Terug naar overzicht
meisjesnaam & jongensnaamklinkt beter bij ons :-)
Dag Lien, Volgens de regels en gebruik is het eerst de meisjesnaam en dan de jongensnaam.Bij ons gaat het dus ook zo zijn. Nog veel succes!GroetjesElien
Jep idd, eerst de meisjesnaam en dan de jongensnaam...alhoewel ik het andersom bij ons mooier vind! Lieve groetjes Alessia
Bij ons is het eerst de meisjesnaam en dan de jongensnaam, gewoon omdat het beter klinkt ;-).Groetjes!Evelien & Gunther ;-).
Op de trouwkaart wordt eerst de naam van de bruid vermeld, daarna van de bruidegom. Vanaf het moment dat het echtpaar getrouwd is, hoort de volgorde voortaan andersom te zijn.
Dag, ja Sofie heeft gelijk!Groetjes
Wij hebben ons niets aangetrokken van wat hoort of de gewoonte is, wij hebben gewoon genomen wat wij best vonden klinken. Bij ons kwam mijn man zijn naam eerst op de uitnodiging.groetjes
ik zou en heb altijd verkozen om eerst de jongensnaam te schrijven en dan de mijne. nu hebben we eens samen gezeten voor onze viering en het blijkt nu dat het eerst mijn naam moet zijn en dan zijn naam :) dusja zullen we dat maar doen voor onze vieringsboekjes en de rest! x
Ik ben toevallig gisteren de boeken gaan halen met de huwelijksuitnodigingen, toen ik er in bladerde viel het mij op dat de bruid haar naam altijd eerst staat! Ik wist dit dus ook niet, en het klinkt best raar want iedereen zegt altijd Tim en Elke Maar mijn naam mag best wel eens eerst staan!
Normaal gezien is het voor het huwelijk vrouw - man en na het huwelijk man - vrouw!
Okay, dan zetten we eerst mijn naam en dan zijn naam :-)Thx ladies!