Nu Online
Momenteel zijn er 734 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aanraders Frankrijk voor huwelijksreis?

18-12-2011 11:06:38
Dag bruidjes allemaal,
Mijn toekomstige en ik hebben besloten om na onze grote dag voor zo'n 2 weken Frankrijk te bezichtigen. We gaan zelf met de auto en we willen vooral de regio's Provence-Alpes-Cote d'Azur en Languedoc-Roussilion doen. We willen er een aantal plaatsen uitkiezen waar we dan telkens voor enkele dagen in een klein hotelletje of een gîte overnachten. Omdat we met de auto gaan zijn we dan overdag volledig vrij om te doen wat we willen. Zo willen we het kasteel van Carcassonne gaan bezoeken en gaan kayaken op de Verdon. Hebben jullie nog enkele tips voor ons? Plaatsen of activiteiten die we zeker niet mogen missen? Of eventueel kleine B&B's die echt aan te raden zijn? Bedankt!

Lilabluestar
14-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 974

Severine
26-5-2012
 Meld misbruik18-12-2011 12:02:30

perpignan is zeker de moeite waard om eens in rond te lopen!!

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik18-12-2011 13:36:39

Hey,
ik ga deze topic goed volgen, mijn vriend en ik zijn hetzelfde van plan: ook een rondreis door Frankrijk met de auto, maar voorlopig nog niks concreet vastgelegd.
Als ik op leuke dingen bots, dan laat ik 't je ook weten!

Groetjes,
Evelien

Katrien
22-9-2012
 Meld misbruik18-12-2011 13:45:19

peyrepertuse is een echte aanrader... We vonden dit in elk geval zelfs mooier dan carcasonne zelf...

tima
8-9-2012
 Meld misbruik18-12-2011 15:17:35

j'aime le chateau de versailles was heel mooi

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik18-12-2011 15:23:10

Verbazingwekkend hoe mensen plots zo allemaal op dezelfde idee kunnen komen...
Na enkele heel dure offertes gekregen te hebben voor een zon-zee-strand-vakantie, besloten we gisteravond ook om met de auto door Frankrijk te gaan trekken...
Nu alleen nog uitzoeken waar we naartoe willen want we hebben allebei al grote delen van Frankrijk gezien..
Als we op iets leuks stuiten roepen we! :)
Veel planningsplezier alvast!

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik18-12-2011 21:22:50

Ja een dure vakantie zat er sowieso niet in voor ons, we hebben anderhalf jaar geleden een huisje gekocht en we zitten volop in de verbouwingen. Omdat we samen nog niet door Frankrijk waren getrokken en omdat het toch lekker dichtbij is besloten we al een hele tijd geleden dit te doen. Nu wil ik heel stilaan wat hotelletjes gaan boeken want we gaan in het bouwverlof dus dat is behoorlijk druk. Maar dus al bedankt voor de tips en laat de andere suggesties maar komen!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik18-12-2011 21:59:34

Voor verblijfsadresjes zeker eens kijken bij gîtes van "op vakantie bij belgen" (moet je maar eens googlen), echt super. zij kunnen je telkens ook geweldige bezoek-tips geven in je eigen taal !

Wij deden dat in zomer 2010 , 16 dagen zuiden van Frankrijk, 8 dagen omgeving Mont-Ventoux(provence) en 8 dagen omgeving Perpignan (languedoc rousellion ,nog iets dieper eigenlijk, op een uurtje van spaanse grens)

Avignon is ook écht de moeite. Zoooo gezellig ! Wij waren er net met het straattheaterfestival. Echt super !
Carcasonne is idd ook leuk !

De Provence met Montpellier, aix-en-provence, .Marseille......

Niet zo ver van Bordaux is er ook heel wat de moeite waard.. (streek périgueux/Bergerac)

Perpignan deden wij ook al en is ook wel gezellig... de vaucluse...

ik kan zo blijven opnoemen :) wil je meer info, stuur maar een privé bericht.

weetje, je kiest gewoon 4 hotels uit, voor telkens een dag of 3/4... en je bezoekt telkens de omgeving van dat hotel en je vindt overal wel wat interessants !!

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik18-12-2011 23:29:21

- Eygalières
- Saint-Paul-de-Vence
- Les Baux
- Saint-Rémy
- Cavaillon
- Roussillon (het stadje in PACA)
- Arles
- Avignon
- Perpignan
-...

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik19-12-2011 9:14:37

Hey,

ik zou zeker naar de Mont Ventoux gaan. Dat hebben we vorig jaar gedaan met de kids, dus wel met de auto. ;-) Ik vond het echt wel de moeite, en als we dit jaar weer daar in de buurt op reis zouden gaan, wil ik zeker nog eens terug. Wij huren in Frankrijk altijd een gite (via www.gites-de-france.fr), en dat is altijd heel goed meegevallen. De eigenaar van de laatste gite zei: "de berg heeft z'n naam niet gestolen." Ik had er nog niet over nagedacht, maar het wil dus inderdaad "overal wind" zeggen. Toen we beneden aan de berg vertrokken, was het 25°. Boven was het 5°! Voorzie dus wel warme kledij!!

Orange vindt ik ook een leuke stad. Ze hebben daar een amphitheater, en regelmatig zijn er daar voorstellingen.

"Les Beaux" is ook een leuk stadje. Je kan er wel naartoe rijden met de auto, maar je kan er niet IN met de auto. 't Is echt wel heel toeristisch, dus de kans dat je vlakbij kan parkeren is eerder klein.

Wij weten het nog niet. We hebben 2 kids (tegen de trouw 7j en 5j), dus willen daar ook wel rekening mee houden. Maar mogelijk wordt het een verlengd weekendje Parijs ofzo met ons 2.

Groetjes
Katrien

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik27-12-2011 16:57:23

Na verschillende jaren, ben ik nog steeds een grote fan van Frankrijk!

Mijn favorieten:
Ardèche:
- Balazuc
- Labeaume
- Gorges d'Ardèche
Provence:
- Okergroeven van Rustrell
- Les-Baux-En-Provence (zeker in het betalende gedeelte (fort) gaan, is super!)
- Le Lac de Sainte-Croix (Gorges du Verdon)
Côte d'Azur:
- Cassis
- Antibes
- Villefranche-sur-Mer (zeker gaan eten bij La Mère Germaine)
- Île de Porquerolles (1 van de Îles de Hyères)
- Port Grimaud
- Beaulieu-sur-Mer
- Èze
En uiteraard ook Monaco (op de rots).
Voor meer gedetailleerde tips/foto's mag je altijd een privéberichtje sturen ;)
Groetjes,
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums