Terug naar overzicht
hey,ik zou da zo persoonlijk ni op de uitnodiging zetten! bij ons staat er gewoon: gelieve te bevestigen voor 31 maart! dus zowel ja als nee moete ze bellen! en diegene die dan bellen en nee zegge dan ga ik da tege hun persoonlijk aan de telefoon zeggen! en moesten ze niets laten weten tege die datum bel ik ze zelf wel op! :) groetjes jana
Ik zou het ook niet letterlijk op de uitnodiging zetten. Als er zijn die niets laten weten, dan spreekt dat toch voor zich dat ze niet zullen komen? Ik ga wel met een paar weken reserve werken; de bevestigingsdatum op de uitnodiging zal ongeveer twee weken vroeger zijn dan wanneer we het definitieve aantal aan de feestzaal moeten doorgeven.
hey dames, bedankt voor het antwoord.bij ons komt er ook gelieve te bevestigen voor datum maar het is juist om te voorkomen dat ik moet rond beginnen bellen om te vragen of ze wel of niet komen dat ik er graag een tekstje op een apart papiertje had bij gestoken :-)ik twijfel ook enorm om dit te doen, het was een ideetje van de hubby to be :-) en wou vooral andere meningentoch bedankt.
heyIk denk dat een extra tekstje niet veel verschil zal uitmaken.eender wat je doet sommige mensen zullen het toch 'vergeten'.Ik zou het gewoon houden bij: gelieve je aanwezigheid te bevestigen voor...Mooie datum trouwens grtjs
Wij hadden dit zinnetje op onze uitnodiging gezet:"Graag een seintje vóór ... of u al dan niet aanwezig zal zijn." Wij hadden als datum voor bevestiging een maand voor onze trouwdatum genomen, zodat we nog "genoeg" tijd hadden om de mensen eventueel nog zelf op te bellen. Er waren enkelen die het vergeten waren, maar die dachten dat we wel zouden weten dat ze kwamen, zoals bv. beste vrienden, neven, tantes/nonkels,... Over het algemeen bleef het rondbellen toch zeer beperkt hoor! Geen frustraties gekend op dat vlak Ik denk dat de boodschap duidelijk was! Succes nog!
hoi iedereen bedankt voor de info, ondertussen is de kogel door de kerk en gaan we dit extra briefje toch niet doen.en als er iemand niet verwittigd heeft gaan we gewoon rond bellen.in de hoop dat we niet de hele familie moeten rond bellen.maar we gaan een heel deel uitnodigingen zoals vrienden enz zelf afgeven en dan gaan we het gewoon voor we vertekken vragen of we ze mogen verwachten of niet :-) komt wel goed ... hoop ik ... want met 78dagen nog op den teller slaagt de stress wat toe :-)
Jana, persoonlijk zou ik "bevestigen" interpreteren als: alleen iets laten weten als je wel komt. Elke, er zijn er ook die niets laten weten omdat ze denken dat het voor jou wel duidelijk is dat ze zeker komen. Wij hadden een zinnetje wat ik hier op het forum heb gevonden: "Of u al dan niet zal komen, hadden we graag voor ... vernomen." (of zoiets)
@sanne:voor mij ook goed! als ik maar van iets weet :)