Terug naar overzicht
uw sindicaat kan u daar met zekerheid op antwoorden. Zijn kennen alle regels en wetten. Wij kunnen alleen maar uit onze eigen ervaring spreken. Ik krijg hier ook 3 dagen, wij trouwen ook op nen zaterdag en ook Pc 218. Maar mss staat er in de Pc bij je vriend op het werk wel een aparte opmerking in vermeld ofzo. Je kan ook het Pc opvragen en daar zelf eens in lezen. Maar soit, het is tenslotte voor zo een zaken dat we aangesloten zijn bij onze vakbond he...Groetjes,Isabel01/09/07
officieel krijg je maar 2 dagen.maar afhankelijk van PC kan dit er een extra dag bijkomen (zoals in PC218).mijn vriend had dit ook, ikke niet, ik had er maar 2.en ja, dit is ook als je op een zaterdag trouwt.als je op een vrijdag zou trouwen, krijgen ook je ouders en broers en zussen één dag klein verlet, maar dit is enkel als de dag van de trouw een werkdag is. zji krijgen dit dus niet als je op een zaterdag trouwt.groetjesMieke13/05/06
Dit hangt echt van bedrijf tot bedrijf af, niet alleen van de CAO.Mijn vriend heeft het wettelijke minimum van 2 dagen gekregen. Ik heb er 4 (2 wettelijk + 2 dagen cadeau van mijn werkgever).Het maakt niks uit of je op zaterdag of een andere dag trouwt.Groetjes,Lindsay06/05/06
Hallo,Ik denk ook dat het niet alleen van je PC afhangt hoor... Ik val onder PC 218 en krijg maar 2 dagen... Mijn vriend krijgt er 7!!gr,Sofie
Ik krijg er geen, maar heb dan ook een speciaal statuut.Groetjes,Els
wettelijk (opgezocht):2 dagen te kiezen in de week vande huwelijksdag of in de week dievolgt.JOUW BIJKOMENDE VOORDELENIN PC 218Klein verlet1. Ter gelegenheid van je huwelijk heb je als bediende 1 bijkomendeverlofdag op wat wettelijk is voorzien. Als jetrouwt heb je in totaal 3 verlofdagen.Mieke13/05/06
Ik heb er ook 3, maar ik zit in PC 218. Mijn vriend heeft er ook 3.
Hallo,Mijn vriend en ik krijgen elk 3 dagen (als bediende). De dagen moeten genomen worden in de week voor of de week na het huwelijk. Op zaterdag werken we sowieso niet, dus hebben we elk 3 dagen. Karen29-07-06