Terug naar overzicht
hallo,Je doopakte haal je bij de pastoor van de kerk waar je bent gedoorpt in Hasselt. Die pastoor moet jou die uitreiken. Ik was zelf gedoopt in St.Gillis.Ws en trouwde in St.Niklaas maar die pastoor van de kerk in st niklaas heeft dat allemaal geregeld en aangevraagd. Voor 200 euro mogen ze dat wel doen hé :-)Je geboorteakte hebben ze op het stadhuis in hasselt normaal.
Hallo, inderdaad, de pastoor doet dat voor je! Ook het gemeentehuis regelt alles voor je - dus geen over en't weer geloop nodig!Groetjes
yepnormaal zorgt de pastoor hiervoor; als die daar de moeite niet voor wil doen: dit moet je vragen in de gemeente waar je ouders op het moment van de geboorte woonden.Mieke13/05/06
Bij ons was een copietje van het trouwboekje van de ouders ook goed, want daar staat ook in wanneer je gedoopt bent.Groetjes,Els
Hallo,tegenwoordig regelt de gemeente dat toch allemaal? Je moet daar niet meer zelf voor gaan. Dat was tenminste bij ons zo.groetjes,marjolijn
Ik ben daar ook geboren en gedoopt.Ik heb gebeld naar het stadhuis van Hasselt en daar hebben ze mij het telnr. van het dekenaat gegeven. Ik had de deken zelf aan de lijn en 2 dagen later had ik mijn doopakte in de bus. Helaas heb ik het nummer niet bewaard, maar op 't stadhuis kunnen ze je dat geven...groetjes,Karolien
Hoi,Sinds kort zorgt de gemeente daar voor. Ivm de geboorteakte moet je zelf niets ondernemen. Groetjes,Karen29-7-06