TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
1-9-2006
|
18-7-2006 8:21:26
Hey,
ik ben een paar weken terug naar een huwelijksmis geweest, en die duurde alles bij elkaar ongeveer een uurtje. Zeker als er kindjes in de kerk zitten is dat lang genoeg denk ik. Alleen al de liedjes 40 min lijkt mij heel erg lang... maar ik ben natuurlijk geen expert, want ik trouw zelf niet voor de kerk :-)
Groetjes, Lieve
|
|
gert
12-11-2005
|
18-7-2006 8:47:28
Hallo Peggy,
Ons kerkelijk huwelijk heeft een klein uurtje geduurd (wij hadden wel een woorddienst, dus zonder communie). Maar 40 minuten alleen al voor de muziek lijkt mij wel erg lang. Heb je dan zulke lange liedjes gekozen ? Ik kan je alleszins aanraden om dit niet te doen. Ik had de indruk dat op den duur de mensen niet echt meer luisteren naar de muziek, want dan hoor je allemaal gefluister achter je rug (letterlijk) tijdens de muziekmomenten.
Groetjes, Gert
|
|
Vicky
9-9-2006
|
18-7-2006 8:49:13
Hey
Een huwelijksmis duurt iets langer dan een gewone mis. Een gewone mis is ongeveer 45 min à 50 min. Een huwelijksmis iets langer dan een uur, maar met het binnenkomen en buitengaan (en als er veel mensen op communie komen) kan dit 1,5 uur duren.
Maar 40 min aan muziek lijkt me toch ook veel. Kan je niet hier en daar een liedje inkorten? Wij doen dit ook. Bv bij het ondertekenen van het trouwregister door de getuigen laten we enkel muziek horen zolang men bezig is. En ook het intredelied beginnen we pas na 5 min (want het is een heel lang liedje en het meeste kippenvel zit achteraan het liedje). Draag eens al je teksten voor en hou ook rekening mee dat de lezers moeten opstaan enzo. Kijk eens hoelang dat duurt en kijk dan om je muziek wat in te korten.
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
Phyllis
|
18-7-2006 9:04:10
Goedemorgen Peggy,
ik heb zowat hetzelfde probleem. Ik zit aan een dikke 30 minuten, maar ik ga daar niet van wakkerliggen. Een trouwmis vliegt altijd voorbijen ik zie die muziek ook als rustmomenten tussen de teksten door. Onze mis zal zo een anderhalfuur duren.
greetz, Phyllis 28/07/06
|
|
Katrien
18-8-2006
|
18-7-2006 10:30:09
Hoi, De missen die ik al heb bijgewoond duurden ongeveer een uurtje. Muziek van 40 minuten is wel lang hoor. Ik moet toegeven dat ik me al vaak heb geërgerd aan te lange liedjes in een mis, uiteindelijk kan dit ook wel saai worden. Natuurlijk als je met cd werkt, kan je moeilijk midden in een lied op stop drukken... Ofwel zoek je in je liedjes een moment waar stopzetten wel kan...
|
|
wendy
13-6-2012
|
18-7-2006 12:34:20
Hey,
Wij treden op 30 september in het huwelijksbootje. We hebben voor in de kerk 5 liedjes die samen ongeveer een 25 minuten in beslag zullen nemen. Tegen ons heeft de pastoor dan ook gezegd dat de huwelijkmis ongeveer een uur à anderhalf uur zal duren.
Maar de raad die ik je wil geven is gewoon de liedjes te nemen die jullie graag willen voor jullie huwelijkmis. Deze liedjes hebben hoogstwaarschijnlijk een speciale betekenis voor jullie. Ik zou echt niet kijken naar de duur van de liedjes. Het is jullie dag en ik zou daar niet echt wakker van liggen dat die liedjes zo lang duren. Gewoon doen.
Groetjes en een fijne dag toegewenst
|
|
Debra
11-8-2006
|
18-7-2006 13:31:36
Hoi,
Al onze liedjes duren 22 minuten. 40 minuten is lang maar je trouwt maar 1 keer hé en al duren al jullie liedjes een uur, je moet doen wat jullie willen. Die liedjes hebben meestal een speciale betekenis of een heel toepasselijke tekst en als je dan moet kijken naar de tijd ervan dan heb je uiteindelijk geen persoonlijke liedjes meer!
Debra 11/08/06
|
|
Skiwi
13-5-2006
|
18-7-2006 18:53:12
een eucharistie-huwelijksviering duurt meestal 1.5u;
een huwelijksinzegening: 45minuten (ik vind dat laatste het beste)
Mieke 13/05/06
|
|
davy
|
27-9-2017 9:53:46
KAAS KAAS KAAS KAAS KAAS !!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|