Terug naar overzicht
Hallo, Wij hebben ons feest gegeven in zaal OC Rooierheide te Diepenbeek met een aparte traiteur. Het voordeel (vond ik) is dat je inderdaad in kosten kan besparen, een nadeel (voor zover dit een nadeel is) is dat je zelf wat meer moet doen. Wij hebben de zaal vrijdags en zaterdags gehuurd zodat we vrijdag de zaal volledig klaar konden zetten en ons de dag zelf dus van niets iets moesten aantrekken. Ik ben van Diepenbeek en toen was de zaal nog goedkoper dan nu, dus dat was heel goed te doen (dacht 120 euro voor de zaal).De tafelindeling, indekken, decoratie,... hebben we allemaal zelf gedaan (met voldoende hulp van familie en vrienden natuurlijk!).Wij hadden een vijf-landen-buffet en desserbuffet voorzien. Als ik mij niet vergis was het eten (+ huur bestek en borden) voor 3600 euro (zonder bediening). Voor de tafeldecoratie (kerk + zaal) heb ik hooguit 400 euro betaald (bloemen, vaasjes,...). De bediening was 11 euro per persoon per uur. Op zich hebben wij ons op de dag van ons huwelijk niets moeten aantrekken van zaal, bediening,.... de traiteur wist wat hij moest doen en heeft zijn plan goed getrokken. Alles is heel vlot verlopen.Als je een zaal van de gemeente huurt moet je deze wel nog opruimen na het feest. Persoonlijk vond ik dit niet zo erg. Familie en vrienden blijven nog graag om wat te helpen en we hebben ook 2 mensen van de bediening gevraagd om te blijven. Deze moesten we dan wel betalen, maar op die 22 euro stak het nu ook weer niet. Wij hebben denk ik een klein uurtje opgeruimd.... En dat was nog gezellig ook Ik zou het zeker niet anders doen moest ik opnieuw beginnen. Als ik sommige prijzen van feestzalen hoor dan moet ik toch even slikken....GroetjesAnnelies