Terug naar overzicht
De enige tip is die dagelijks aan te doen en er elke keer langer mee rondlopen. NEem naar je werk altijd je tweede paar schoenen mee (gebeurt echt meer dan je zou denken), kook thuis op je schoentjes. Draag vanaf je savonds thuiskomt je hakjes tot het pijn doet.. ga naar de bakker met je hakjes, .... langzaam aan bouwt dat op hoor.ah en er zijn ondertussen in schoenenwinkels voldoende hupljes om op je zool te leggen/kleven om je voetjes zachter te laten lopen.Maar hakjes verschillen van schoen/schoen. Hoe rapper je dus je bruidsschoenen hebt, hoe beter: loop ze tzoveel mogelijk in !
Oefenen...en idd dagelijks hakken dragen...zo kunnen je voetjes wennen!Van die Scholl party feet gelkussentjes kunnen ook helpen :-) neemt de druk een beetje weg...Veel succes ermee!!groetjes
Inderdaad, gewoon meer en meer aan doen, oefenen op momenten thuis, het werk of als je weet dat je vb op restaurant gaat, dan draag je de hak maar moet je niet constant recht staan maar went je voet wel aan de vorm! Voor de trouw zelf zou ik dan kiezen voor schoenen met hak van vb 5cm, ook al mooi en nog te doen! Ik draag veel hakken en heb zelf ook geen te hoge gekocht omdat je wel hele dag ermee door moet en onder de jurk zie je ze toch niet! En geef voldoende geld uit zou ik zeggen, degelijk merk is vaker beter dan goedkopere die harder zijn en sneller pijn doen! Vriendin van mij die nooit hakken droeg voor haar huwelijk ook hakken gekocht van ong 5cm en ze heeft ze aangehouden tot ergens 2u! Dus dat lukt je wel!! Niet teveel mee inzitten!
Aaah en eens je je trouwschoenen hebt, deze aan doen thuis om vb te strijken ipv weg en weer lopen, ze zijn ze toch ingewerkt maar is hiel en zool nog niet versleten! Groetjeeeeeessss!
Ik had mijn trouwschoenen 3 maanden op voorhand. Ik had ze in een schuif van mijn bureau gelegd en ze dagelijks gedragen. In het begin kon ik ze max 3 uurtjes aandoen en op de trouw heb ik ze 15 uur aan gehad of zo :-) ik vond dat dat meer effect had dan de schoenen enkel te dragen om te strijken, omdat ze zich naar mijn voeten gezet hebben en aan je schoenen weten ze toch niets meer. Veel oefenen is dus de boodschap!
De gelkussentjes voor onder de bal van je voet, helpen inderdaad goed. Regelmatig aandoen is uiteraard nodig en veel oefenen, he.Een tip qua hak : Zelf draag ik vaak hakken (zelfs meer dan 10cm), maar de moeilijkste hakken vind ik die dat breed zijn aan de schoen en onderaan, maar in t midden smal... of smal naar benedenvb je kan beter een stevige hak nemen die recht naar beneden gaat, die zijn stabieler en dan ogen je enkels smaller hihi vb
oei geen foto's....met de smal-gaande hak bedoel ik bvb Elsa Coloured Shoes SHIRAZen met de brede hak bedoel ik bvb Elsa Couloured Shoes PEGGY
een goede tip is inderdaad regelmatig dragen. maar begin al eens met botjes te kopen met een stevige hak eraan. Dan heb je in het begin het gevoel dat je nog je vertrouwde schoenen aan hebt, op die manier leer je ook wennen aan het hakken dragen.vroeger kon ik absoluut niet met hakken overweg, heb toen botjes gekocht van Gabor, en die zaten super en sindsdien draag ik eigenlijk niets anders meer.voor pumps zou ik inderdaad een gelkussentje of hielstrips voorzien. Maar als je een goede (mss wat duurdere schoen) koopt zit zo'n gelkussentje erin verwerkt.ik heb mijn trouwschoenen bij de bruidswinkel gekocht (een klein hakje) en toen ik die paste waren dat precies kussentjes aan je voeten. vanaf januari (als ik de tweede pas ga doen) krijg ik de schoenen mee, en kan ik er wat aan wennen.veel succes (en voorzie reserve schoenen op je dag, dan kan je op de dansvloer je makkelijke converse aandoen, en wrs ziet niemand dat onder je kleed :) )
Hey,vooral goed met je heupen wiebelen, met hoge hakken wandelen zonder te wiebelen met poep dat lukt niet... dus laat je volledig gaan....Veel succes er mé.Groetjes Ellen
Hoi SaraIk had net hetzelfde probleem als jij!! Ik loop ook altijd rond met platte schoenen of met een héél klein verwaarloosbaar hakje (moccasins etc). Wat ik nu gedaan heb ik mij schoenen gekocht met een iets hoger hakje dan normaal en die stillaan altijd meer gedragen. Ondertussen ben ik het perfect gewoon geraakt en nu heb ik een ander paar schoenen dat ik af en toe begin te dragen die nog net iets hoger zijn. Ondertussen heb ik zo ook geen last meer van pijn aan m'n voeten. Nu sowieso wou ik ook geen trouwschoenen met een hak van 8 cm... dat zou voor mij echt de hel zijn :p Ik heb nu mooie trouwschoentjes gevonden met een hakje van een 4 tal cm en ze zitten perfect!! :DGroetjes & veel succes ermee!!!Katrien