TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marjon
20-7-2012
|
13-12-2011 11:22:49
Hey Fleur,
Mijn vriend heeft zijn kostuum besteld bij Koonings in Deurn (NL), omdat ze daar de meeste keus hadden en ik mijn trouwkleed die dag zelf er dan ook kon gaan uitkiezen. Maar elkaar hebben we niet gezien.
Over de prijs, het is een heel kostelijk kostuum, mijn vriend zijn kostuum kostte uiteindelijk 2500euro. Dus natuurlijk moet je zelf beslissen of je er zoiets voor wil over hebben, mijn vriend en zijn ouders hadden dit wel, omdat ze ook vonden dat hij iets specialer moest zijn aangezien hij al elke dag in een kostuum rondloopt voor de zaak en die zijn soms ook al iets specialer dan een gewoon kostuum (nl. het merk circle of gentlemen)
Als je toch in het genre van Archetipo wil zitten van kostuum, is er nu wel nog een merk dat erop trekt en dat noemt Tziacco van Wilvorst en die prijzen liggen rond de 600euro.
Hopelijk weet je hier iets meer mee.
Groetjes
|
|
fleur
8-9-2012
|
13-12-2011 11:27:06
Hohoh, ' t is idd duur:s dit wordt een moeilijke keuze. Ik vind ze eerlijk gezegd één van de meest stijlvolle merken die ik al tegengekomen heb. Ik zal dan ook eens op de site van Tziacco kijken, mss dat die mij ook wel aanspreken. Ik dacht dat de prijs van archetipo ging liggen rond 2000 euro.. 't is dus nog ietske meer , uhum.
|
|
fleur
8-9-2012
|
13-12-2011 11:45:25
Heb eens gekeken bij tziacco, en idd , dat merk spreekt mij ook wel aan! Ga het dan ook eens tonen aan mijn vriend! bedankt voor de tip
|
|
Marjon
20-7-2012
|
13-12-2011 12:42:49
Het zijn inderdaad dure kostuums. Het merk Tziacco was hier bij ons in de winkel pas in november binnen en mijn vriend had zijn kostuum in oktober al besteld. (en ook een beetje zijn zinnen op Archetipo gezet en als hij dat doet wordt het ook dat :D) Maar het trekt er wel een beetje op.
Maar de tip was graag gedaan :-) veel plezier met de zoektocht nog!
groetjes
|
|
fleur
8-9-2012
|
15-12-2011 11:11:49
Vroeg me af of je een afspraak moest maken als je kostuums wilt gaan passen.. We zouden zaterdag mss eens naar La baere gaan.
|
|
Jontje
20-7-2012
|
15-12-2011 12:36:29
Bij Koonings in deurne toen wel, maar ik denk bij La Baere niet. Voor het zekerste kan je misschien best eens bellen.
groetjes
|
|
fleur
8-9-2012
|
15-12-2011 20:28:14
Mijn schoonbroer en zus zeggen dat als je kostuums gaat passen voor de bruidegom, dat ze er dan van uit gaan dat je al zal kopen...Klopt dat?! Kan je nt gwn gaan passen en zeggen da je der nog eens over gaat nadennken (lik bij trouwkleed), en da je nog es je moeder of zo zal meenemen voor je beslist?
|
|
fleur
8-9-2012
|
15-12-2011 20:41:49
En mijn schoonbroer en schoonvader willen hun kostuum zelf kopen..wordt dat soms gedaan dat je voor een deel van de suite een huurkostuum besteld en dat de rest zijn kostuum koopt? Of dat een deel van de suite zelf hun kostuum huur en het ander deel zelf kostuum koopt?
|
|
Jontje
20-7-2012
|
16-12-2011 10:39:42
Hey Fleur,
Je bent in geen enkele winkel verplicht van iets te kopen he. Niemand heeft koopplicht, je mag over zo'n dingen zeker nadenken en terugkomen.
Bij ons heeft alleen mijn verloofde zijn kostuum gekocht, omdat hij anders wou zijn dan de rest van de suite, en daar gaf ik hem gelijk in. De andere 6 mannen in onze suite die huren allemaal hun kostuum, ook omdat we gekozen hebben voor een pitalairkostuum met hoge hoed en zo'n kostuum koop je natuurlijk niet. Enkel de witte hemden kopen ze allemaal aan, en dit in dezelfde winkel zodanig dat hier ook geen verschil op kan zitten
Als de ene helft zou kopen en de andere zou huren, zou ik persoonlijk wel maken dat het hetzelfde kostuum is, want anders is er geen gelijkheid meer. Tenzij dat je dat niet zo belangrijk vind.
groetjes
|
|
fleur
8-9-2012
|
16-12-2011 10:50:40
Mijn vriend zal ook een ander kostuum kopen dan de rest van de suite.
Ik vind het gwn zo lastig dat iedereen wel een andere mening heeft in onze gezinnen. De broer van mijn vriend zei gister dat ie zelf e kostuum wilde kopen en zijn vader wil gn huurkostuum aandoen:s Ik kan dan moeilijk eisen van mijn broer en de vrienden van mijn zussen dat ze ook een kostuum kopen:s Dat is nu eenmaal niet goedkoop:s
Voor mij is het niet direct belangrijk dat ze allemaal dezelfde kostuum hebben, maar het moet wel allemaal in dezelfde stijl zijn en ongeveer zelfde kleur, dat er toch iets van samenhang is.Maar ja, als de één begint de kopen en de andere moeten we dan huren, is dat niet zo gemakkelijk om samenhang te hebben ...Want de helft (die gehuurd kostuums gaan hebben) gaan dan juist dezelfde kostuums aanhebben, en diegene die gekocht hebben gaan dan allemaal verschillende aanhebben:s
|
|
fleur
8-9-2012
|
19-12-2011 8:45:55
Gisteren zijn we naar Labaere gegaan en jawel!! we hebben een kostuum gevonden voor mijn vriend.
Eerst heeft ie eens Archetipo gepast, echt wel heel mooi, maar de vest ging vanonder te lang naar mijn goesting. En dan moet je het in het geheel bekijken en ja, dan was het nt zo mooi door die te lange vest. Ik vond het anders wel een prachtkostuum..
We hebben dan andere kostuums aangepast en dan is het uiteindelijk cossmo fabrizio geworden. Met schoenen van archetipo :-) (zit zo zot van da merk) We hebben ervoor gezorgd dat zijn das beetje 't kleur van mijn kleed heeft.
|
|
Jontje
20-7-2012
|
19-12-2011 21:03:05
Super dat je het gevonden hebt! Ook wel een mooi kostuum van cossmo.
De vesten van Archetipo zijn inderdaad wel lang, maar mijn vriend is 1m98 dus bij hem lijken die niet super lang. Schoenen moet hij nog voor kijken, maar op de schoenen van Archetipo heeft hij ook al zijn oog laten vallen :-) Daar ging hij in maart eens voor kijken als hij zijn kostuum terug moet gaan passen (want door zijn lengte moest zijn hemd aangepast worden en de jacket :-))
groetjes
|
|
fleur
8-9-2012
|
19-12-2011 21:21:09
'k geloof dat mijn vriend zo'n 1m75 is.. dus idd wel een verschil met uw vriend. Vond het echt jammer dat het te lang hing, want anders gingen we er echt voor gaan.
De schoenen van archetipo zijn echt wel klassevol! moest wel even wennen aan zijn schoenen, maar vind ze wel heel mooi.
|
|
Jontje
20-7-2012
|
19-12-2011 22:44:10
Ze zijn wel heel mooi die schoenen, wennen moet ik aan mijn verloofde niet meer doen met zijn kledingkeuzes :-) Op een gewone werkdag loopt hij al met laqué zwarte schoenen :-) Hij wil altijd een beetje anders zijn dan andere, hij loopt niet graag in het rijtje zoals iedereen.
Maar nu je het kostuum gevonden hebt, is dat ook weer een zorg minder. En ook wel leuk dat je nu de kleur van de das hebt kunnen afstemmen met uw jurk.
|
|
|
|
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers
in Sint-niklaas |
|