TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
joyce
30-4-2011
|
1-12-2011 12:43:35
hoi Mieke Wij zijn in mei 3 weken in Thailand geweest en dit is tot nu toe mijn meest fantastische reis geweest, nu nog altijd (na 7 maanden :-)) zou ik direct terug willen vertrekken :-). Alles hangt natuurlijk af wat voor soort reis je wil doen, wij hebben een vrij 'druk' programma gehad, maar je kan het allemaal rustiger (of nog drukker) doen. Wij kozen voor Bangkok, Kanchanaburi (bekend van de brug over de River Kwai, 2 nachten gewoon hotel, 1 nacht drijvend hotel), Ayutthaya (de oude hoofdstad), daarna met de nachttrein naar het zuiden en 3 nachten in het national park Kao Sok (echt de moeite, wauw!! maar je moet wel de luxe even opgeven dan, wij zaten in de middle of nowhere met enkel jungle-geluiden op de achtergrond en vonden dit fantastisch :-)), de laatste 10 dagen hebben we het een beetje rustiger aan gedaan en 3 eilanden bezocht: Koh Pangan (te vermijden bij Full Moon, of het moest zijn dat je zin hebt in een mega-party met duizenden party-gangers), Koh Tao (een paradijs voor als je wilt duiken of snorkelen, wat wij dan ook gedaan hebben) en Koh Samui (als je kan, neem van daar het vliegtuig terug naar Bangkok ;-)). Wij hebben enkel de overnachtingen in de jungle van hieruit geboekt (en onze vlucht natuurlijk) + het hotel in Bangkok (best aan te raden want je krijgt wel een shock te verwerken als je aankomt, zowel door de hitte als de cultuur, en Bangkok is ook een miljoenenstad dus er komt heel wat op je af). De rest (zeker alle uitstappen) hebben we ter plaatse geregeld. Op elke straathoek zijn er lokale touroperators waar je voor bijna alles terecht kan (transfers, uitstappen, tickets voor bus of trein, taxi,...). Foto's van onze reis: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1015018726313... Als je je e-mailadres even doorstuurt, zal ik onze hotels enzo even bezorgen. groetjes Joyce
|
|
mieke
7-7-2012
|
1-12-2011 13:21:06
Hoi Joyce, Héél erg bedankt voor je reactie en het delen van je foto's! Het ziet er inderdaad fantastisch uit (behalve die lelijke spinnen dan ) We moeten er nog eens goed over nadenken maar wij kunnen (vanwege de kids) minimum 10 dagen (of maximum 12 dagen) gaan. Dus ik denk dat het fifty fifty wordt tussen rustvakantie en dingen bezoeken. Vooral waar je de laatste foto's zat (hotel aan het strand vermoed ik?) zag er alleszins de moeite uit! De link van dit hotel mag je zeker als eens doorsturen. Van zodra we er een klein beetje uit zijn wat en waar we naartoe gaan dan laat ik het je zeker weten. Heel veel groetjes, Mieke
|
|
Joeri
28-7-2012
|
1-12-2011 13:52:29
Hey Mieke,
Wij hebben zelf ook heel lang getwijfeld om in augustus naar Thailand te gaan maar we hebben toch het risico niet genomen omdat je dan in het regenseizoen zit. Heb horrorverhalen gelezen van mensen die dagen aan een stuk in de gietende regen zitten, ik heb ook verhalen gelezen over mensen die geen of maar effe regen hebben gehad. Maar aangezien dat het dus onze huwelijksreis was wou ik dit risico niet nemen en hebben we gekozen voor Bali.
Het ziet er fantastisch uit en heb zelfs een nederlandstalige gids gevonden met privéchauffeur die ons het eiland gaat laten zien. Als je wat meer info wil laat je maar iets weten.
groetjes Joeri
|
|
joyce
30-4-2011
|
1-12-2011 14:08:29
hoi Mieke De laatste foto's zijn getrokken in Koh Samui (dat waren de tafeltjes van een restaurantje daar aan het strand), maar die eilanden hebben allemaal zo'n hotels en restaurants :-). Echt het paradijs hoor :-) (en alles is daar super-goedkoop) Ons hotel daar: http://www.choengmon-beach.com/ Als ik een tip mag geven, denk ik dat je best Bangkok, Kanchanaburi en Ayutthaya combineert met Koh Samui. Dat is een mooie afwisseling tussen cultuur en rust. groetjes Joyce
|
|
joyce
30-4-2011
|
1-12-2011 14:41:05
hey Mieke,
Even ter info, het regenseizoen in Thailand verschilt sterk van streek tot streek! Laat je hierdoor dus niet afschrikken... Zelf zijn wij ook in het (begin) regenseizoen gegaan en hebben in totaal 1 dag echt druilerig weer gehad (dat was toevallig ook een rustdag, dus geen probleem, want de temperatuur blijft hoog) en dan 2 dagen met af en toe een stevige bui (lekker verfrissend, want 2 minuten later sta je terug te zweten in de zon :-))
groetjes Joyce
|
|
clara
1-9-2012
|
1-12-2011 17:31:07
Tips van Mieke zijn er "boenk op". Als je voor 10 a 12 dagen gaat, zou ik indd bangkok doen + eiland. Als je houdt van cultuur moet je er Ayutthaya bijnemen, is gewoon een daguitstap van Bangkok. Qua eilanden: Koh Samui is prachtig, maar Krabi ook, dus dat zou ik ook zeker bekijken! Pukhet is dan weer drukker en minder aan te raden. Maak het niet te druk. Mijn eerste thailand reis was veel te zwaar (op 14 dagen van bangkok naar chiang mai naar koh chang gedaan -> in totaal 3 hele dagen gereisd - los van de vlucht heen en terug - wat absurd was op zo'n "korte" vakantie!)
|
|
Karen
16-6-2012
|
1-12-2011 18:35:26
dag Mieke,
Wij gaan in juli 16 dagen.
Bangkok, Kanchanaburi, chiang mai en koh samui.
Bangkok en ayuthaya hebben we al eens eerder gedaan in juli zonder een spatje regen.
als je het zekere voor het onzekere wil nemen raad ik echter Indonesie aan. dit jaar gedaan in juli en ideaal van klimaat.
In samui begint het regenseizoen later op het jaar dan ik Krabi denk ik, maar alles is relatief natuurlijk
Succes!
|
|
sanne
25-8-2012
|
2-12-2011 12:45:44
Dag Mieke Ik ben al 2 keer naar Thailand geweest. Dat blijven voor mij de mooiste reizen die we ooit gedaan hebben. Wij zijn de laatste keer naar Krabi geweest, omdat ik Bangkok al gedaan had en toch te druk vond. Krabi is een heel leuke plaats en bovendien kan je van daaruit heel wat uitstappen doen. Het eiland van the beach, het eiland van james bond, de phi phi eilanden, tempels, enzovoort. Wij verbleven in dit hotel : http://www.krabi-hotels.com/peacelaguna/ echt prachtig ! Bovendien was het nog betaalbaar. Wij hebben geloof ik 1400 euro de man betaald voor 14 dagen, all inclusive. Groetjes
|
|
Roxanne
25-6-2011
|
7-12-2011 19:25:58
Wij zijn ook naar Thailand geweest... zeker een aanrader voor een hotel ik Khao Lak, zuiden van thailand is the http://www.sarojin.com/ een zalig hotel uitgeroepen tot meest romantisch hotel... en heeft de prijs gewonnen World Luxury Hotel Awards echt als je hier bent zit je in gewoon in de zevende hemel! ons hotel in bangkok was http://www.booking.com/hotel/th/lebua-at-state-tower.nl... dit was ook super! wij zijn 10 dagen geweest 5 dagen Bangkok en dan 5 dagen relaxen in het zuiden wij zijn eind juli gegaan...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|