Nu Online
Momenteel zijn er 643 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis-tips

30-11-2011 22:09:33
Dag mede-bruidjes,

Aangezien ik al bijna mijn verlof moet doorgeven op m'n werk zijn we stilletjesaan al aan het kijken naar onze huwelijksreis-bestemming.
Waar zijn jullie geweest of wat hebben jullie gepland?
We dachten misschien Zuid-Afrika, Aruba,... Of gewoon Turkije of Egypte.
Deel gerust je ervaringen. Merci alvast!
Groetjes

Janine
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1248

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik30-11-2011 22:20:22

Wij doen een roadtripje langs de westkust van Amerika. In LA gaan we lekker naar het strand en shoppen. In Vegas gaan we aan het zwembad liggen en een stapje in de wereld zetten. In Arizona/Utah hebben ze fantastische wellnessarrangementen en prachtige landschappen (Grand Canyon, Antelope Canyone, Horseshoe bend, Monument valley) en daarna gaan we nog door tot Colorado om de Rocky Mountains te zien :)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik30-11-2011 23:38:26

Wij hebben zeer lang getwijfeld...

Ik wil al jaaaaaren, nog van voor er nog maar sprake was van een huwelijk ;-), op huwelijksreis naar Mauritius maar toen we de prijzen en de weersvoorspellingen (met 21 regendagen in de droogste maand) zagen, was dit enthousiasme toch weer wat minder hoog aangezien we ook binnenkort gaan bouwen en we dat geld wel ergens anders kunnen aan spenderen :-).

We dachten dan naar een andere tropische bestemming te gaan maar spijtig genoeg zijn er in september niet veel te vinden. Naar Turkije ed gaan we al elk jaar op reis dus voor onze huwelijksreis wouden we wel iets specialer maar de meeste bestemming hebben op dat moment regen/winter/orkaanseizoen. Zanzibar was zowat het enige, naast Bora Bora maar dat is nog duurder dan Mauritius, dat overbleef. Nu hebben we echter prijzen gekregen van Mauritius travel die zeer goed meevallen dus zijn we opnieuw heel sterk aan het overwegen om toch naar Mauritius te gaan... Het worden nog moeilijke dagen ;-).

Bij ons wordt het wel zowiezo een pure strandvakantie! Gewoon genieten van het mooie weer, de prachtige omgeving en elkaar!

Groetjes!

Evelien

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik1-12-2011 5:20:13

dag

wij trouwen in mei en hebben maar een klein weekje om er tussenuit te gaan. Als wij naar Spanje of zou gaan, wil ik toch graag mooi weer en in mei kan dat niet echt gegarandeerd worden. Zo wie zo zijn we geen stilzitters. We hebben dus besloten om onze huwelijksreis naar Parijs te gaan. Een romantische stad, genieten van de city, het shoppen en vooral elkaar!

Best eens bedenken wat jullie graag doen op vakantie, is dit een strandvakantie, of toch wat actiever en op die manier wat de zaken tegen over elkaar afwegen. Maar je kan je verlof op je werk al doorgeven en dan in alle rust plannen. Je krijgt vroegboekkorting tot begin januari.

groetjes

tiziana
18-5-2012
 Meld misbruik1-12-2011 7:23:06

Hello,

Wij gaan net na de bruiloft naar Fez (Marokko). daar verblijven we in een Riad, prachtige locatie en lekker eten!

Omdat we heel graag naar de Malediven willen, maar in mei het regenseizoen is, hebben we deze "citytrip" erbij gepland, zodat we in de goede periode naar de Malediven gaan ( midden november) en we toch het gevoel hebben om een klein huwelijksreisje te hebben na onze trouw!

wij zijn 2 jaar geleden naar Dubai geweest en dat is zeker een aanrader!
Als je hier foto's van wilt, stuur ik je die wel door.
Het was een prachtige ervaring!

Dominicaanse vind ik persoonlijk wat te commercieel, dan verkies ik eerder Aruba bvb. Een vriendin van mij is daar op huwelijksreis geweest en heeft daar een prachtige tijd gehad!

LET WEL!! voor deze bestemmingen heb je een visum nodig! Vergeet dat niet! Sommige reisbureaus vertellen u hier niets over, maar informeer je zeker!
Mijn vriendin heeft 2 dagen van haar reis naar Aruba kunnen cancellen door dit "probleem".

Succes ermee!

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik1-12-2011 7:51:23

Wij zijn vlak na onze trouw naar Turkije geweest om er gewoon een weekje tussenuit te zijn, was hetzelfde hotel als onze 1e reis samen 4 jaar geleden .. En dan zijn we 5 maanden later, begin oktober, naar Mexico geweest :) Geboekt via NL (was veel goedkoper) en verbleven in hotel El Dorado Royale, prachtig resort met heel lekker eten! Veel te doen ook in Mexico .. Dit jaar overwegen we om in mei naar Aruba te gaan, nog eens een "duurdere" reis maar ja, hebben de paspoorten nu toch en er zijn nog geen kindjes :)

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik1-12-2011 9:09:07

Hey,

Wij gaan na onze huwelijskreis 15dagen naar Bali.
We doorkruisen 5dagen met een privégids en privéchauffeur het land en gaan dan 10dagen relaxen en genieten.
Wij hebben ook langs gewtijfeld om naar Mauritius te gaan of naar Thailand maar vanwege het regenseizoen hebben we dit toch maar niet gedaan.

Veel succes met de zoektocht

Groetjes
Joeri

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik1-12-2011 9:09:10

hoi

Wij zijn 3 weken naar Thailand geweest, een fantastisch land! Verder kan ik aanraden: Marokko, Griekenland (de eilanden vooral), Andalusië,...

groetjes
Joyce

Sara
7-7-2012
 Meld misbruik1-12-2011 9:16:23

Wij willen heel graag wat avontuur op onze huwelijksreis en hebben daarom beslist dat we vlak na onze trouw een kleine 3 weken naar Ijsland gaan om daar heel het land te verkennen met een 4x4. Geen typische honeymoon, maar wel een reis om nooit meer te vergeten denk ik! Morgen gaan we trouwens onze reis ook echt vastleggen

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik1-12-2011 9:27:19

Hallo,

Onze huwelijkreis is naar Mauritius geweest. Echt prachtig, een aanrader! Je hebt er zon, zee en strand, cultuur, ... alles een beetje. Het was echt een droomreis! (geboekt via MauritiusTravel.nl: goedkoop, alles in orde,... perfect).

Groetjes
Annelies

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik1-12-2011 11:33:34

Er zijn heel veel exotische bestemmingen waar je in de zomermaanden naartoe kan hoor : Aruba en Curacao (best boeken in NL), de Seychellen & Mauritius (hier geniet je van goede honeymoonkortingen!!), Namibië, Bali, Kenia en Tanzania (duur!), Maleisië, Kaapverdië, ... Wij verkopen op het reisbureau ook héél vaak de Caraïben in de zomer.
Meestal heb je slechts één erge bui per dag van een halfuurtje en trekt alles nadien terug open. Als je vergelijkt wat je tegenwoordig betaalt voor 10d Griekenland in een topresort, daar kan je net zo goed (weliswaar met honeymoonaanbiedingen!) een exotische bestemming kiezen die normaal mss niet/minder te betalen is. Keuze genoeg lijkt me dus... :-) Succes! X

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik1-12-2011 12:43:02

Heyhey,
Wij trouwen in juli,maar vertrekken de dag nadien voor een weekje naar Frankrijk (verloofde zijn ouders hebben daar een huisje) en gaan dan eind september op huwelijksreis.
Wij willen heel graag naar Afrika... Ons eerste gedacht was 5 dagen kenia en 4 dagen Zanzibar,maar dit kwam ons toch iets te duur uit...
Vanavond komt er een mevrouw van een reisbureau langs om ons eens info te geven over Zuid-Afrika want blijkbaar is het daar toch 25 graden als wij er zullen zijn. En deze mevrouw verzekert ons dat we met ons budget 10 dagen naa Afrika kunnen,dus ben benieuwd.

Groetjes

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik1-12-2011 12:46:02

Hey,
Ik vrees dat wij hier bij de uitzonderingen behoren... geen tropische strandvakantie voor ons. Wij zijn gaan wandelen in Schotland (mijn man is een Schotland liefhebber vandaar ). Het was ge-wel-dig mooi en ondanks het feit dat Schotland bekend staat voor zijn regen en slecht weer hebben we 3 weken niets anders dan zon gehad...
Ik denk dat je best voor jezelf eerst afvraagt wat wil je en vooral wat voor soort vakantie wil je? Wij zijn bijvoorbeeld absoluut geen zonnekloppers en strandgangers en houden van veel wandelen op vakantie...
Voel je ook vooral niet verplicht om zo'n typisch exotische vakantie te boeken als honeymoon gewoon omdat iedereen anders dat doet.
Voor de mensen die ook van wandelen en dergelijk houden nog enkele tips:
- Canarische Eilanden (La Palma, La Gomera en ja zelfs Tenerife als je tenminste van die toeristenbuildings aan de kust wegblijft)
- Corsica (schitterend eiland - vooral een aanrader voor meer ervaren wandelaars)
- Zwitserland (Davos) en Oostenrijk (Obergurgl)
Oké niet allemaal 'kweet-nie-hoe exotisch maar wel heel mooi en vooral aan de Middellandse Zee vaak ook mooi weer.
groeten,
ilse

Laurence
31-3-2012
 Meld misbruik1-12-2011 19:12:19

Aangezien mijn vriend, hum verloofde, leerkracht is gaan wij tijdens de paavakantie in Florida rondgaan met een cabrio. Op het programma alvast Universal Studio's en Sea World in Orlanda, nadien een aantal stranden, waaronder Daytona Beach waar we kunnen jetskiën, everglades bezoeken voor de beestjes, door naar de key's om te zwemmen met dolfijnen en genieten van de schitterende zonsondergangen en dan eindigen met enkele dagen in Miami.

Voila si inh et zeer kort, misschien haal je er wel wat inspiratie uit.

Janine
30-6-2012
 Meld misbruik1-12-2011 19:31:02

Leuk zeg, zoveel reacties. Merci allemaal!

Was gisteren zelf wat aan het surfen geweest op't internet en kwam ook verschillende bestemmingen tegen.

Wij zijn wel wat zonnekloppers, maar willen niet ganse dag aan het strand of zwembad liggen. Er moet dus ook nog wel iets te zien zijn.
En we trouwen dan wel in juni, maar gaan pas in september op honeymoon gaan, aangezien dit op't werk beter uitkomt (verloofde is zelfstandige en kan verlof nemen wanneer hem't best past, en dus niet persé in duurdere bouwverlof of augustus).

Ik ga er in elk geval op letten dat we niet midden in het regenseizoen zitten.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik1-12-2011 21:35:19

Wij hebben net een reisagente op bezoek gehad en als de offerte oke is,dan gaat onze reis naar Zuid-Afrika en Mozambique... We vertrekken dan 20 september.

Groetjes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik1-12-2011 22:05:47

mexico is geweldig! daar verloofd .. prachtig!

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik5-12-2011 14:49:54

Ik vind dat een huwelijksreis een reis moet zijn dat je niet snel opnieuw zal doen...
Turkijke, egypte en dergelijke zijn bestemming die velen onder ons wel gemakkelijk zouden doen.

Wij hebben voor Zuid-Afrika gekozen. En doen daar een rondrit met een auto.
We kijken er super hard naar uit al.
Als je er meer info over wilt mail me gerust!

Succes

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik5-12-2011 15:22:51

Stephanie: Waar gaan jullie zoal naartoe in Zuid-Afrika ? Wij vertrekken in september naar ginder. Ook rondrijden met de auto en dan nog 4 dagen strand

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums