Nu Online
Momenteel zijn er 272 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hotelovernachting: hoe te regelen?

6-1-2012 14:37:26
Dag Bruidjes- en gommetjes.

Met nog maar 132 dagen op de teller duiken er steeds meer praktische "problemen" op.
Er zijn veel familieleden die van ver komen (mijn Lief is van de kust en we trouwen in de Kempen) en zouden willen overnachten. Er is hiertoe geen mogelijkheid aan de feestzaal, maar op 2 km zijn er wel 2 hotels.
Hoe doen jullie dit?
- Vragen jullie aan je gasten wie wil overnachten en regelen jullie dit met het hotel (om misschien een korting te verkrijgen omdat je veel kamers reserveert)
- Laten jullie dat over aan de mensen zelf en geef ik hen gewoon de namen van de hotels mee (op website of achterkant uitnodiging)?
- Of reserveer ik nu sowieso al een aantal kamers zodat we zeker zijn dat we ze hebben (annuleren is kosteloos tot 2 dagen voor onze trouw).

Alvast bedankt!

An

An
18-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 727

Sofie

Meld misbruik6-1-2012 14:51:23

Wij zitten met iets soortgelijks, alleen zijn er bij ons in de buurt heel wat B&B's (afstand is dan wel geen 2km, maar kan wat meer zijn). Wij hebben voor ons, onze ouders en broers en zussen een kamer geboekt, de rest is vrij in zijn keuze. Er zijn mensen die willen blijven slapen, er zijn er die dat niet willen. Ze krijgen wel een lijst van hotels in de buurt.

Moest je nu weten dat er een heel deel familie wil blijven, kan je nog volgens een volgend systeem werken: je hoort wie wil blijven logeren, neemt contact op met het hotel, bedingt een voordeligere rate en geeft de namen door. Maar je laat de mensen wel zelf nog hun reservering bevestigen, met details van hun creditcard bvb. Doen ze dat niet, dan hebben ze geen kamer. Zo kan je misschien vermijden dat jij ervoor zou moeten opdraaien als iemand op het laatste moment toch niet komt? Maar dan moet je het extra werk erbij willen nemen natuurlijk. Misschien is er wel een ander familielid die dat eventueel op zich wil nemen, als ze graag een voordeligere prijs zouden willen? Anders zou ik gewoon de namen van de hotels doorgeven.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik6-1-2012 15:14:03

Je contacteert een hotel in de buurt, vertelt hen hoeveel kamers je ongeveer nodig zal hebben en vraagt een speciaal tarief. Normaal geven ze je dan een code waarmee je gasten hun kamer tegen dat tarief kunnen boeken. Ze zullen een aantal kamers voor je blokkeren. Op die manier hoef jij er niet veel tijd in te steken: die code geef je door aan je gasten (bij de uitnodiging) en zij reserveren zelf.
Een tip nog: zoek eerst zelf eens wat het goedkoopste tarief is dat het hotel aanbiedt (bv via booking.com) en vermeldt dat als je info vraagt. Je zal waarschijnlijk niet hetzelfde tarief krijgen, maar toch iets dicht in de buurt ;-)

An
18-5-2012
 Meld misbruik6-1-2012 15:15:25

Merci voor de tips !

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik6-1-2012 19:13:41

Hallo,

Wij wonen in de Vlaamse Ardennen en onze familie in Antwepen en Mechelen (met uitzondering van mijn papa en grootmoeder die ook in de Vlaamse Ardennen wonen)
Wij hebben een vakantiehuisje gehuurd waar wij, onze getuigen, mn familie langs mama's kant en de ouders van mn vriend ook in het vakantiehuisje slapen.. De familie langs papa's kant blijft bij papa slapen.. Wij hebben gewoon gezegd dat we dat leuk zouden vinden omdat dan niemand nog ver moet rijden en een glaasje kunnen drinken.. Iedereen vond dat een leuk en goed idee..
We gaan dan een taxi-bedrijf van in de buurt vragen om de familie af te zetten aannhun slaapplaats..
groetjes......

delphine
9-6-2012
 Meld misbruik8-1-2012 22:05:14

Halllo, wij zitten met hetzelfde probleem maar dan dat al onze familie van de kust komt en wij trouwen in Limburg.. We dachten ook dat het fijn zou zijn voor hun dat wij al alles gingen regelen en iedereen zodat samen in één hotel kon slapen maar hier is al zoveel commentaar op gekomen dat wij heel simpel gezegd hebben: iedereen kijkt maar voor eigen slaap plaats.. Zelf vind ik dat heel spijtig maar ja.. We hadden trouwens al eens rond gevraagd in de hotels wat we van kortingen konden krijgen maar dat was ook niet echt spectaculair..

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...