Nu Online
Momenteel zijn er 228 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jullie mening over onze dagplanning!!! AUB :-)

25-11-2011 10:37:05
Hallo ik zou jullie mening even willen weten over deze indeling
=> 14.00h: huwelijksvriering (zonder eucharistie, dus zal dan ook geen volledig uur duren)
=> 15.00h: (ongeveer) Vertrek naar de feestzaal en wij gaan dan rechtreeks foto's maken op het domein zelf (groot natuurdomein)
=> 16.00h: begin van de receptie!!
Hier wat meer uitleg over! Wij gaan een receptie doen voor alle gasten, ze mogen dan vanaf 16.00h allemaal komen om dan om18.00h mee aan tafel te schuiven voor het dinner.
We weten dat de dichte familie al allemaal zal meekomen na de mis. En de rest die niet naar de mis kan komen, die komt dan gewoon naar de receptie.
=>18.00h: Gasten schuiven aan voor het diner
=>18.30h: (ongeveer) begin Diner
=>22.30h: aansnijden van de taart en begin met de eerste dans...

Dusssss een beetje rommelig geschreven maar wat denken jullie ervan??

Patrizia
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 594

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik25-11-2011 12:42:44

Ik vind een uurtje om foto's te maken wat krap. Misschien kan je dat in de voormiddag plannen en enkel nog wat extra foto's voorzien tussen 15 en 16 uur? Zo hoef je je ook niet te haasten na de viering en zo.

Groetjes,
hanne

wendy
7-7-2012
 Meld misbruik25-11-2011 12:43:33

Ik dank dat dit zeker haalbaar is.

groetjes wendy

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik25-11-2011 14:08:48

Hallo,

Persoonlijk vind ik het nogal krap.

Om 14u de viering, hiervoor heb je één uurtje genomen. Wij hadden ook een viering zonder eucharistie en wij waren toch een klein uurtje in de kerk. Na de viering zijn er altijd mensen die even een babbeltje willen slaan en wat foto's maken....

Om 15u heb je één uurtje voor de foto's. In theorie zou dit voldoende zijn als je op het terrein aan de feestzaal bent, maar een uur is heel snel voorbij. En als de kerk wat uitloopt heb je minder tijd voor de foto's...

Misschien de receptie om 16.30u of 17.00u laten starten... vermits alle gasten van de receptie op het avondfeest mogen blijven is één uurtje receptie volgens mij voldoende. Wij hadden ook één uurtje receptie voor de mensen van het avondfeest en dit was aangenaam en meer dan voldoende. Dus kan je perfect om 18.00u het diner starten.

Ik zou de timing dus iets ruimer nemen (is ook meer relax voor jullie...).
14.00u: viering
15.30u: vertrek naar feestzaal + foto's
17.00u: start receptie
18.00u: aan tafel (of zelfs 18.30u)
De timing is beter te ruim dan te krap. Als je ergens 10 minuutjes tijd hebt om even rustig te zitten is dat ook heerlijk, geloof mij !

Maar jullie moeten uiteraard doen waar jullie je het beste mee voelen....

Groetjes
Annelies

Lieselot
10-3-2012
 Meld misbruik25-11-2011 14:49:34

Bij ons het het ook een viering zonder communie, en zo ziet de planning er voorlopig uit:

11.30u: trouw voor de wet
12u: drink, aangeboden door de stad
13u: lunch met familie (15tal pers.)
(+ enkele foto's nemen)

15u: trouw voor de kerk
+ foto's
17u: start receptie in de feestzaal

18.30-19u: start diner

21u: gasten voor dansfeest beginnen toe te komen, krijgen een glaasje
21.30-22u: dessert-buffet
22.30-23u: openingsdans + dansfeest!

inge
15-9-2012
 Meld misbruik25-11-2011 16:13:34

14u: trouwe voor de kerk
15u30 vertrek naar feestzaal met suite
koffietje drinken, koekje eten, beetje bekomen, en familiefoto's nemen
18u receptie voor iedereen, hebben ook geen aparte receptie
19u30 dinner
22u: receptie collega's
22u30dessertbuffet
23u30 dans

Persoonlijk vind ik 16 uur vroeg om te beginnen met de receptie. Mensen die naar de viering komen brengen al graag eens hun kindjes mee, die moeten dan nog weggebracht worden, sommigen gaan nog naar de kapper ofzo na de kerk. En wij hebben wel beslist om er geen rush van te maken, de ceremoniemeester zegt dat we een rustig schema hebben, ik wil puur genieten. Wij laten daarom ook onze persoonlijke foto's nemen in de voormiddag. Dan kunnen we na de kerk bij onze familie blijven.
groetjes

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik25-11-2011 21:03:46

heylah, ja heb er zo al eens over nagedacht...maar de reden waarom we 16h hebben gekozen is omdat we een héél deel buitenlandse gasten hebben die we niet zomaar terug naar hun hotel kunne sturen (vervoersproblemen enzo...) dus hadden we gedacht om ze rechtstreeks mee te nemen naar de zaal zodat ze al kunnen beginnen met de receptie en ook wat kunnen genieten van de fotoshoot. we zien ze al zo weinig dus ben er zeker van dat ze vollop van zullen genieten. We hebben de fotograaf uiteindelijk tot 's avonds laat + een videograaf!! Dus Voor mij hoeft die fotoshoot geen uren te duren... T'is erg hé, ik blijf maar twijfelen.. pffff wordt soms gek van m'n eigen

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik26-11-2011 11:13:50

Misschien kan je met de zaal afspreken dat de gasten die dat willen daar al terecht kunnen om iets te drinken.
Ik zou toch iets meer tijd nemen voor de fotoshoot (of dit eens met de fotograaf bespreken), want voor jullie hoeft het misschien niet lang te duren, maar een fotograaf heeft natuurlijk wel wat tijd nodig om de ideale posities te vinden en zijn belichting in te stellen.

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik26-11-2011 16:37:26

Ja daar heb je wel gelijk in Sanne. En ik denk dat we het inderdaad zo gaan doen dat de gasten daar al terecht kunnen. En dat wij dan onze foto's gaan nemen en zo op het gemakje naderhand kunnen meegenieten van de receptie. Nu... ben er zeker van dat de andere gasten pas rond 17h gaan komen. Allé dat zou mijn eerste gedacht toch zijn als ik op een uitnodiging las dat het diner om 18h begint. Niet?
En veel mensen werken ook nog eens op zaterdag dusja.... nee maar dan weet ik genoeg
Héél erg bedankt voor al jullie reacties!!!
groetjes Patrizia xXx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...