Nu Online
Momenteel zijn er 588 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwjurk-zoektocht

27-11-2011 11:26:12
Hoi mede-bruidjes

Ik ben gisteren, met nog 90 dagen op de teller, op jurkenjacht geweest met mijn mama in Antwerpen.

Eerst zijn we naar Jagré geweest, in de Quellinstraat. Daar zei het meisje dat me geholpen heeft (superlieve dame trouwens!) dat ik geen jurk meer kon bestellen, omdat dat 6 maand duurt, maar dat ik wel een stockmodel kon kopen, waarop dan de aanpassingen gebeuren en waarop ik (mooi meegenomen) tot 50% korting kreeg. Ik heb dan wel 20 jurken aangepast, en de dame heeft me super geholpen. Ze zei ook telkens eerlijk haar gedacht, als het niet mooi was, zei ze het ook.
Uiteindelijk had ik twee jurken opzij hangen, de eerste twee die ik aangetrokken had. De eerste was een jurk in gebroken wit, van hun eigen huismerk. Die deed mijn figuur echt mooi uitkomen, maar moest wel enorm veel ingenomen worden. De tweede jurk was er een prachtige van Ian Stuart (ik dacht Dominica, maar uiteindelijk bleek het nog een andere te zijn) in drie tinten taupe. Deze jurk paste echt mooi bij mijn huid en stond fantastisch, en er moest niet zoveel aangepast worden, maar was eigenlijk wat dramatisch naar mijn zin. Er hing een lange, kanten sleep aan, die niet ingekort kon worden, en ik was eigenlijk op zoek naar een zo kort mogelijke sleep.
Uiteindelijk hebben we gevraagd om er nog even over na te denken, dus ze heeft de jurken opzij gehangen voor mij.

We zijn dan naar La Tiara geweest, helaas zonder afspraak (sorry Kelly). Daar was een meisje aan het passen, dus we hebben dan gevraagd of we later terug mochten komen. Kelly ging dan even bellen om te zeggen wanneer we konden komen. Helaas was dit pas rond half 6 zei ze, dus zijn we eerst weer naar Jagré geweest om te vragen of ze de twee jurken tot maandag kon in optie zetten, omdat we nog ergens anders mochten gaan passen ook, maar dat we onmogelijk voor 6 uur iets konden laten weten. Dit was geen probleem, en ze heeft me toen de jurken nog even terug laten passen zodat ze vers in het geheugen zaten. Terwijl we daar bijna buiten waren, belde Kelly om te zeggen dat haar afspraak van half 5 gebeld had om te zeggen dat ze veel later waren, zodat we vroeger konden komen als we wilden.
Wij dus in 7 haasten de Meir voor de derde keer over, en in een kwartiertje waren we bij La Tiara. De eerste keer toen we binnen stapten, had Kelly al gevraagd welke stijl van jurken ik graag zag, en toen we weer binnen kwamen, had ze al een aantal prachtige jurken klaar hangen.
De eerste was een laatste stuk, waarop ik dan ook nog korting kreeg. Die paste als gegoten, alleen een beetje te lang, en stond ongelooflijk mooi. Ik was net mijn tweede jurk aan het passen, toen de bruid die een afspraak had, drie kwartier te laat met een hele stoet van bruidsmeisjes binnenkwam. Kelly heeft hen dan gevraagd om even te wachten, en de de hele bende heeft beslist om cava te gaan drinken. Moest deze bruid op het forum zitten, heel erg bedankt daarvoor!
Zo heb ik met de hulp van Kelly en haar mama nog een aantal jurken gepast, maar telkens zei iedereen dat de eerste het mooiste was. Die heb ik dan terug aangetrokken, en die wilde ik helemaal niet meer uitdoen! Ik zag er, zelfs met mijn verwaaide opsteekkapsel en zonder make-up, geweldig uit!
Mijn beslissing was gemaakt, en we hebben de jurk besteld. Eind december heb ik verlof, en dan ga ik terug om de jurk nog eens te passen, ze laten af te spelden en te beslissen of ik er een bolero bijneem, of de 60 jaar oude, supermooie bontjas van mijn oma aantrek. En dan neem ik behalve mijn mama, ook mijn papa en schoonmama mee.

Dus bruiden, als je een jurk zoekt, zijn in mijn ervaring zowel Jagré als La Tiara aanraders!
Binnenkort heeft La Tiara bovendien ook een bovenverdieping, zodat het passen wat rustiger wordt en je niet voor de hele straat te kijk staat (ik heb daar nu geen problemen mee, maar er zijn vast bruiden die het niet zo graag hebben).

Claire
25-2-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 949

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik27-11-2011 11:38:01

Ey claire, proficiat met de aankoop van je jurk:)!
Bij mij is het net hetzelfde gegaan: eerst naar Jagré geweest in de voormiddag en daarna naar La Tiara. Ik vond La Tiara qua service wel beter, maar das persoonlijk he :). Kelly doet dat echt super vind ik. Gelukkig kon je je jurk bij La Tiara wel nog krijgen, zou wel jammer geweest zijn ander he. Welk merk is het geworden?

Veel plezier bij het nagenieten :)!

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik27-11-2011 11:43:41

Proficiat met je jurk! De mijne komt ook uit Jagré :) Wat is het geworden?

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik27-11-2011 11:54:48

Ik heb een Sweetheart van bij La Tiara! Echt een mooie, elegante jurk met niet te veel frullen, een mooie drapé, een heel erg korte sleep, en een mooi accent aan de rijgsluiting achteraan.

Volgens Kelly is er meestal wel iets meer tijd nodig dan drie maanden, maar kan het ook sneller als het moet. Ik heb nu het laatste stuk, dus eigenlijk het pasmodel, maar daar was helemaal niks mis mee, en er is nog een korting op ook.

Nu de lingerie nog kiezen, want zonder jarretellen is er geen trouw zegt mijn ventje

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik27-11-2011 11:57:57

Haha:). Ga jij je lingerie bij La Tiara kopen? Ik ben nog aan het twijfelen. Het is wel gemakkelijk denk ik, want dan kan je ineens alles samen al eens passen daar.

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik27-11-2011 12:28:08

Ik denk het wel, omdat ik sowieso van Poirier wou, en dat hebben ze daar.

Kelly kwam trouwens met een goed voorstel af ook. Omdat ik toch wel die jarretellen wou, had ik al gedacht dat ik een bustier zou nemen, maar Kelly zei dat ik dat echt niet nodig heb om zo ingesnoerd te zitten. Ik heb blijkbaar van mezelf al een mooi zandloper figuur, en de jurk is stevig genoeg op de buik. Zij stelde voor om een bh met slip en jarretellengordel te nemen, dan heb ik voor de prijs van één bustier een hele set die ik achteraf ook nog kan gebruiken voor onder andere strapless jurken, die ik toch ook wel in mijn kast heb.

Ik schrok er trouwens van dat ik in de jurk zo'n kleine maat heb, want normaal zit ik rond maatje 40.

Lindsey
12-5-2012
 Meld misbruik27-11-2011 13:15:57

Claire,

ik heb ook een Sweetheart gekocht. Ze zijn echt mooi hé.

Groetjes Lindsey.

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik27-11-2011 13:27:31

Ik denk dat ik bij mijn eerste pas dan ook eens ga kijken in de winkel wat ze allemaal binnenhebben. Is idd wel een goed idee van haar e:). Een korset lijkt mij echt niet aangenaam om een hele dag te dragen. En op deze manier zal je ventje ook blij zijn e:)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik27-11-2011 15:22:29

Proficiat met de aankoop en nu nog lekker nagenieten tot de volgende pas!!

groetjes

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik28-11-2011 8:28:38

Ik heb ook een Sweetheart van bij La Tiara met dank aan de goede hulp van Kelly en haar mama

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info