Nu Online
Momenteel zijn er 309 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bevallen voor de trouw

21-11-2011 14:27:55
Zijn er hier (aanstaande) mama's die ervaring hebben met zwanger zijn en trouwen of eerder gezegt mama's die nog niet zo lang bevallen zijn en dan gaan trouwen? Bij ons zou het ongeveer een 2 maanden verschil zijn. Tegen de tijd dat onze spruit er is moet ik dus nog een trouwkleed vinden (ben toch niet van plan een mega gigantisch kleed te kopen) en dat in 2 maanden tijd, met al de nodige zwangerschapskilo's er nog aan. Zit dus met een dubbel gevoel. Alle ervaring is welkom!

Wendy
10-11-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1100

tanja
30-6-2012
 Meld misbruik21-11-2011 14:55:10

Ik ken iemand die een paar dagen voor haar trouw bevallen is. Het was dus de bedoeling om zwanger te trouwen maar de baby wou mee feesten. :-) Ik zou totaal in paniek zijn maar zij zagen er de gein wel van in. De bruid is gewoon getrouwd in haar zwangerschapsjurk. De jurk kon ze aan de zijkant welwat aanspannen. Ja, 't duurt sowieso een tijdje eer die buik er weer een beetje normaal gaat uitzien, hé. Tenzij je in Hollywood bevalt...

Elsie
4-5-2012
 Meld misbruik21-11-2011 15:10:01

Hallo Wendy, wij hebben het nog wat spannender gemaakt. Ik beval in maart en we trouwen in mei :-) Ondertussen moet -na de bevalling- mijn kleed nog op maat gemaakt worden. Ben er wel nerveus over, maar ik verwacht dat het allemaal in orde zal komen ...

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik21-11-2011 15:31:30

Hey Wendy,
Eerst eventjes een vraagje: als je half november trouwt, en dan 2 maand bevallen bent, dan beval je ergens begin september. Dan ben je nu toch nog niet zwanger? Of tel ik nu zo verkeerd?

Heel veel hangt eigenlijk af van je zwangerschap zelf. Ik ben zo ziek geweest tijdens m'n zwangerschap, dat ik na de bevalling minder woog dan voor m'n zwangerschap (met name: 48kg voor m'n bevalling, 45kg nadien). Ik ben dus naar huis gegaan in m'n gewone kledij (geen spannende jeans, maar zeker geen zwangerschapskledij meer).
Een vriendin van mij, kan zelfs nu na 2 jaar, niet in dezelfde kledij als voordien, en zo zijn er velen, hoor.
Je moet een beetje zo rekenen: na de bevalling ga je naar huis met de broek die je kon aandoen toen je 3-4m zwanger was. Meestal klopt dit wel ongeveer.
Wat ik zou doen, is nu een jurk gaan zoeken, en die na je bevalling op maat laten maken. Ik zou echt niet wachten tot na de bevalling om te beginnen rondzien voor een jurk. Ik moet zeggen: daar zou ik de fut niet voor gehad hebben!

Groetjes
Katrien

Els
27-1-2012
 Meld misbruik21-11-2011 17:44:22

hallo,
ik ben 2 maand geleden bevallen, wij hebben zo een 2tal weekjes na de geboorte beslist om te trouwen en dit in januari, en ik moet zeggen de jurk vormde geen enkel probleem ben 4weken na de bevalling gaan kijken voor een jurk en had hem enkele dagen later al ( de eerste winkel was de juiste ) begin januari ga ik voor de pas , daar zou ik dus niet over stressen , al zou ik wel in een paar zaken gaan horen want levertijd verschilt nogal dan ben je zeker hé,
groetjes

Wendy
10-11-2012
 Meld misbruik21-11-2011 19:38:12

Hey Katrien, nee klopt helemaal hoor, je telt niet verkeerd.
Maar omdat we aan het proberen zijn en stel, stel dat het volgende maand moest raak zijn dan vraag ik mij gewoon af of dit allemaal haalbaar is en of er mensen zijn die ooit hetzelfde of nog hetzelfde moeten meemaken. Moest het zo zijn ben ik allesinds niet de enige, leuk om deze ervaringen te lezen! Bedankt allemaal!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik22-11-2011 9:09:12

Hey Wendy,
ok, 'k snap het. :-)
Maar persoonlijk zou ik het nooit willen combineren. Ik heb 2 kinderen, en ben bij allebei enorm ziek geweest. Bij m'n tweede ben ik zelfs maar 8 weken gaan werken op heel de zwangerschap. De extra stress van een trouw organiseren, zou ik er niet willen bijnemen.
Voor hetzelfde geld heb jij een prachtzwangerschap, hé! En dat wens ik je ook toe! Maar hou er rekening mee, dat het ook anders kan (ik heb wel 2 super bevallingen achter de rug, dus dat is dan ook weer positief. haha).
Of stel dat je binnen 5-6maand zwanger bent, dan ga je hoogzwanger trouwen.

Ik zal duimen dat het deze maand raak is, zodat je zeker voor je trouw bevallen bent.

Groetjes
Katrien
wetrouwen@hotmail.be

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik22-11-2011 13:08:38

hoi hoi

ik ben 3 maand geleden bevallen van een pracht zoontje el met een onverwachte keizersnede waardoor de kilokes er niet zo makkelijk af gaan (u buikspieren worden mee doorgesneden)

ik heb dan ook gewacht met mijn kleed te bestellen tot na de bevalling.

carolien
18-5-2013
 Meld misbruik22-11-2011 14:07:29

Hey Wendy,

Ik ga trouwen in mei 2013, en we hebben daarvoor ook een zwangerschap gepland! Eind deze week gaat mijn staafje eruit en kunnen we eraan beginnen. Ik hoop dat ik tegen mei 2012 zwanger ben, (van ons eerste heeft het 4 maand geduurd) dan zit er ongeveer 3 maand tussen. Ik heb al enkele winkels daarover gecontacteerd met de vraag wanneer je nu best een kleed kiest. De ene winkel zegt 'voor je zwangerschap' en een andere winkel zegt ' als je ongeveer een 3 maand zwanger zijt. Dus denk dat ik het laaste ga nemen. Na je bevalling kunnen ze de jurk dan op maat maken tot één maand ervoor. Zo hebben ze mij gezegd !!!
Bij ons is het meeste al geregeld voor de trouw, zoals de zaal, het gemeentehuis heeft de datum al genoteerd, de fotograaf ligt al vast. En tijdens men zwangerschap moet ik niet werken, ben vanaf het begin thuis (onthaalouder) dus heb ik ook nog tijd om vanalles te regelen...

In ieder geval veel succes en ik duim mee voor jullie

Groetjes
Carolien

kevin
1-6-2012
 Meld misbruik25-11-2011 11:32:15

Hey Wendy,

Wij trouwen 01/06/2012 mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd op 02/01/2010. Wij wilden absoluut als gezinnetje trouwen, waardoor wij de trouwsatym pas hebben bekend gemaakt nadat we zwanger waren. Ik was wel meteen zwanger. Ons zoontje is ondertussen 11 maand. Ik ben op heel mijn zwangerschap 6 kilo bijgekomen en ik kwam uit het ziekenhuis en was 11 kilo afgevallen. Ik ben in mijn gewone kledij naar huis gegaan. Als je volgens mij niet extreem gaat eten, kan je je gewicht wel onder controle houden. Er zijn vriendinnen van mij uit het ziekenhuis gekomen die precies nog zwanger waren, maar ik had enkel een beetje een blubber buikje, een buikje dat wat los in het vel zat, maar nadien snel terug oke was. Pas ook op, als het je eerste kindje is kan je overtijd gaan 1 à 2 weken, en de laatste weken kan je echt last hebben van allerlei kwaaltjes, dat in combinatie met de laatste stressy voorbereidingen van de trouw, mag je volgens mij niet onderschatten. Daarom hebben wij ervoor gekozen om ons eerst op ons kindje te richten en de organisatie van de babyborrel 3 weken na de geboortje en pas nadien te starten met de voorbereidingen van de trouw. Als we nu zullen trouwen kan ons zoontje waarschijnlijk al stappen en ons de ringen komen brengen.

Veel sycces met jullie plannen

Groetjes
Nuri

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik25-11-2011 12:10:48

@Nuri: voor als je zoontje nog niet kan stappen, heb ik onlangs een leuk alternatief gelezen: een versierde bolderkar, getrokken door wat oudere bruidskindjes.
Wij hebben geen baby's meer in de familie, want anders zou ik dat zelf gebruikt hebben!

Katrien

Wendy
10-11-2012
 Meld misbruik25-11-2011 22:24:15

Hey Nuri

Bedankt voor je reactie. Is wel waar van het 'overtijd' gaan, daar had ik zelfs nog niet aan gedacht! Het is zo dat je inderdaad niet teveel mag eten tijdens de zwangerschap. Ik zou allesinds al voor 2 beginnen eten, mezelf kennende

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...