Effie
28-4-2012
|
5-1-2012 20:53:06
Hoi Fleur :-)
Ik herinner me dat jij een tijdje geleden daarover had gepost ;-)
Hopelijk kan volgende info ook nog wat helpen:
Over Kos kan ik niet echt iets zeggen maar over Madeira zei een vriendin van me (reisagente) dat dit eerder een bestemming is voor oudere mensen. Maar wel daardoor een erg rustig en relaxe vakantiebestemming. Diezelfde persoon had ook interessante info over Gozo: nl dat je vlucht eerst naar Malta gaat en dat je erna met de ferry naar Gozo moet. Op zich geen probleem ware het niet dat de laatste boot rond 23u gaat waardoor je zeker moet maken dat je die hebt anders moet je overnachten op Malta. Als dat het geval is moet je zeker zijn dat je daar op voorzien bent.
Dat was het zowat! In elk geval veeeel succes nog :-)
x
|
|
fleur
8-9-2012
|
5-1-2012 21:08:04
Misschien zou het dan beter zijn dat we in reisbureau vragen naar hotel in Malta zelf... zou wss wel handiger zijn dat we niet nog met de boot naar Gozo moeten.
|
|
Effie
28-4-2012
|
5-1-2012 21:32:55
Ja, we wilden vorig jaar naar Gozo gaan, maar we hebben ook daardoor afgehaakt. Als je op reis bent heb je ook geen zin in die extra stress hé. Op zich is het niet echt een probleem, maar de uren van de vluchten naar malta zijn altijd laat (zei ze) en soms is dat echt te nipt en dan sta je daar dan hé.
Heb je ook nog gekeken voor deze bestemmingen? Chios Corfu Corsica Canarische eilanden? la Palma schijnt daar ook erg mooi te zijn!
Veel succes, ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen.
|
|
Sanne
11-8-2012
|
6-1-2012 3:31:44
Hoi,
Wij gaan naar Malta :-) pas geboekt. Wij hebben gekozen voor het Seabank Hotel. Dit is wel nogal aan de prijzige kant (nu ja voor ons dan maar ik denk dat dit voor veel mensen dus best wel meevalt... het hangt van je visie af hmm). Dit hotel ligt vlakbij Melieha en had de beste reacties op zoover en dergelijke.
Malta heeft volgens mij zo een beetje alles: strand, ontspanning, winkels, cultuur. En het grote voordeel is: het is KLEIN: je kan alles zelf doen :-) wij gaan zeker naar Valetta en waarschijnlijk ook nog wel naar andere steden. De prehistorische tempels moet ik verder ook gezien hebben (maar ja ik ben een geschiedenisfreak can't help myself). En dan kunnen we in de namiddag nog altijd lekker niks doen.
Verder ook altijd een leuke tijd gehad in Turkije :-) Marmaris was zeer mooi! En je kan zo een uitstap doen naar modderbaden en zo: zalig! Oke het klinkt akelig maar t is echt wel fijn.
|
|
fleur
8-9-2012
|
6-1-2012 9:21:02
Dag Sanne
Ik zie een beetje mijn vakantie zoals jij ze ziet. Ik kan echt nt een hele dag aan een zwembad of strand liggen:s Als ik ergens naartoe ga moet ik op z'n minst iets gezien hebben van de plaatselijke cultuur en zeker en vast ook historische zaken.
Gaan jullie een huurauto nemen?
|
|
fleur
8-9-2012
|
6-1-2012 9:26:56
Een hotel dat mij ook aansprook was: hotel villa cenci. Is een klein hotel (20) kamers. Een charmehotel in Puglia, onderaan italië.
Het nadeel is dat je dan met een prijs zit met alleen ontbijt dus dat je nog moet bijbetalen voor half pension. Maar zo'n kleinere hotels spreken mij eenmaal aan. Mijn vriend vindt dat ook leuk, maar aan de andere kant voelt hij hem meer op z'n gemak in een all incl hotel. Ie vindt het namelijk leuker om nt nog te moeten zoeken naar eten en dan is ie meer op z'n gemak..
|
|
Emy
30-6-2012
|
|
|
fleur
8-9-2012
|
6-1-2012 12:03:26
wauw, klinkt allemaal super. Heb ook al gehoord dat het daar prachtig is , met mooie landschappen en bloemen. Maar wij gaan op huwelijksreis in september, dan zal de natuur daar al wat minder in bloei zijn wss
|
|
Joke
20-8-2011
|
6-1-2012 12:31:20
Hey Fleur,
Wij zijn vorig jaar op huwelijksreis geweest naar Madeira en dit in September. Toch vonden wij het eiland schitterend. In het voorjaar staat her waaschijnlijk wel veel meer in bloei, maar dit heb ik niet echt gemist. Het weer was prachtig en de natuur ook (bloeiperiode van de Afrikaanse Lelie). Ook hebben we een levadawandeling gemaakt : een zeer leuke ervaring! Met een huurauto hebben we elke hoek van het eiland bezocht!
|
|
fleur
8-9-2012
|
6-1-2012 12:38:01
oh leuk om te horen dat je ook in die periode bent gegaan!
Wij zouden ook een huurauto nemen... Heb je daar ook mooie dorpjes dan je kan gaan bezoeken?
Naar welk hotel ben je gegaan? Ik heb hier een mooitje in neckermann: porto mare
Heb ook nog een ander mooi hotel gezien in hetzelfde boek, maar dan in Lissabon: senhora da guia.
|
|
Emy
30-6-2012
|
6-1-2012 12:39:17
Hey Joke zou je mij misschien jullie ervaringen en grove planning kunnen doormailen? Hebben jullie een idee van het budget voor de reis die jullie gedaan hebben? Grtjs Emy ( emy.lamon@telenet.be)
|
|
Silke
5-5-2012
|
6-1-2012 13:39:42
Hey,
Ik ben samen met mijn ouders enkele jaren geleden naar Kos geweest. Was een zeer toffe vakantie en zaten toen in een zeer tof hotel. Het enige nadeel was dat het een zeer klein eiland is, iets wat ze daar een stad noemen (vb Kardamena) heb je op een halfuurtje gezien. Zijn ook wel een rondreis over het eiland gaan maken en dat was toen ook zeer tof, hebben spijtig genoeg kos stad niet gedaan.
Hotel waar we toen verbleven was Porto Bello Royal, heel groot luxueus hotel met in totaal 17 zwembaden waardoor de drukte helemaal nie opviel en het al helemaal geen overrompeling werd.
Mijn verloofde en ik zijn ondertussen ook aan het zoeken naar een huwelijksreis en wilden ook eerst naar corfu of cyprus. Maar uiteindelijk terug uitgekomen bij Kos. Dit maal in een ander hotel natuurlijk (ook al zou mijn verloofde bovengenoemd hotel zeer graag doen omwille van de verhalen die we 5 jaar later er nog over vertellen). Heel waarschijnlijk gaan we 8 of 10 dagen naar het
|
|
Tine
26-5-2012
|
6-1-2012 16:45:35
Ik ben zelf al een 5-tal keer in Cyprus geweest en ik ben er echt weg van. Indien je besluit om naar Cyprus te gaan kan ik je wel een aantal tips geven. Uitstappen kan je er genoeg doen en er zijn massa's gezellige restaurantjes tegen een redelijke prijs.
Groetjes Tine
|
|
fleur
8-9-2012
|
6-1-2012 16:52:33
We zijn daarnet eens naar een reisbureau geweest. Aangezien ik vooral charmehotels leuk vond, heb ik eens gevraagd welke streek ze daarvoor aanraden. (Ik zat ook al met Toscane in Italië in mijn hoofd) Ze heeft daar een boekje meegegeven van transeurope met allemaal prachtige charmehotelletjes van italië. Heb er al eens in gebladerd, hohoh, ze zijn allemaal zo mooi :-)
|
|
fleur
8-9-2012
|
8-1-2012 15:07:16
zijn gister nog eens na een ander reisbureau geweest en hebben ook eens info gevraagd over Andalusië. Hij heeft ons ook een boek meegegeven van transeurope over Spanje.
We zijn er eindelijk uit. Het wordt Andalusië. Ik heb drie hotelletjes uitgestippeld. Vier dagen in Malaga , dan drie dagen in Ronda en tot slot vier dagen in Granada. Zie het al volledig zitten, drie charmehotels met max 20 kamers. We gaan dan ook een huurwagen nemen, zodat we veel kunnen bezoeken.
Zijn er nog die naar Andalusië zijn geweest? Wat is zeker de moeite waard om te bezichtigen?
|
|
Joke
20-8-2011
|
9-1-2012 12:41:55
Hey Fleur,
Wij nemen altijd een huurauto, en we hebben echt heel het eiland rondgereden. Normaalgezien stippel ik altijd op voorhand onze reizen uit maar omdat het onze huwelijksreis was heb ik dat eens niet gedaan. Gewoon genieten zonder een planning te moeten volgen ;-) Ik zou nog eens naar onze fotoalbum moeten kijken wat we allemaal bezocht hebben, maar we hebben vooral veel botanische tuinen bezocht! Wij hebben in het hotel Vila Mare gezeten. Dit is een onderdeel van Porto Mare. Het verschil is dat de Vila Mare via Sunjets gaat. Dit is een goedkoper deel van het hotel (met aparte ingang) maar eenmaal je daar bent kan je aan het zwembad van Porto Mare liggen en ook in het restaurant van Porto Mare eten! Dit hebben we ter plaatse vastgesteld omdat we altijd zelf via internet boeken. Dit was half pension. Onder het hotel is er een grote supermarkt, wat superhandig was!
|
|
Joke
20-8-2011
|
9-1-2012 12:43:33
@ Emy,
Ik had voor onze reis niet echt een planning! Ik zal een onze foto's moeten bekijken en dan stuur ik je nog een mailtje
|
|
Joke
20-8-2011
|
9-1-2012 12:45:35
Hey Fleur,
Via Sunjets is het hotel : Porto Bay Eden Mar
|
|