Nu Online
Momenteel zijn er 659 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tiara, passé of niet?

28-12-2011 9:12:01
ik twijfel heel hard of ik een tiara zou dragen of niet. Ik vind het op zich heel leuk, maar heb een beetje schrik dat het erover gaat zijn of dat het heel carnaval gaat overkomen. Toen ik in de winkel mijn kleed heb gepast had de vrouw in de winkel een tiara in mijn haar gedaan ( uit mijn vraag) en dat was eigenlijk wel mooi. Dus ik was er vanuit gegaan dat ik voor een tiara ging gaan, maar nu merk ik dat er eigenlijk maar weinig bruidjes er eentje dragen en ik heb al commentaren gekregen van mensen dat ik niet letterlijk het prinsesje moet uithangen. Dus.... nu weet ik het niet meer :-(
Ook heb ik helemaal geen idee wat nu het verschil is tussen een tiara en een tiara met kammetjes.
Ik heb wel al 2 tiara's op het oog maar geen idee of die bij mijn kleed gaan passen.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1257

Claire
25-2-2012
 Meld misbruik28-12-2011 9:39:00

Ik vind dat als jij zin hebt in een tiara, dat je er dan ook voor moet gaan. Als je kleed vrij "uitbundig" is, kan je nog steeds gaan voor een meer bescheiden model en een eenvoudiger kapsel om het geheel niet "telefacts-zigeunerbruid-achtig" te maken. Neem de foto's mee naar de bruidswinkel, en vraag daar raad. En aan je kapper.
En ik zou dan vervolgens gewoon mijn zin doen Het is jouw dag, niet die van een ander!

Wat het verschil is tussen de twee kan ik niet zeggen, ik dacht dat een tiara steeds met kammetjes in je haar stond, en dat het anders en diadeem was... Maar daar kan ik ook fout in zijn.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik28-12-2011 10:32:40

Wie zijn die mensen wel niet dat ze zeggen dat jij niet 'het prinsesje moet uithangen'? Niets van aan trekken. Natuurlijk moet je je niet gedragen als een bridezilla en onuitstaanbaar doen tegen iedereen, maar je kleding kies je lekker zelf. En als dat een prinsessentenue is, so what? Ik zelf ga waarschijnlijk geen tiara dragen, maar vind ze wel heel leuk. Niets houdt jou tegen om het wel te doen.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik28-12-2011 10:34:31

Misschien kan je een mooie diadeem aandoen? Eentje mét bling bling maar die niet een kroontje-look heeft?
vb http://www.lemony.nu/collectie/tiara's/blauw/Tiara-505
of zo'n grotere kam/juweel in je haar?
http://www.shoptigerlilly.com/collections/headbands/pro...

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik28-12-2011 10:36:16

Mijn mening?

Vind je een tiara mooi? --> dan doen!!!

Ik heb een tiara gekocht voor mijn grote dag en ik voel me er echt heerlijk mee!!
Voor mij geen twijfel mogelijk.

Succes!

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik28-12-2011 10:45:32

hmmm allemaal al goede opmerkingen.

@ carrie: ik kan geen diadeem dragen tenzij ik deze niet als diadeem draag, ik krijg daar altijd zo ontzettend hoofdpijn van
en die kam is cool, past alleen totaaal niet bij mijn kleed :( ik wou eerst super vintage gaan maarja dan kies ik zo een klassiek kleed ...zucht....

ik twijfel tussen ofwel geen ofwel de volgende( beide redelijk kroontjes achtig):
http://lemony.nu/collectie/tiara%27s/zilver/Tiara%20043
of http://www.glamourousgowns.co.uk/shopdata/show.php?dres...

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik28-12-2011 10:56:53

Seg wat voor belachelijke commentaar is dat nu weer!?

Ik draag ook een tiara !!! En de commentaar van anderen kan mij gestolen worden!
Ga er gewoon voor!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik28-12-2011 11:26:35

ik zou ook niet naar andere luisteren moest ik dat gedaan hebben moest ik van de 1 een gekleurd kleed aan want ja je hebt al een kind en woont samen of van nog iem anders een strak KORT jurkje omdat ik 'maar' 1m59 ben . ik ga int lang en int wit ! je moet zin doen ik vind trouwens het 2de heel mooi en super kroon achtig alle kbedoel geen enorm ding die in de lucht gaat

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik28-12-2011 11:52:45

Hoi,

Ikzelf zal geen tiara dragen omdat ik vind dat dat niet past bij mij, maar moest één van mijn vriendinnen zeggen dat ze een tiara zouden dragen dan zou ik daar helemaal geen commentaar ophebben. Als jij dat graag wil dan zou ik er niet over twijfelen. En net zoals tima vind ik de tweede heel mooi... Moest ik dan toch voor een tiara gaan dan zou het eerder die zijn dan de eerste.

Lieselot
10-3-2012
 Meld misbruik28-12-2011 12:37:05

De dag van jullie huwelijk is net dé dag dat je je een prinses mag voelen, dus ik zou me van alle commentaar niks aantrekken en je eigen gevoel volgen!
Dit is jullie dag!!

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik28-12-2011 14:50:06

hoi,

ik heb ook een tiara, en heb er nog geen moment spijt van! heb wel niet zo een opvallende met veel tralalie en trallala gewoon iets simpel maar mooi. dus als jij dat wil waarom ni?
ik heb een tiara met kammetje maar weet zeker dat mijn sluier eraan zal moeten vastgemaakt worden. ook heb ik een tiara zonder kammetjes hier thuis liggen (meer collectiemodel). daar zitten ijzeren lusjes aan vast om in je haar met zo van die speldjes vast te steken. Het is jouw trouwdag, je moet doen waar jij gelukkig in bent en niet een ander!!!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik28-12-2011 15:29:24

Ik vind ook dat je dit gewoon zelf mag en kan beslissen hoor!!!
Ik heb trouwens dit en vorig jaar nog 2x een bruidje gezien met tiara dus...
Als jij je er goed bij voelt, het past bij jouw stijl/kleed en jijzelf wilt er één dragen, waarom niet? Het is jouw dag he! Dat mensen zich daar toch allemaal mee bemoeien he...?
Ikzelf ga er geen dragen maar dit heeft gewoon met mijn eigen smaak/stijl te maken.
XXXX

Anneleen
4-8-2012
 Meld misbruik28-12-2011 19:38:39

Ik heb ook gekozen voor een tiara, dus laat je zeker niet tegenhouden door stomme opmerkingen. Het is wel jullie dag hé!!
Als je een tiara neemt zonder kammetjes dan moet uw kapper dit in uw haar verwerken.
Gewoon wat uitproberen en zien ...

Veel plezier xxx

Serena
25-5-2019
 Meld misbruik28-12-2011 19:55:48

Ik draag ook een tiara, en ik zeg tegen iedereen dat ik op die dag een prinses ben!
laat ze maar zeggen,
het gaat er tenslotte om dat jij u goed voelt en als da zo is met een tiara dan is het zo!
ik zou gewoon gaan waar jij u goed bij voelt. het is jullie dag en daar moet niemand over beslissen.dus ik zou zeggen ga ervoor!

Groetjes
S.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik28-12-2011 20:04:47

Hey,

Ik heb tijdens mijn pas een diadeem gedragen en ik dacht ook meteen - auw, daar krijg ik pijntjes van zo achter mijn oren...
En ik had ook iets van 'is dit er nu echt niet over'...echt princess style :-) maar mijn jurk is wel heel romantisch! Dus ik ga bij men volgende pas toch nog eens een tiara erbij passen en dan beslissen...

En met een 'one day princess' look is niks mis!!! :-)

groetjes!!

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik28-12-2011 21:30:20

Hey Sara,
zoals iedereen hierboven aangeeft: het is jouw dagje, dus wil jij een tiara dragen, dan moet je dat gewoon doen. De mensen die zulke rare commentaren geven doen dat vast gewoon uit jaloezie!
Om je te helpen bij je keuze: ik zou voor nummertje 2 gaan ;).

Liefs,

Evelien

heidi

Meld misbruik29-12-2011 9:15:10

doen wat je zelf wil en mooi vind... ik had ook een tiara (was mijn verlovingsgeschenk), ik voelde me een hele dag supper, en dat mag ook...het is tenslotte jullie dag,jullie moeten stralen en de ster zijn die dag...

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik29-12-2011 11:38:59

Als je zelf een tiara wil dragen moet je dit zeker doen.
Ik heb zelf geen tiara want dat vind ik er voor mij over maar wel een hoofdband met glitter (ook wel bling-bling
http://www.etsy.com/listing/85039898/wedding-headpiece-...

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik29-12-2011 12:31:19

Hoi Sara,

beide zijn heel mooi en toch eenvoudig.
Als je jouw haar een beetje doet zoals het model op de 2e link, dan lijkt het zelfs niet zo echt een "kroon" (in tegenstelling tot plat sluik haar en grote tiara...)
Ik vind deze 2 echt niet "overdone", ze zijn mooi en elegant en dat beetje bling mag toch zeker wel !
Als je het niet op jouw trpuwdag mag doen, wanneer dan wel?? :)

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik29-12-2011 16:25:09

Hey,

Ik heb ook een tiara (heb deze al gekocht) en ook een lange spaanse sluier..... soms denk ik ook zal het niet te veel worden... over the TOP...

Mijn tiara is een echt zilveren tiara eentje uit 1940 een origineel vintage stuk... heb er genoeg voor betaald, dus denk dat ik hem zowizo ga dragen...

Als je het mooi vind zeker DOEN!!!

En je mag gerust een princes zijn!!!

Wel vind ik sommige tiara's te carnaval achtig...of doen ze me denken aan mijn kindertijd (toen ik me als princesje verkleedde) best gewoon een mooi exemplaar uitkiezen....

de mijne is: de Beckley tiara,
http://www.vintage-tiaras.org/index.php?page=tiaras

Groetjes Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...