Nu Online
Momenteel zijn er 595 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen traiteur of geen traiteur

28-11-2011 21:31:45
Hoi,

in onze zoektocht naar zalen proberen we een afweging te maken tussen een zaal met traiteur en een feestzaal met eten en bediening in. Graag zouden we horen van mensen die hier ervaring mee hebben wat het in kosten en werk scheelt tussen deze twee?
Graag hadden we alles afgewerkt, zonder te veel zorgen de dag zelf, maar het budget speelt ook wel degelijk een grote rol!

Tips zijn meer dan welkom!

Regio Limburg!

Catherine
20-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 905

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik29-11-2011 8:02:58

Hallo,

Wij hebben ons feest gegeven in zaal OC Rooierheide te Diepenbeek met een aparte traiteur. Het voordeel (vond ik) is dat je inderdaad in kosten kan besparen, een nadeel (voor zover dit een nadeel is) is dat je zelf wat meer moet doen. Wij hebben de zaal vrijdags en zaterdags gehuurd zodat we vrijdag de zaal volledig klaar konden zetten en ons de dag zelf dus van niets iets moesten aantrekken. Ik ben van Diepenbeek en toen was de zaal nog goedkoper dan nu, dus dat was heel goed te doen (dacht 120 euro voor de zaal).

De tafelindeling, indekken, decoratie,... hebben we allemaal zelf gedaan (met voldoende hulp van familie en vrienden natuurlijk!).

Wij hadden een vijf-landen-buffet en desserbuffet voorzien. Als ik mij niet vergis was het eten (+ huur bestek en borden) voor 3600 euro (zonder bediening). Voor de tafeldecoratie (kerk + zaal) heb ik hooguit 400 euro betaald (bloemen, vaasjes,...). De bediening was 11 euro per persoon per uur.

Op zich hebben wij ons op de dag van ons huwelijk niets moeten aantrekken van zaal, bediening,.... de traiteur wist wat hij moest doen en heeft zijn plan goed getrokken. Alles is heel vlot verlopen.

Als je een zaal van de gemeente huurt moet je deze wel nog opruimen na het feest. Persoonlijk vond ik dit niet zo erg. Familie en vrienden blijven nog graag om wat te helpen en we hebben ook 2 mensen van de bediening gevraagd om te blijven. Deze moesten we dan wel betalen, maar op die 22 euro stak het nu ook weer niet. Wij hebben denk ik een klein uurtje opgeruimd.... En dat was nog gezellig ook

Ik zou het zeker niet anders doen moest ik opnieuw beginnen. Als ik sommige prijzen van feestzalen hoor dan moet ik toch even slikken....

Groetjes
Annelies

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info