Terug naar overzicht
Hallo, Ik heb juist het nummertje even geluisterd op youtube, maar ondanks de titel is tit geen samba. Samba is sneller en meer up tempo. Op dit liedje van Santana zou ik eerder een rumba proberen, het is wel redelijk traag. Misschien een trage swing of gewoon een slowtje. (bij dansschool Libert in Hasselt hebben ze een cursus "Swing Together", dit kan op heel veel liedjes o.a. dit ook. De cursus is heel plezant en mooi als openingsdans)Een voorbeeldje van samba: http://www.youtube.com/watch?v=Za-jol3P7Y8 Volgen jullie dansles of gaan jullie dansles volgen voor de openingsdans? Indien jullie lessen gaan volgen zullen ze wel een aangepaste choreografie maken op dit liedje.Een instrumentaal nummer is zeker niet saai. Ik zou er dan wel proberen voor de zorgen dat er wat verrassingen in de dans zitten zodat de mensen geïnteresseerd blijven....Veel succesGroetjesAnnelies
Dag Kaat,Dit is inderdaad geen samba en ik stel me er al helemaal geen meiden met weinig kleding bij voor ;-).Het is jou grote dag, dus als je eens iets anders wil doen dan de gebruikelijke rondjes op 4 tegels vind ik dat dit zeker moet kunnen!Ikzelf ben van plan van onze openingsdans te choreograferen (ben zelf danseres, maar mijn vriend kan absoluuuut niet dansen, maar we kunnen er samen zeker iets leuk van maken)Dus ik zou zeggen, als je dit lied mooi vindt, en je hebt inspiratie om samen iets origineel te maken, gewoon doen!Succes ermee!Groetjes Esmé