planning maar ik denk dat het vanaf maart een pakske drukker wordt!

Nog veel plezier bij de voorbereidingen!

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik20-11-2011 13:07:55

Hey,
wij zijn verloofd sinds september 2010 en hebben in januari onze zaal gaan vastleggen.
In maart was ik op zoek gegaan naar onze ceremoniemeester en de 1ste was al bezet.
Bij ons ligt nu al vast:
*zaal
*kleed
*ceremoniemeester
*fotograaf
*dj
*gemeentehuis
*kerk
*vervoer

we gaan in januari al de rest beginnen afwerken
Veel plezier nog met de voorbereidingen!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik20-11-2011 16:43:39

Wij zijn verloofd sinds 30 oktober 2010 en trouwen 12 mei 2012.
De zaal hebben we in november 2010 vastgelegd.
Januari 2011, de fotograaf en maart 2011 de DJ.
Al de mensen/diensten die verbonden zijn aan een datum best meteen reserven.
Veel plezier met de voorbereidingen.

Groetjes,
Sonja

sofie
20-10-2012
 Meld misbruik21-11-2011 10:00:16

Hallo,

Wij zijn verloofd van 12 oktober en de 13de al naar een zaal gaan kijken die we in gedachten hadden
Het feestcontract is net op de post dus onze zaal voor 20 oktober 2012 ligt vast.
De fotograaf zijn we ook al bij geweest dus enkel nog contractje opmaken en deze is dan ook geregeld.
Dj ligt ook bijna vast.
Kleedjes ga ik passen eind december omdat ik tussen kerst en nieuwjaar toch thuis ben dus dat komt nog goed uit.
Dus kdenk dat de belangrijkste dingen dit jaar nog wel zullen vastliggen dus volgens mij wel nog meeeeer dan tijd genoeg.
Ik wil natuurlijk al veel meer plannen maar alles op zijn tijd, wel al heel veel ideetjes in mijn hoofd dankzij deze site dus dat is wel makkelijk
Nu vind ik de voorbereidingen nog leuk, dit ook omdat ik nog ruim de tijd heb. Maar kdenk als ik er een maand of 3 van de trouw af ga staan dat het een stuk anders zal zijn! Daarom dat ik ook graag goed op voorhand alles regel dat ik zeker niets kan vergeten!! Ook ben ik dan zeker dat er niets vergeten is!
Iedereen nog veel succes!!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik21-11-2011 22:34:37

Bij ons was het iets meer dan 11 maanden. Alleen ons voorkeurstijdstip om te trouwen voor de wet was toen al bezet, maar achteraf hebben we er geen spijt van gehad dat het een half uurtje later geworden is.

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik21-11-2011 22:45:57

Wij kunnen nog niets regelen voor de wet, dat kan maar 6 maanden en 14 dagen op voorhand volgens hen :( in Wetteren (wij zouden nu in Dendermonde trouwen) kan het wel gewoon een jaar op voorhand. Ik ga daar op die 6 maanden en 14 dagen op voorhand voor de deur staan en oh wee als mijn datum er niet meer is!

annelies
11-4-2012
 Meld misbruik30-11-2011 19:23:55

Verloofd op 8 oktober 2011, trouwen 11 april 2012.
Wij trouwen op een woensdag; dus keuze zat :)
Mijn kleed was het eerste van de eerste winkel, daar heb ik ongelooflijk veel geluk mee gehad!
Verder doen wij een tuinfeest, dus van de zaal hebben we al geen last :)
Ik ben blij dat het al 11 april is, ons to-do lijstje helpt om het overzicht te bewaren. al denk ik dat de stress in januari gaat beginnen

Dorien
20-7-2012
 Meld misbruik26-12-2011 22:09:11

Sinds 14 mei ben ik verloofd maar sinds dan is er bijzonder weinig gepland. Nu had ik graag in de zomer van volgend jaar toch in het huwelijksbootje gestapt. Maar als ik dit hier lees, raak ik toch een beetje in paniek. Deze week ga ik op zoek naar een zaaltje, in de hoop ergens nog plaats te hebben. Ik woon in Wetteren, dat zal misschien iets gemakkelijker zijn dan in grootsteden? Maar wij willen op een vrijdag trouwen, wat het misschien ook al iets gemakkelijker maakt... (wishful thinking?)
We gaan eerst onze zaal vastleggen, daarna het gemeentehuis. (Ook in de hoop dat er daar nog plaats is, maar voor ons hoeft dat niet op dezelfde dag te zijn als het niet kan)
dus, fingers crossed dat ik alles nog geregeld krijg.

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik27-12-2011 10:26:35

Op een vrijdag moet toch al gemakkelijker zijn dan een zaterdag of zondag hoor! Vooral de weekends zijn heel vlug volzet denk ik. Ik ben ook van Wetteren :) en ze zijn daar op het gemeentehuis ook heel vriendelijk en zo qua inschrijven van uren en samen met jou zien wat nog vrij is. Wij wouden eerst in Dendermonde trouwen maar die dame was echt ronduit onbeschoft!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...