Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

seating chart of niet??

22-11-2011 12:35:02
even een vraagje!! Normaal gezien zou de maître van de zaal de tafelnummers laten afroepen door de DJ zodat de gasten op een georganiseerde manier aan tafel kunnen gaan. Maar bij ons zijn ook een heel deel buitenlandse gasten aanwezig...en ik weet niet goed als dat voor hun ook zo ideaal is (dat afroepen)
Nu had ik gedacht om een 'seating chart' te maken met de nummers van de tafels en eronder de lijst van de gasten die aan die tafel komen te zitten. Zo zou ik er 2 maken en die al buiten zetten waar wij onz receptie houden. Zodat ze al allemaal rustig kunnen gaan kijken en dan weten ze zo al waar dat ze zitten. En ondertussen als de DJ dat afroept dan kan iemand van de familie hen al helpen met de vertaling...wat denken jullie ervan? Wordt dat nog gedaan zo ?
Alvast bedankt!!

Patrizia
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 624

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik22-11-2011 12:46:22

Heyhey,

Is het normaal niet zo dat bij het afroepen van de tafels de volledige naam van de gasten wordt vermeld? Bij de trouwfeesten die ik tot hiertoe heb meegemaakt was dit toch zo en aangezien je eigen naam altijd hetzelfde blijft (ongeacht welke taal je spreekt), zullen ze denk ik echt wel door hebben wanneer zij geroepen worden :-). Ze volgen dan gewoon de anderen aan die tafel en komen zo normaal wel goed terecht ;-).

Groetjes!

Evelien

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik22-11-2011 12:56:22

Evelien,
toch even nuanceren: je naam is niet hetzelfde in elke taal. Een Brit is Simon heet, zal niet reageren op Simon in het Nederlands uitgesproken. Mijn collega heeft hier veel problemen mee gehad (zij is half Engels). Bovendien wordt dat niet meer altijd gedaan, die naamafroeping. Maar goed ook, want ik vind dat vreselijk lang duren ;-)

Je kan ook gewoon aan al je gasten een tafelkaartje geven bij aankomst.Zo weten ze ook aan welke tafel ze zitten. Als je gewoon met nummers werkt, vraag dan even aan de maître om het nummer ook in het Engels af te roepen (of Italiaans, dat zal ook wel lukken)

Bij het laatste feest waar ik geweest ben, was zo'n chart, maar ik vond dat niet duidelijk, eerlijk gezegd. Ik ben drie keer moeten teruggaan om te kijken waar we nu moesten gaan zitten.Maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen :-p

Sofie

Meld misbruik22-11-2011 13:38:20

Een seating chart kan inderdaad de oplossing zijn. Als je dan eventueel nog op de tafels zelf de namen duidelijk aangeeft, wordt het moeilijk om je te vergissen.
Voorbeeld van een feest waar we geweest zijn: seating chart met landen, op de tafels zelf stond dan nog eens de landennaam + vlag en bij elke plaats de naam van de persoon die er zou moeten gaan zitten (maar dat kan je eventueel weglaten als je dat niet ziet zitten).
Dat vermijdt dan inderdaad het afroep-gedeelte, dat voor de laatste tafels soms wat lang kan lijken te duren...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...