Nu Online
Momenteel zijn er 274 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonmoeder mee op bruidsjurkenjacht?

5-12-2011 10:46:00
Hoi,

Binnenkort ga ik op bruidsjurkenjacht en ik was hierover aan het praten met mijn mama. Ik zou met mijn mama en zus gaan kijken. Mijn vriend hoorde dit en vroeg 'en mijn mama dan?'... Ik viel een beetje uit de lucht, want had er helemaal niet bij stilgestaan om mijn schoonmoeder mee te nemen. Ik weet dat ze nogal een andere smaak heeft dan mijn mama en ik en ze is daarboven ook nogal dominant. Nu wil ik haar natuurlijk niet kwetsen, maar ik weet ook niet hoe graag ze mee wil. Ze volgt nogal de etiquette, maar ik vraag me dus af of ik volgens de etiquette mijn schoonmoeder moet meenemen of niet.

Groetjes

Shibby
3-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 25 | Gelezen: 1650

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik5-12-2011 10:49:54

hoi

De 1e keer ben ik alleen met mijn mama gegaan, de 2e keer heb ik mijn zus en schoonmoeder meegenomen. Ik moet wel zeggen dat mijn schoonmoeder een schat van een vrouw is :-)
Dus kan me wel voorstellen als ze een totaal andere stijl heeft of opdringerig is, het niet zo fijn is...

Maar misschien kan je haar de 2e keer of met de 1e pas wel meenemen? Ik denk wel dat schoonmoeders het leuk vinden om een beetje betrokken te worden.

groetjes
Joyce

An
18-5-2012
 Meld misbruik5-12-2011 10:51:28

Mijn schoonmoeder was niet mee. Maar ik vraag haar wel mee voor de 1e pas en vond dat toch een mooie tussenweg. Als ze een andere smaak heeft én dominant is zou ik dit toch niet doen als je voor de eerste keer gaat kijken want dat gaat alleen maar stress opleveren. Tenzij jij je mening erg goed kan rechthouden tegenover de hare natuurlijk ;-). Succes!

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik5-12-2011 10:53:30

Hoi,

Ik ben enkel met mijn mama mijn trouwjurk gaan kiezen.
Persoonlijk vind ik dit ook echt een moeder-dochter moment en ik zou er niemand anders bij gewild hebben...

Groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-12-2011 10:59:49

Hoi,

Ik had mijn beste vriendin mee (ook getuige) en mijn mama...bij het passen.
Schoonmama zal meegaan bij eerste of tweede pas (als ze zich kan vrijmaken want ik ga overdag een afspraak maken). Ze heeft wel al een foto gezien op internet van mijn kleedje, dat wel...en ik laat ook altijd foto's zien van schoenen die ik wil of juwelen die ik heb besteld. Ze is dus wel 'up to date' :-) de schoonmama!

groetjes

sofie
24-3-2012
 Meld misbruik5-12-2011 11:09:48

Ik ben ook gewoon met mijn mama een trouwjurk gaan kiezen.
ik vind ook dat dit een echt moeder dochter moment is.
Nadien heb ik dan wel de schoonmama een foto laten zien van hoe het ongeveer eruit zal zien.Dit waardeerde ze wel.

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik5-12-2011 11:13:26

En wilde je schoonma zelf meegaan of zegt je vriend dat maar omdat dat iets typisch mannen is ;) Ik vind zoiets een puur moeder-dochtermoment en vind niet dat de schoonma daar iets mee te maken heeft. De mijne krijgt mijn kledij niet te zien voor de trouwdag, zelfs de kledij van mijn dochter krijgt ze niet op voorhand te zien. Waarom zou ze ook? Je moet zelf je jurk kiezen he, niemand anders kan je hun idee en smaak opdringen.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik5-12-2011 11:32:32

Dat hoeft helemaal niet, en als ze haar keuze opdringt zou ik het zeker niet doen. Heeft je vriend zussen? Die van mij wel, dus ik ga er vanuit dat ze het ritueel van de jurken kiezen zeker nog kan meemaken (enfin, dan moeten de zussen ooit trouwen, wat er voorlopig niet naar uitziet, maar kom).

Silke
5-5-2012
 Meld misbruik5-12-2011 12:26:43

Bij mij is mijn schoonmama wel mee gaan kiezen (naast mijn mama en zus). Dit omdat ze geen dochters heeft en ze anders nooit zo'n moment als trouwkleed kiezen kan meemaken. Ze heeft ook wel een heel anders smaak als mij, maar heeft die van mij toch wel gerespecteerd.

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik5-12-2011 12:27:33

Bij mij geen enkele van de mama's ...

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik5-12-2011 12:32:13

Hey,
Ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan om mijn schoonmoeder mee te nemen, ik dacht dat dit niet gebruikelijk was. Nu mijn schoonmoeder heeft een dochter waarmee ze dit al eens had kunnen doen dus...
Ik ben met mijn tweelingszus (en tevens getuige), mijn moeder en mijn verloofde (jaja) gaan kiezen. Mijn schoonmoeder heeft mijn kleed pas op de dag zelf gezien.
Persoonlijk vind ik de keuze van het kleed van de bruid een gelegenheid voor de familie van de bruid (en eventueel de getuige) en niet voor de schoonfamilie....
Groetjes

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik5-12-2011 12:40:24

Mijn schoonmoeder is wel meegegaan en wij hebben onze supergoed geamuseerd. Voor mij was het eigelijk evident om haar mee te nemen. Ik heb dan ook een hele goeie band met haar, dus dat ligt wel anders. Misschien eens polsen of ze graag mee wilt? Of zoals anderen hier zeggen kan je haar nog altijd voor een 1ste pas meenemen e.

Groetjes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik5-12-2011 13:02:35

Heyhey,

Bij mij zijn de mama en de schoonmama meegeweest :-). Net zoals ik is mijn ventje enig kind en hij wou dat zijn mama dat ook eens meemaakte.

Groetjes!

Evelien

Severine
26-5-2012
 Meld misbruik5-12-2011 13:37:35

hey,

Ik heb zeker en vast mijn schoonmoeder thuis gelaten, ik heb totaal geen goede band met haar en ze zal dus moeten wachten tot op de trouw! (anders zou er toch niets goed geweest zijn aan mijn kleed). Ze was er wat boos voor maar dat heb ik mij nu echt niet aangetrokken, uiteindelijk is en blijft het een moment voor bruid met mama en getuige!!

groetjes

Sofie

Meld misbruik5-12-2011 13:43:44

Ik voelde aan mijn mama dat zij dat echt zag als een moeder-dochter moment, van ons twee alleen dus. Om te helpen bij de beslissing is er de laatste keer een goede vriendin meegeweest, maar dat was het dan ook. Ik heb mijn schoonmoeder dus niet meegenomen en ben eigenlijk niet echt van plan dat nog te doen voor de pasmomenten.

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik5-12-2011 15:10:49

Mijn schoonmoeder was zielsgelukkig dat ze mee mocht, want met enkel zoons had ze er niet op gerekend dat ze het ooit zou meemaken. Als jouw schoonmoeder ook nog dochters heeft, moet je je zeker niet verplicht voelen. Maar als ze enkel zoons heeft, kan je misschien haar toch uitnodigen naar een tweede pas. Ze zal het misschien ontzettend waarderen en als ze niet wilt, kan ze dan toch vriendelijk afslaan.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik5-12-2011 15:28:52

Ik denk dat het een beetje afhangt van de band die je hebt met je schoonmoeder. Als je haar graag hebt, zie ik geen reden om haar niet mee te vragen. Het maakt toch niet uit of ze dezelfde smaak heeft of niet? Jij kiest toch, de rest mag enkel mee om vrijblijvend advies te geven.Natuurlijk, als je je niet makkelijk voelt met haar erbij, moet je haar niet meevragen. Het is wel de bedoeling dat het leuk is natuurlijk ;-)

Mijn schoonmama is niet meegegaan, omdat ze echt niet kon op de dag dat ik een afspraak had, ze moest naar het trouwfeest van haar metekind. Maar 's avonds op het feest was dat wel het eerste waar ze naar vroeg en ze was dolgelukkig om de foto's te zien. Bovendien gaan we't proberen regelen dat ze toch mee kan bij mijn eerste pas. En zij heeft al twee getrouwde dochters (waar ze dus bij meegeweest is). Ze vindt het gewoon zo leuk! En wij hebben ook wel een heel goede band (mijn aanstaande en ik zijn ook al 14 jaar samen).

Wat de etiquette voorschrijft zou ik echt niet weten, maar ik dacht eigenlijk dat de schoonmoeders erover moesten waken dat het pak van de bruidegom past bij de trouwjurk? Dan moeten ze deze toch gezien hebben?
Maar mijn advies is dus: volg je gevoel. Komen jullie goed overeen, dan vraag je haar mee. Voel je je er niet goed bij, dan vraag je haar niet mee.

Veel plezier met de zoektocht.

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik5-12-2011 15:29:58

Hoi ik heb er zelf ook niet aan gedacht om mijn schoonmoeder mee te nemen...ik dacht dat het gewoon een mooi moment is om met mijn eigen mama en zus te delen. Alleen zij 2 hebben het kleed gezien en wil het ook zo houden het zal een geheim blijven tot de 2de juni
Als je ze liever niet mee wil nemen moet je daar ook eerlijk over zijn tegen jouw verloofde, hij zal dat wel begrijpen hoor...
xxx

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik5-12-2011 15:37:23

Ik heb hier ook even over getwijfeld...
Mijn schoonmama heeft ook 2 zonen maar een heel andere smaak dan ikzelf...
Ik heb gekozen om enkel met mijn mama en 2 zussen te gaan! Ik voelde het ook eerder aan als hét mama-dochtermoment en zij had er toch maar een beetje 'bijgezeten' waarmee ik haar mss nog mee had gekwetst, wat zeker niet mijn bedoeling is.
Ze heeft ook nooit laten aanvoelen aan mijzelf dat ze meewilt...
Ik neem haar ook niet mee naar de eerste of tweede pas, ik vind dat ze dan best nog 2 maandjes kan wachten tot ik in volledig ornaat ben! :-)
XX

tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-12-2011 15:42:24

van mij mocht ze wel mee hoor maar zat meer met een praktisch probleem namelijk wie past er op mijn zoontje ze wilde dit wel doen maar komt ook eens mee piepen met de 1ste pas ik heb mijn kleed samen met mijn stiefmama gekozen mijn mama is zelfstandige en kom nooit mee

heidi

Meld misbruik5-12-2011 18:27:07

ik ben mijn kleedje alleen gaan kiezen, dit voorral omdat ik me niet wou laten ompraten en de verkoopsters hielpen mij enorm goed mee... op de 2de pas nam ik dan mijn moeder en bruidsmeisje mee... mijn schoonmoeder heeft niets van tervoren gezien, ik vond dat dit zo hoorde, zij vroegen mijn moeder ook niet mee voor het kostuum van mijn man te kiezen...

Els
8-9-2012
 Meld misbruik5-12-2011 18:38:38

ik ben mijn kleed alleen met mijn mama gaan kopen! Ik had op voorhand wel al wat foto's laten zien en op internet wat gekeken met haar naar wat ik mooi vond! De volgende keer neem ik mijn zus en mijn mama mee, maar mijn schoonmoeder mag een kostuum gaan uitkiezen voor mijn vriend!
Ik heb het kleed aan haar laten zien op de huwelijksbeurs en ze was er toch positief over! De volgende keer dat ze het ziet zal toch op de trouw zijn! Er mag nog wel wat verrassing zijn hé!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik5-12-2011 19:06:09

Ik ben enkel met mijn mama en mijn zus gegaan! Ik wist wel dat ze graag mee wilde gaan, maar het gaat de laatste tijd wat moeilijk tussen ons -ik neem haar zoon af :P- daarmee dat ik het niet gevraagd heb. Ik heb haar wel daarna beschreven hoe het eruit ziet, maar ik denk niet dat ik haar naar de eerste of tweede pas meevraag... Lieve groetjes Alessia

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik6-12-2011 12:28:18

Ik ben niet met mijn schoonmoeder gegaan, om de eenvoudige reden dat ze 1.) een heel ander karakter heeft als ik en 2.) ze een totààààl andere smaak heeft (zij heeft graag kleedjes overal goed gesloten en ik heb het graag wat bloter), en ik heb echt geen spijt van mijn beslissing. Neem de mensen mee die je grààg mee wil hebben, tzijn jouw topmomenten en laat ze niet verpesten als je dat niet wil.

Liefs,
Vero

Mieke
25-8-2012
 Meld misbruik6-12-2011 16:14:49

Ik ben mijn kleed gaan kiezen met mijn beste vriendin! Zij trouwt 8weken voor ons en ik mag met haar mee haar kleed gaan halen in Madrid op hun kosten.
Maar ik heb mijn mama om een andere reden niet meegevraagd. Mijn mama heeft een totaal andere smaak dan mij. Zij zei direct 'oh jij gaat een prinsesse kleed dragen' En ze wilt het nog steeds niet aannemen dat dat niet zo gaat zijn! Ik weet zo dat ze zware negatieve commentaar zal hebben omdat het wit met zwart is. En dat kan volgens haar niet. Zij is 3j geleden ook met mijn zus meegeweest om haar kleed te gaan kiezen en passen, dus zij heeft dit reeds kunnen doen met haar.
Mijn zus vraag ik zeker niet mee, want zij zag een bruidje aan het stadhuis die een gelijkaardig kleed aan had en ze deed er heel kleinerent over. Zwart is voor een begrafenis en niet voor een trouw.
Mijn schoonmoeder heeft geen dochter(s) dus zij zal dit nooit kunnen doen! Ook mijn vriend zijn meter (zijn tweede mama) heeft geen kinderen en zal dit dus ook nooit kunnen doen. daarom heb ik hen al wel een foto van mijn kleed getoond. Hoe het er uiteindelijk zal uitzien, weten ze ook niet, want er worden nog een aantal dingen verandert die ik niet verteld heb.

Misschien dat ik mijn mama meeneem als ik het de laatste keer ga passen, maar dat weet ik nog niet.

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik11-9-2012 15:19:27

Ik ga met mijn mama en zus, mijn schoonmama en schoonzus en mijn getuige en bruidsmeisje. Dat is een hele bende :) Misschien wel wat te veel maar ik kan niet kiezen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info