Terug naar overzicht
Ik kan er niet een lijn van maken jammer genoeg- ik heb schoenen via shoes of prey gedaan is via DHL gegaan - 15€ douane -uitnodigingen via etsy uit canada - 10 €-ringschaaltje via etsy - 0 €-trainer met MRs op via etsy - 0€Mijn algemene indruk is als het nog een redelijk gewoon postpakketje is dat je niets moet betalen. Als de omvang wat groter is dan heb je douane kosten.Je pakketje komt aan in de luchthaven wordt automatisch gededouaneerd. Koerierdienst of post brengen het pakketje aan je huis en je moet dan de kosten betalen... of je krijgt je pakketje niet.Maar idd is nog totaal iets anders als transportkosten.Groetjes, Sarah
pakketjes krijgen uit de states is deels gebaseerd op geluk en deels gebaseerd op hoe je het opstuurt.Als je met grote maatschappijen als DHL, UPS,... pkcketjes laat komen heb je 99% kans dat je douane kosten moet betalenals het via de gewone post gedaan wordt dan heb je veel minder kans dat het eruit gepikt wordt voor inspectie.Algemeen is aangenomen dat voor pakketjes je BTW moet rekenen en dan nog douanekosten zelf. Ik dacht dat onder de 150 euro de douanekosten niet worden gerekend.meer info zie: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm het is dus een kwestie van geluk hebben
Hallo Sarah, zijn al jouw pakketjes "heelhuids" aangekomen?Sara, bedankt voor de informatie. Toch verkies ik voor UPS of DHL dan de gewone post, omdat ik denk dat dit de levering wat meer garandeert dan met de gewone post, niet?
Soms helpt het ook als je het als cadeau laat opsturen. Hebben wij al meerdere keren gedaan met dingen die we gekocht hebben via internet van verkopers in Amerika.Maar ook hier moet je merendeels geluk mee hebben. Wij betalen voor een Baseball bat bv gewoonlijk 15 à 20 € douanekosten en voor een grotere doos met 3 paar schoenen en paar t-shirts of iets derg., een 50€ gewoonlijk. Verschilt altijd natuurlijk he, maar dan heb je een gedacht van de prijzen ongeveer.grtz
Ik heb mijn haarkam via Etsy besteld. Ik moest 15 euro transportkosten betalen, maar geen douane kosten. Mijn bestelling zat gewoon in onze brievenbus (dikke enveloppe, kam in perfecte staat). In totaal heb ik iets van een 82 euro betaald dacht ik (kam + transport)GroetjesLotte
Al mijn pakketjes zijn heelhuids toegekomen, dus daar moet je echt geen schrik voor hebbenMijn ringschaaltje is zelfs porcelein dus echt wel breekbaar en is zonder brokken vanuit de USA bij ons geraakt.Groetjes Sarah
Dag Tiziana, De proefpakketjes van onze uitnodigingen en dergelijke zijn allemaal binnen de 10 dagen aangekomen met UPS. Tot nu toe geen douanekosten moeten betalen, maar dit waren uiteraard kleine pakketjesgroetjes,Karen
Hello Dames,bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik het toch ga bestellen.Moet ik douanekosten betalen, tja dan ist zo maar... Ik wil die spulletjes toch echt graag hebben groetjes