Terug naar overzicht
Hanne, wij hebben onze inspiratie gehaald uit de zaal zelf. Wij gaan met architecten werken. Maar op zich je MOET niet met een thema werken he, je kan ook gewoon met nummers werken, dat is iets klassieker maar waarom niet. Wij zijn zelf ook niet echt thema mensen met ons huwelijk maar vonden architecten wel passen. Je zou eventueel kunnen werken met items die diep rood zijn ( of rood in het algemeen) of iets met fruit ofzo? De aardbei tafel en de cranberry tafel en de tomaten tafel ;-)
Heyhey,Wij zullen door de dag heen wel met een thema werken en trekken dat ook door in de zaal (in naamkaartjes, menukaarten, bedankjes, enz) maar toch hebben wij besloten dat we dit thema niet gaan gebruiken voor de tafels. Wij gaan gewoon voor de traditionele naamsafroeping omdat we dit beiden heel stijlvol vinden en vinden dat er al teveel met thema-tafels gewerkt wordt :-).Misschien een optie als jullie niet echt iets vinden?Groetjes!Evelien
hey,Wij hebben door de dag heen geen thema, maar s'avonds om iedereen naar zijn plaats te wijzen werken we met sportwagennamen! omdat mijn verloofde daar zo zot van is! en hij is nu heel fier dat hij dat helemaal mag ineensteken en maken! en dat thema heeft ook niets met onze dag te maken! zelfs ni voor het vervoer!! hopelijk vind je ook mischien iets dat je verloofde graag doet of ziet!groetjes xxx
Hey,Wij hebben ook geen thema en geven de tafels de namen van de plaatsen die we gaan bezoeken tijdens onze huwelijksreis (Amerikaanse Westkust). Als cadeau gaan we ook centjes vragen en dan weten de mensen ineens voor welke reis ze ons iets cadeau doen Als jullie niet op reis gaan: plaatsen waar jullie al geweest zijn en die een speciale betekenis hebben voor jullie? Nog een leuke: vrienden van ons doen graag gezelschapsspelletjes en zei hadden tafelnamen als Qluedo, Levensweg, Monopoly,... Even grasduinen in gemeenschappelijke interesses waaraan de mensen jullie herkennen?Succes!Groetjes
Ik heb er ook al over nagedacht en weet het ook niet goed. Taditionele naamroeping is inderdaad heel stijlvol, maar dat duurt zolang en daarom wil ik ook per tafel werken. Maar hoe, dat is nog een vraagteken.
Ik ben persoonlijk niet echt een voorstander van traditionele naamafroeping. Voor mij duurt dat veel te lang, vooral als je met veel gasten zit. Gelukkig heb ik dat de laatste jaren niet meer meegemaakt. Zelfs bij een feest zonder specifiek thema, werd er meestal per tafel gewerkt. Soms gewoon met nummers, soms met namen voor de tafels. Dan krijg je meestal een kaartje bij aankomst met de naam van de tafel. Soms worden de tafels dan afgeroepen, soms staat bij de ingang een bord met welke tafel waar staat en mag iedereen gelijk naar binnen. Bij ons zal iedereen een concertticket krijgen (originele tickets gescand en opnieuw geprint) en om binnen te gaan wordt er een bekend liedje gespeeld van de artiest op hun ticket en dan mogen ze naar hun tafel. Op tafel zal een grote foto van de artiest staan, met op de achterkant een korte biografie.
Hallo Hanne, Wat mij heel erg leuk leek waren de kraskaartjes in de stijl van jullie uitnodiging. Daar kan je bv de nummer opzetten van de tafel 1-2-3-4. Je kan het eens bekijken op http://www.cartarosa.be/prijzen_trouwkaarten.html. Onderaan staat een filmpje. Ik ga het allesinds onthouden voor als wij trouwen.
Hey,Bij ons krijgen de mensen als ze binnekomen een kaartje met een tafelnummer erop en de naam van een liedje. En wanneer dit liedje dan gespeeld wordt,dan worden de mensen verzocht van naar hun plaats te gaan... Zo hopen we ook al een beetje een leuke sfeer te hebben,dat iedereen na het eten direct de dansvloer op wil.Naam afroepingen duren naar mijn mening toch wel veel te lang en na een paar tafels luisterd er niemand meer.Groetjes Anneken
Bij ons kregen de gasten bij het binnenkomen een afbeelding van een bepaalde soort snoepjes. Per tafel was er dan een bepaalde soort snoep voorzien (bv. banaantjes, kikkertjes, drakulatanden, aardbeien, enz) en stond er per persoon een zakje van de snoepjes van hun tafel...