Nu Online
Momenteel zijn er 749 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Curaçao

13-12-2011 13:52:43
Wij twijfelen nog tussen Bali of Curaçao als huwelijksreis. Over Bali heb ik hier en daar wel al iets gelezen op het forum, maar nog niet over Curaçao. Ik begrijp niet goed hoe dat komt. Iemand ervaring met deze bestemming?

Elke
13-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 875

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik13-12-2011 15:47:14

Hoi Elke,

Wij vertrekken over een weekje naar Curaçao dus ik zal je daarna verslag uitbrengen.

In Bali zijn we reeds geweest en dit is echt wel de moeite!

Groetjes

Nele
30-7-2011
 Meld misbruik13-12-2011 17:15:28

Hoi Elke,

Wij zijn deze zomer getrouwd en daarna vertrokken op huwelijksreis naar Bali. Het was een onvergetelijke reis met een geweldige mix van rust, prachtige stranden, cultuur, vriendelijke mensen, luxe en prachtig weer.
Wij hebben er een rondreis gemaakt met een privé gids. Dit is niet zo duur en was echt onvergetelijk. We hebben in totaal in 6 verschillende hotels verbleven waarvan 1 een luxueuze privé villa met zwembad. Via de gids (in Nederlands en met chauffeur) hebben we lokale marktjes bezocht, tussen de rijstvelden geholpen, 's morgens vroeg opgestaan om met een lokaal vissersbootje dolfijnen te spotten, op een olifant gereden, een beer geknuffeld, een vulkaan beklommen, massages op het strand, barbecue met ondergaande zon, ... Je kan er echt je reis maken zoals je het zelf graag wil.
Ook kan je er heel betaalbaar lekker eten. Je moet er dus geen all-in hotels nemen want je kan er op elke hoek heerlijk eten voor geen geld. Alleen de vlucht is niet goedkoop.
Je ziet het, ik ben er vol lof over ;-)
Als je meer info wil, foto's zien of contactgegevens van de gids, mag je me steeds mailen op nbruers@dobit.com.
Geniet van je grote dag want het is echt heerlijk!
Groetjes, Nele

Sonja
16-5-2012
 Meld misbruik13-12-2011 20:36:46

Hoi Elke,
Wij gaan ook naar Bali.
Daar is veel te zien.
Ik ken mensen die in Curaçao hebben gewoond, ze zeiden me dat het een prachtig eiland is maar dat er niet zoveel te zien is. Puur voor de rust en zon!
Zelf heb ik gekozen voor rust en cultuur.
Groetjes,
Sonja

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik14-12-2011 8:07:05

Hoi Elke,

Ik heb mijn verloofde leren kennen op klein Curaçao (onbewoond eiland in de buurt van Curaçao zelf) toen we daar beide (apart) op vakantie waren. Ik heb er dus héééééél mooie herinneringen aan. Ik verbleef in hotel "Mariott" (vlak naast de Hilton die veel minder mooi is ) in een beach front kamer, wat betekende dat als je opstond en je raam opendeed, je met je voetjes in het zand stond. Is echt een héél mooi hotel op 10 minuutjes rijden van Willemstad (als ik het me goed herinner). Neem zeker een huurwagen.

Leuke dingen om te doen zijn: dolphin academy (zwemmen met dolfijnen), beachcinema op Mambo Beach en daar ook eten, eten bij de Kleine Gouverneur in Willemstad, Willemstad zelf en eten aan het Waterfront, Westpunt (bij Jaanchies eten), alle strandjes afrijden (Playa Porto Marie, Cas Abou, Jan Thiel,...), eten bij Hook's Hut (aan de Hilton) en tochtje maken met een glasbodemboot om naar de visjes te kijken, eten bij Brakkeput Mei Mei (grillrestaurant), de struisvogelboerderij bezoeken (heel grappig!), de grotten dicht bij de luchthaven, boottocht naar Klein Curaçao en daar dagje blijven met BBQ (ga niet met Mermaid want dan word je misselijk maar kies voor een luxe-jacht (is niet zoveel duurder)--> staat allemaal in de Que Pasa = boekje zoals zone09/zone 02.

Ik heb me daar rot geamuseerd! Vond het zoooo leuk om aan de andere kant van de wereld te zijn en daar gewoon Nederlands te kunnen (horen) praten.

Als je nog vragen hebt, shoot!

Liefs,

Nathalie

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik14-12-2011 17:44:30

Bedankt allemaal voor de tips! Ze helpen me al een heel stuk!
@ Nele: Goed om weten dat er ook vele goede restaurantjes zijn, want bijna nergens vind je een all-in hotel en dat vonden we al raar.
@ Nathalie: Is Willemstad zelf de moeite om te bezoeken?

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik14-12-2011 21:12:46

Hoi Elke,

Willemstad is natuurlijk niet zoals Rome (waar je tonnen cultuur kan opsnuiven) maar het is wel leuk om eens te doen! Ik zou het zeker niet links laten liggen tijdens mijn reis naar Curaçao!

Liefs,

Nathalie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info