Terug naar overzicht
Misschien dat er in je oorbellen nikkel ofzo zit. Ik kan sinds enkele jaren ook geen oorbellen meer verdragen die niet van puur zilver of goud zijn. Bij mij helpt het soms ook al om minder last te hebben door mijn oorbellen regelmatig te ontsmetten met gewoon ontsmettingsmiddel.
Zo raar van mij is het ook zo. Hangeroorbellen kan ik zonder problemen dragen maar stekertjes kan ik dus niet meer verdragen. Het kan niet aan nikkel liggen bij mij. Ik weet totaal niet wat ik ertegen moet doen.
Hey Eveline,Misschien met eau de cologne ontsmetten... Zowel je stekertjes (die stokjes, niet de gehele oorbel) als de gaatjes in je oren... Ik weet nog als ik gaatjes heb laten schieten dat ik dit geregeld moest doen om ontsteking te voorkomen. Misschien is er nu bij jou toch een kleine ontsteking ontstaan (een klein wondje?) en moet dit eerst goed genezen voordat je weer de oorringen zonder problemen kunt dragen. Als je het probeert, best dit 's avonds doen want die eau de cologne ruikt nogal straf hé :) Groetjes,Nellie
Ik heb hier al een paar jaar last van, en draag nu enkel oorbellen voor speciale gelegenheden. Ik heb een paar truukjes waardoor ik ze een dag kan inhouden: zowel de oorlel als de oorringen goed ontsmetten met ontsmettingsmiddel, ofwel oogzalf smeren op de oorlel en de oorringen (tip die ik jaren geleden eens meekreeg en die goed werkt).Succes!
Hoi, Ik kan er ook niet tegen, dus ik draag gewoon geen oorbellen.Ik draag ook geen halsketting omdat mijn jurk het ook niet nodig heeft, maar je kan bv wel iets in je haar stekken, zodat je toch een juweeltje hebt.
Hallo,Bij de apotheker kan je speciaal product kopen voor op de oren te spuiten.Dat helpt bij mij wel vré goed.Succes
Ik verdraag ook geen zilver. Ik zet dan wat transparte nagellak op de stukken dat mijn huid aanraken. Voor mij helpt het en je ziet er niets van.
Waauw! En ik die dacht dat ik hier weinig of geen reactie op zou krijgen :-DHeel erg bedankt voor de tips allemaal, ik weet wat me te doen staat...
Hey Eveline,toen ik pas oorbelletjes had, moest ik m'n gaatje & de oorbellen (dus ook enkel het stekertje, ni de volledige oorbel) inwrijven met St Jans-olie (of Johannesolie, dat is hetzelfde). Zo was ik het snelste van een ontsteking vanaf.Succes!Katrien
Ik heb al 25 jaar gaatjes in m'n oren, en de laatste tijd heb ik ook soms last van ontstoken gaatjes. Zelfs met sterling zilver, 18kt goud en andere dingen die gegarandeerd nikkelvrij zijn. Mijn oplossing is alles goed ontsmetten, zowel je gaatjes als de hele oorbel (het stekertje en het dopje, of de hele haak), en zorgen dat al het vuil uit je gaatjes is. Ik ontsmet alles elke keer voor ik oorbellen indoe, en liefst ook als ik ze weer uitdoe.Als ik zie dat er bij het uitdoen een soort van "korstje" op de oorbel ligt, moet ik zorgen dat alles goed ontsmet is en een dag of 2 geen oorbellen dragen.Ik gebruik Hexomedine transcutaan om te ontsmetten, een klein flesje van bij de apotheek. Ik heb het ooit aangeraden gekregen door de dermatoloog toen ik preventief een vlekje liet wegnemen om het wondje te ontsmetten en gebruik het sindsdien altijd. Het doet zelfs wonderen tegen het ontsteken van de krabben van de kat en van papiersneetjes. Zo heb ik het minste last. De tip van de oogzalf ga ik zelf ook eens proberen!
Hallo ik ben ook fan van oorbellen van de six (dus geen goud of zilver) en bij mij is de truc: ontsmetting op de oorbel spuiten (dus op het stukje dat door je oor gaat), het noemt "cedium" (ontsmettingsflesje) verkrijgbaar bij de apotheker,en nu genieten met je oorbelletjes Groetjes,Vero
Ik ken het. Heb al 2 keer gaatjes laten schieten (1 keer voor mijn eerste communie en 1 keer in het vijfde leerjaar) maar telkens ontsteken mijn gaatjes wat ik ook draag (goud, zilver,...). Ik heb het opgegeven en ga nu "gaatloos" door het leven :) Mijn kleed heeft onder de buste een lint met steentjes op waardoor een halsketting véél te druk zou zijn. Ik ga dan ook kiezen voor een armband en een haarkam om het geheel toch wat te pimpen :)Maar hopelijk werken de trucjes van de bruidjes hierboven en kan je schitteren met je oorbellen!Liefs,Nathalie
Hoi EvelineIk had dit vroeger ook en nu nog steeds met oorbellen van bvb Ti Sento in het zilver...De enige oorbellen die ik dag en nacht kan verdragen zijn echt 18kt gouden oorbellen...Ik heb me een jaar of drie geleden zo'n paar gekocht die niet te opvallend zijn en die kan ik echt aanhouden zonder probleem.Doe ik eens een avond iets fake aan (ik koop dat soms natuurlijk ook voor bij een bepaalde outfit) dan lukt het nog wel maar na een ganse dag heb ik ook problemen...Hopelijk ben je hiermee geholpen.GroetjesKatrien
Hoi!Ook ik heb erg veel last gehad van ontstoken gaatjes en bij mij hielp maar 1 ding: Isobethadine op een oorstokje doen en zo de gaatjes ontsmetten, erna ook de oorringen ontsmetten (het oorstokje zorgt ervoor dat de vloeistof effectief goed terechtkomt en niet allemaal ernaast ;-) En dan vaseline op een oorstokje en weer de gaatjes ontsmetten en ook op de oorringen doen. Wel een gedoe maar die combinatie hielp als enige bij mij. Ik droeg toen ook enkel witgoud tot de ontsteking helemaal over was.Nu jaren later onsteekt het af en toe nog eens door een trui te wild uit te doen ofzo en dan moet ik het weer een paar dagen doen.Ik ben al opgelucht dat ik niet de enige ben ook met dit lastige probleem.Veel succes!!!