Terug naar overzicht
wij trouwen zaterdag met rent a priest. je stelt je mis volledig samen zoals je dat zelf wil (de structuur van de viering blijft onveranderd). Wil je dit heel gelovig of net niet, dat kies je allemaal zelf.Hoe verloopt de kennismaking: we moesten eerst wat voorbereidende vragen beantwoorden via mail,die een beter beeld geven van het koppel, nadien ga je op gesprek en krijg je de structuur mee van de viering. ze bezorgen je ook heel wat voorbeeldteksten waaruit je kan kiezen, maar je mag ook zelf je teksten aanbrengen. een leuk detail in de viering is dat een aantal mensen een "wens" kunnen naar voorbrengen voor het koppel.ik zal je laten weten hoe het zaterdag geweest is.ik heb wel al gehoord dat je bij bethune niet zoveel inbreng hebt. wij kozen voor johan & gino. groetjesMartine
Dag Marijke,Mijn neef is homo en is vorig jaar getrouwd. Hoewel hij niet voor de kerk mocht trouwen heeft hij toch een dankviering kunnen doen in de kerk. Rudy Borremans heeft deze viering gedaan. Het was echt prachtig en heel emotioneel! Zelf zag ik weinig verschil met een gewone trouwmis buiten het feit dat er geen eucharistie of huwelijkszegen was.Heidi09-09-06
Wij kozen voor Norbert Bethune en het was eigenlijk net hetzelfde als bij Martine. Eerst voorbereidende vragen en teksten via mail en daarna een gesprek.Dit gesprek is vrij intens maar zo kan hij echt een beeld van je vormen als mens en als koppel. Ik heb het gevoel dat onze viering echt over ons gaat, alles is heel persoonlijk en naar mijn mening met veel meer diepgang als een gewone viering in de kerk.Je moet eens kijken op hun website, daar staan ook foto's en reacties van andere koppels op.Groetjes,Elly09/09/06
Elly,Hoelang op voorhand hebben jullie het gesprek gehad bij N. Bethune? Bij ons is dit een maand op voorhand. Alhoewel hij ons verzekerde dat dit nog ruim op tijd is, heb ik een beetje schrik dat we te laat zijn. Ik ben nu volop over onze voorbereidende vragen aan het denken, en al aan de teksten en muziek bezig, zodat we dit dan niet in 7 haasten moeten beslissen.Groetjes, Bene