Terug naar overzicht
Ik vind een uurtje om foto's te maken wat krap. Misschien kan je dat in de voormiddag plannen en enkel nog wat extra foto's voorzien tussen 15 en 16 uur? Zo hoef je je ook niet te haasten na de viering en zo.Groetjes,hanne
Ik dank dat dit zeker haalbaar is.groetjes wendy
Hallo, Persoonlijk vind ik het nogal krap. Om 14u de viering, hiervoor heb je één uurtje genomen. Wij hadden ook een viering zonder eucharistie en wij waren toch een klein uurtje in de kerk. Na de viering zijn er altijd mensen die even een babbeltje willen slaan en wat foto's maken.... Om 15u heb je één uurtje voor de foto's. In theorie zou dit voldoende zijn als je op het terrein aan de feestzaal bent, maar een uur is heel snel voorbij. En als de kerk wat uitloopt heb je minder tijd voor de foto's...Misschien de receptie om 16.30u of 17.00u laten starten... vermits alle gasten van de receptie op het avondfeest mogen blijven is één uurtje receptie volgens mij voldoende. Wij hadden ook één uurtje receptie voor de mensen van het avondfeest en dit was aangenaam en meer dan voldoende. Dus kan je perfect om 18.00u het diner starten.Ik zou de timing dus iets ruimer nemen (is ook meer relax voor jullie...). 14.00u: viering 15.30u: vertrek naar feestzaal + foto's 17.00u: start receptie 18.00u: aan tafel (of zelfs 18.30u)De timing is beter te ruim dan te krap. Als je ergens 10 minuutjes tijd hebt om even rustig te zitten is dat ook heerlijk, geloof mij !Maar jullie moeten uiteraard doen waar jullie je het beste mee voelen.... GroetjesAnnelies
Bij ons het het ook een viering zonder communie, en zo ziet de planning er voorlopig uit:11.30u: trouw voor de wet12u: drink, aangeboden door de stad13u: lunch met familie (15tal pers.)(+ enkele foto's nemen)15u: trouw voor de kerk+ foto's17u: start receptie in de feestzaal18.30-19u: start diner21u: gasten voor dansfeest beginnen toe te komen, krijgen een glaasje21.30-22u: dessert-buffet22.30-23u: openingsdans + dansfeest!
14u: trouwe voor de kerk15u30 vertrek naar feestzaal met suitekoffietje drinken, koekje eten, beetje bekomen, en familiefoto's nemen18u receptie voor iedereen, hebben ook geen aparte receptie19u30 dinner22u: receptie collega's 22u30dessertbuffet23u30 dansPersoonlijk vind ik 16 uur vroeg om te beginnen met de receptie. Mensen die naar de viering komen brengen al graag eens hun kindjes mee, die moeten dan nog weggebracht worden, sommigen gaan nog naar de kapper ofzo na de kerk. En wij hebben wel beslist om er geen rush van te maken, de ceremoniemeester zegt dat we een rustig schema hebben, ik wil puur genieten. Wij laten daarom ook onze persoonlijke foto's nemen in de voormiddag. Dan kunnen we na de kerk bij onze familie blijven. groetjes
heylah, ja heb er zo al eens over nagedacht...maar de reden waarom we 16h hebben gekozen is omdat we een héél deel buitenlandse gasten hebben die we niet zomaar terug naar hun hotel kunne sturen (vervoersproblemen enzo...) dus hadden we gedacht om ze rechtstreeks mee te nemen naar de zaal zodat ze al kunnen beginnen met de receptie en ook wat kunnen genieten van de fotoshoot. we zien ze al zo weinig dus ben er zeker van dat ze vollop van zullen genieten. We hebben de fotograaf uiteindelijk tot 's avonds laat + een videograaf!! Dus Voor mij hoeft die fotoshoot geen uren te duren... T'is erg hé, ik blijf maar twijfelen.. pffff wordt soms gek van m'n eigen
Misschien kan je met de zaal afspreken dat de gasten die dat willen daar al terecht kunnen om iets te drinken. Ik zou toch iets meer tijd nemen voor de fotoshoot (of dit eens met de fotograaf bespreken), want voor jullie hoeft het misschien niet lang te duren, maar een fotograaf heeft natuurlijk wel wat tijd nodig om de ideale posities te vinden en zijn belichting in te stellen.
Ja daar heb je wel gelijk in Sanne. En ik denk dat we het inderdaad zo gaan doen dat de gasten daar al terecht kunnen. En dat wij dan onze foto's gaan nemen en zo op het gemakje naderhand kunnen meegenieten van de receptie. Nu... ben er zeker van dat de andere gasten pas rond 17h gaan komen. Allé dat zou mijn eerste gedacht toch zijn als ik op een uitnodiging las dat het diner om 18h begint. Niet?En veel mensen werken ook nog eens op zaterdag dusja.... nee maar dan weet ik genoeg Héél erg bedankt voor al jullie reacties!!!groetjes Patrizia xXx