Nu Online
Momenteel zijn er 563 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidstasje - echt nodig?

19-12-2011 20:45:45
Hallo allemaal,

Na jurk, schoen en juwelen...op zoek naar een bruidstasje?
Heb hier al topics gelezen over de EHBO-kit met oa pleister tegen blaren, naald-en draad, veiligheidsspeldjes en toestanden :-).
Wie heeft er effectief al een 'bridal clutch' aangeschaft? En tegen welk budget?
Op etsy vind ik er wel een aantal leuke...maar om er nu 75-100€ aan te geven...
Ben wel een 'sjakosjkesmadame'...maar twijfel toch!
Gisteren in Lier wel een winkeltje gezien met veeeeel handtassen en daar hingen ook best leuke witte handtasjes (echt iets voor bruid of suite) en daar was de prijs gemiddeld 20€.

Dus, wie voorziet een tasje?? En wie houdt dat bij op de dag? Bruidsmeisje? Of gewoon ergens in de auto leggen en nadien in de feestzaal ergens opbergen als er nood is aan EHBO? :-)

groetjes!!!

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1289

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 20:52:19

Hey Sandra,

Mijn mama had bij haar huwelijk 3 jaar geleden zo een bruidstasje :-). Het was van hetzelfde materiaal gemaakt als haar jurk en was echt wel mooi maar om eerlijk te zijn: ze heeft daar erg weinig aan gehad. Jij als bruid moet dit immers de hele tijd vasthouden naast nog een bruidsboeket en misschien de hand van jouw toekomstige ;-). Bovendien moet je ook nog mensen kussen en knuffelen enz wanneer ze jou komen feliciteren en zo'n tasje zit dan alleen maar in de weg heb ik gemerkt....

Ik ga er dus geen aanschaffen :-). Ik ga gewoon alle "noodspullen" in een beautycase stoppen en in de wagen van de ouders/schoonouders zetten en nadien in de feestzaal in de ruimte waar enkel wij een sleutel van hebben :-). Zo heb ik toch alles bij de hand maar moet ik het niet vasthouden. En bovendien kan ik zo ook veel meer meenemen (medicijnen, deo, vochtige doekjes, enz) zonder dat het tasje letterlijk uitpuild ;-).

Groetjes!

Evelien

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik19-12-2011 20:59:30

ik had er geen en heb het niet gemist, je hebt je boeket vast en krijgt de hele dag vanalles in je handen gestopt van kindjes, vrienden, gasten, etc.

Mijn lipstick zat in de handtas van mijn getuige en dat was het enige wat ik echt bij me wou hebben.
Deo, parfum etc zat in de ruimte in de feestzaal waar we onze spullen hadden liggen en als ik moest plassen ging ik naar boven naar ons 'eigen' toilet en kon ik me daar ook ineens verfrissen.
En naald en draad werden door de zaal meteen tevoorschijn getoverd toen bleek dat de rits van mijn jurk loskwam zodra ik ging zitten.
Dus no worries ! en het geld ergens anders aan geven ;o)

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik19-12-2011 21:22:12

hey Sandra

Ik had er eentje waar mijn ehbo-spulletjes (en gsm, paspoort, zakdoek,...) inzaten. De vrouw van onze ceremoniemeester heeft dit bijna de hele dag binnen handbereik gehouden, 's avonds ging het in de koffer van onze bruidswagen. Ik had een gewoon wit tasje (enveloppe-model) van Claire's (oa op de Meir) en het kostte me 12 euro, en ik heb het sindsdien ook nog gebruikt, dus helemaal niet verloren.

Ah ja voor alle duidelijkheid, ik heb het dus niet zelf gedragen tijdens de dag!

groetjes
Joyce

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik19-12-2011 21:24:30

Ik ga gewoon een mooie betaalbare clutch zoeken...
Eventueel zelfs in een kleurtje of zilver zodat ik het nadien nog kan gebruiken.
Op de dag zelf ga ik mijn getuige of zus de opdracht geven om er mee rond te zeulen hihihi

Kijk zeker eens op Bouffante.nl :-)
Superleuke en goed van prijs!

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik19-12-2011 21:43:32

Ik ga er geen meenemen. Ik geef gewoon alles aan mijn moeder, en zij mag ermee sleuren

Trouwens, ik heb nu handtassen formaat "postzak", dus ik ga toch nooit alles in zo'n kleine tas krijgen. Dus ik ga doen zoals Evelien en Brenda : een noodtas maken, en die bij iemand in bewaring geven. De hoognodige spullen zoals identiteitskaart of lipstick ga ik dus aan mijn moeder geven (mijn getuige is mijn broer, ik zie hem niet meteen met een tasje sleuren )

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:17:09

Bedankt voor de reacties dames!
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om het echt aan mijn arm, hand te dragen hoor...ik zou er ook iemand mee opzadelen :-) hihi om het zo kortbij te hebben mocht het nodig zijn!

@ Carrie: yeps, die website heb ik ook al gezien...staan wel leuke clutchkes op é :-) als we dan toch EHBO moeten meedragen, mag het nog altijd iets elegant zijn ;-)

groetjes!

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik19-12-2011 22:43:39

Als je mij een clutch in de handen steekt dan verlies ik die sowieso :P We zullen wel in de luiertas van ons dochtertje een apart tasje steken met die dingen, want wat je niet mee hebt, zal je vast en zeker nodig hebben ;D

Serena
25-5-2019
 Meld misbruik19-12-2011 22:46:56

Ik ga ook geen tasje meenemen, je moet het bruidsboeket al dragen ..
wel ga ik een beautycase vulllen met deo, naald en draad , pleisters, parfum ed, die zet ik dan in een kamertje waar alleen wij inkunnen ofwel in de koffer van onze auto.

Groetjes Serena

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik20-12-2011 5:32:19

Ik heb wel een tasje voorzien. een kleintje waar ik vanalles in kan steken, het is zwart dus ik kan het achteraf makkelijk nog dragen.
Ik heb geen bruidsboeket te dragen, dus is een tasje wel handig om een zakdoek bij de hand te hebben.

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik20-12-2011 9:03:07

Ik ga op zoek naar een klein tasje (bij Claire's of Veritas) en de ceremoniemeester krijgt de eer om erop te passen Je loopt sowieso al met een boeket en ik wil toch nog wat ruimte overhouden om de nodige kussen en knuffels in ontvangst te nemen.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik20-12-2011 9:30:25

ik zie er al tegenop om heel de dag het bruidsboeket mee te sleuren Laat staan, een handtasje....Bij ons zal ook alles in de ceremoniewagen te vinden zijn...(en dat is dan de auto van m'n ouders, dus da's wel handig..)
groetjes!

Lien
26-5-2012
 Meld misbruik20-12-2011 9:59:48

Ik voorzie zeker geen tasje, da's gewoon de enige dag dat een vrouw daar eens niet moet aan denken! Zalig toch :-) Ik zal wel een zakje voorzien van allerlei zaken die ik in nood nodig kan hebben, maar daar zal wel iemand anders voor zorgen, of het zal in een auto liggen.

Sofie
11-2-2012
 Meld misbruik21-12-2011 14:17:15

Ik denk dat ik ook gewoon iets in de wagen ga voorzien. Al ga ik me wel 'naakt' voelen, zo zonder handtas. Het is al erg genoeg dat ik geen horloge kan aandoen, wat ik normaal gezien altijd aan heb.

Jessica
5-5-2012
 Meld misbruik22-12-2011 0:02:50

hey, ik neem zeker geen tasje, ik zou niet op zo een mooie dag de hele tijd ne sjakos willen meezeulen :-) dus zorg ik ervoor dat de noodtoestanden bij mijn mama in de sjakos zitten
groetjes...

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik23-12-2011 14:11:00

Lang leve de mama's...

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik23-12-2011 16:45:04

bij mij zal het lang leve het bruidsmeisje (groot) zijn! :-)
zij zal er op mogen passen...of het verdwijnt in een auto tot ik het nodig zou hebben :-)

groetjes!

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik24-12-2011 15:09:44

ik had wel een tasje met enkel poeder, zakdoek en mijn lipgloss
En ik heb er echt niet zoveel hinder van gehad hoor.
Ceremoniemeester heeft dit overgenomen in het Gemeentehuis en Kerk enzo, in de zaal leg je het gewoon neer.Had wel meer een buideltje dat je rond de pols kunt hangen .
Ik vond het toch wel practisch om bij me te hebben
zie deze foto
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=101504785086656...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...