TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Shibby
3-8-2012
|
29-11-2011 18:44:25
Zelf ga ik liever in kleur naar een feest, maar als iemand een dresscode aangeeft, dan zal ik mij daarnaar schikken. Als jullie het liefst enkel black and white hebben dan zou ik daar niets van rood bijzetten, want sommige mensen zullen dit begrip dan weer rekken naar een rood kleedje met zwarte schoenen bv.
|
|
Jili
12-5-2012
|
29-11-2011 19:59:19
Hoi Melissa,
Zelf zou ik ook graag Black-White and Red hebben... Maar heb me al laten vertellen dat niet alle mannen een zwart kostuum hebben, sommige grijs, bruin,...
Dus ik ga dit hier ook nog even verder opvolgen :-)
Groetjes
|
|
Gitte
14-4-2012
|
29-11-2011 20:05:20
Persoonlijk kies ik graag zelf welke kleur ik draag. Een dresscode om de stijl te bepalen (bv cocktail of gala), vind ik geen probleem, maar mij een kleur opleggen... euh, daar ben ik echt niet voor te vinden. Niet iedereen houdt van / staat met dezelfde kleuren en als je dan geld uitgeeft aan een nieuwe outfit, kies je toch liefst iets waar je mee staat of dat je graag ziet?
Het lijkt me ook een beetje jammer als iedereen er hetzelfde uitziet, maar da's natuurlijk ook weer persoonlijk. Het is jullie feest, dus je moet jouw zin doen, maar mocht ik jouw gast zijn, dan zou ik het dus niet op prijs stellen. Gelukkig stelt zich dat probleem niet ;-) Wat je opties betreft: als je black and white kiest, verplicht je eigenlijk alle dames om een zwarte jurk te dragen, aangezien wit not done is. Eerlijk gezegd zie ik niet hoe het de uitstraling van je zaal negatief zou kunnen beïnvloeden dat je gasten verschillende kleuren dragen? Ik heb al heel veel huwelijksfeesten meegemaakt, waarvan sommige met kleurenthema's (gelukkig nooit doorgevoerd in de dresscode), maar eerlijk, ik heb nog nooit het gevoel gehad dat de kledij van de gasten daar ook maar enige invloed op heeft hoor. Ik denk dat je je een beetje te veel zorgen maakt.
|
|
jeff
27-8-2011
|
29-11-2011 20:12:21
HalloWij zijn gehuwd met een dresscode. Ik kan je het alleen maar aanraden. Iedereen was vol lof! Het gaf een bepaalde sfeer, héél mooi op de foto's.... Iedereen was positief, van de 112 waren ern3 die niet gevolgd hebben. Het is nit alleen het kleur, die je het goed gevoel zal geven, maar wel de inspanning die de mensen geleverd hebben voor joou!
Bij ons was de dresscode : feestkledij with a touch of pink
Diegenen die zeuren over de kosten van de nieuwe outfit.....willen het ook ver zoeken vind ik. Met weinig geld kan je je aanpassen aan de dresscod kleur, wij zagen bij ons, gekleurde nagellak, halsketting, op speldroos, das, handtasje, hoed, strik, sjaal, geverfde schoenen enz...
Geniet ervan!
|
|
melissa
11-5-2012
|
29-11-2011 20:22:16
Dank u wel voor de reacties allesinds. Denk dat het idd gewoon " a touch of red" zal worden,zo dring ik niemand echt op om een bepaald kleur kledij aan te hebben en een rood accesoire is rap gevonden hé. Op de front van de uitnodigingen zal als titel zowiezo al staan " the black and white" wedding party dus daardoor gaan er mss al velen de link leggen en toch naar zwart en wit grijpen en degenen die dit dan liever niet hebben ,gaan dus eerder naar "the touch of red" gaan denk ik. groetjes Melissa
|
|
Sandra
7-9-2012
|
29-11-2011 20:42:10
Hoi Melissa,
Vorig jaar is mijn schoonzusje getrouwd en zij hadden als dresscode 'bright white', was eigenlijk 'a touch of white'. Normaal is wit 'not done' maar mijn schoonzusje had niet de klassieke witte bruidsjurk een doordat iedereen iets wit moest voorzien, viel ze zeker op in haar fuchsia-zwart kleedje!! Nu...ik moet wel zeggen dat die dresscode (ondanks het maar wit was) toch bij vele stress heeft meegebracht...Wit is voor sommige een kleur die niet echt flatteert vonden er veel. Het effect was wel leuk, er had ook iemand zijn haren laten wit spuiten enz :-).
Natuurlijk krijgen wij van de familie nu ook de vraag: gaan jullie ook een dresscode doen?? We gaan geen kleuraccent opleggen (hoewel ik heel graag 'aqua blue' of zo wou...) maar wel vermelden 'casual chique'.
Wij zijn zelf vorige maand naar een 'chique with a touch of retro' trouw gegaan...Ik vond het leuk :-). Had zelf een rood kleedje met witte bolletjes en mijn vriend dan een donker kostuum en rode das met witte bolletjes (assorti dus!). Was ook wel leuke dresscode...
Ik denk dat je 'touch of red' zeker moet kunnen en rood is momenteel volop mode :-) dus ze kunnen nu al op zoek naar rood! Moet niet duur zijn: sjaaltje, juweel, schoenen al was het rode lipstick! Leuk!!
groetjes en succes nog!!
|
|
Carmen
12-1-2012
|
29-11-2011 21:17:10
Dit hebben wij bij onze uitnodiging gestoken:
|
|
Eline
7-7-2012
|
30-11-2011 8:02:04
Ik vind het zelf echt niet leuk als mensen een kleur opleggen, je idee om 'a touch of red' te doen lijkt me toch wel iets gastvrijer. Maar ik denk dat veel mensen wel zwart of wit in huis hebben, nee?
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|